Skip to main content

Masalah Resdung Boleh Diselesaikan Dengan Cara Selamat Ini.



Saya faham sangat apa rasanya bila bangun pagi dengan hidung yang pedih dek selselma dan bersin. Kulit yang sensitif dan berjerawat menambah kegelisahan.


Tapi percayalah bahawa ia boleh diusahakan. Jangan putus asa.


Bagaimana?


[RESDUNG BERKURANGAN SELEPAS AMALKAN SET RESDUNG SHAKLEE]


Assalamualaikum

Saya nak share testimoni suami saya yang mengamalkan Set Resdung Shaklee. Perkenalan kami dengan vitamin Shaklee bermula dengan Set Resdung ni. Terus kami sekeluarga jatuh cinta dengan vitamin Shaklee sehingga ke saat ini.


Suami ada masalah resdung sejak sekian lama dah. Pernah pergi berjumpa doktor dan doktor hanya memberikan ubat titis atau spray ke dalam hidung bagi mengurangkan masalah bersin setiap pagi. Doktor juga suruh suami beli sendiri di farmasi apabila ubat dah habis.


Saya nekad mahu suami mencuba Set Resdung Shaklee sebab saya tidak mahu suami bergantung kepada ubat spray tersebut. Ubat tersebut tidak mampu menghilangkan masalah resdung suami saya, ianya sekadar untuk sementara sahaja.


Pada penghujung April 2014, suami bersetuju untuk mencuba Set Resdung yang terdiri daripada Alfalfa, vitamin C, B Complex, Garlic dan juga Zinc.

Order Set Resdung Anda Sekarang...  

( Tapi harap maaf, stok untuk Zinc Complex dah habis dan masih belum diperbaharui. )

Alhamdulillah selepas seminggu konsisten amalkan, bersin ibarat mesingan setiap pagi telah berkurangan. Kami pada mulanya hampir tak perasan yang suami dah kurang bersin. Syukur sangat.Saya dah tak stress dengar suami bersin setiap pagi. Suami pun lebih sihat dan gembira. Tak perlu lagi ubat spray dalam hidung!


Selain masalah resdung, suami juga kerap kena sakit kepala atau migrain dan bergantung pada panadol setiap kali ianya datang menyerang. Secara tak sengaja juga masalah sakit kepala suami dah takde dan dah boleh say bye bye pada panadol!


Sesekali datang sakit kepala pun bila stress kerana kerja banyak, itu biasa la tapi tak perlukan lagi panadol cukup dengan upkan dose B Complex untuk kawal stress.


Kami sangat berpuashati dengan vitamin Shaklee sebab ianya sangat berkesan dan dibuat pula secara semulajadi dan melalui proses R&D yang ketat juga. Jaminan keselamatan dan keberkesanan paling utama bagi kami dalam memilih suplemen. Berbaloi dengan wang ringgit yang kami laburkan pada Shaklee untuk kami tingkatkan tahap kesihatan kami sekeluarga untuk jangkamasa panjang.


Saya sangat syorkan kepada anda di luar sana yang ada masalah resdung dan bersin2 setiap pagi untuk cuba amalkan Set Resdung Shaklee .

TESTIMONI Daripada ZAINAH MUKHTAR


Attiey Mohamad
013.9218084

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…