Skip to main content

Berdepan Masalah di Kaunter Bank Akibat Salah Pilih Cecair Pencuci..Apa Kaitannya?



Tahun lepas adalah tahun sukar saya berurusan dengan pihak bank dan beberapa agensi yang memerlukan imbasan cap jari . Imbas dua tiga kali pun memang gagal. 


Saya frust, staff di kaunter pun bengang. Tapi salah sape? Memang bukan salah mesin pengimbas tapi semua ni gara-gara saya salah pilih cecair pencuci.

Benda ni dah jadi dulu lagi  tapi bila saya sambung belajar dan mengadap buku je, tangan saya ok. Cap jari takde masalah. Alur cantik. Tapi....sampai bila saya nak larikan diri dari tak basuh pinggan, tak basuh baju dan tak sentuh sabun?

Saya pernah jumpa pakar kulit dan siap kena marah sebab biarkan kulit bermasalah macam tu. Opss....saya tak faham sebab of course saya sayang tangan saya. Risau juga sebab masa tu belum kahwin kan. Macam mana bila dah kahwin nanti, suami pegang tangan rasa kasar? Huhuhu.. Ngada! Hehe.

Doktor cadangkan saya guna losyen yang bertindak seakan-akan glove tapi dah lupa apa nama dia dan sarankan saya pakai sarung tangan getah masa nak cuci pinggan...

Saya tak suka..saya tak suka..saya tak suka benda remeh camtu sebab saya nak jadi normal balik..

Rupa-rupanya jawapan saya ada dengan Shaklee. 



Shaklee Dish Wash Liquid Concentrate

Kenapa saya kata cecair pencuci pinggan Shaklee ni jawapan kepada masalah saya?

Sebab:
  • Lembut pada tangan
  • Semulajadi, berasaskan tumbuh-tumbuhan
  • Pekat jadi tahan lama sebab kita guna sikit-sikit
  • Pinggan lebih bersih berkilau
  • Hanya beberapa titisan dapat cuci banyak pinggan
Sesetengah pencuci pinggan mangkuk mengandungi surfaktan yang berasaskan petroleum dan bahan pencuci seperti Diethanolamine dan sodium dedecylbenzensulfonate. Kedua-dua kandungan ini boleh merengsakan kulit dan mata kita. 

Macam ni la jari saya dulu
Agak-agaknya mungkin pencuci pinggan yang saya guna dulu kaya dengan 2 benda ni kot sampai pecah jari kot. Tapi, dalam Dish Wash Concentrate ni takde benda tu. tu yang best!

Saya sangat-sangat syorkan anda untuk bertukar kepada pencuci pinggan Shaklee ni sebelum terlambat. Jangan jadi macam saya baru sibuk nak merawat. Hampir guna surat perakuan JPN sumur hidup sebab cap jari rosak.. Nak? Huhu..

Dish Wash ni memang jadi pilihan utama sekarang kerana;

1. Selamat
  • Tak bertoksik
  • Hipoalergenik
  • Tanpa klorin
  • lembut pada tangan
  • pH seimbang
  • Tanpa bahan kimia berbahaya

2. Berkesan
  • Sangat berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak
  • Formula pekatan yang hanya sedikit diperlukan untuk mencuci pinggan mangkuk yang lebih banyak
  • Buih sabun yang lebih tahan lama

3.Mesra Alam
  • Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • Biorosot
  • Tanpa fostat
  • Tiada nitrat
  • Tiada borat
  • Tiada ujian haiwan
  • Bungkusan boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan

Yang lebih penting adalah dapat menjimatkan wang kita sebab formula dia yang pekat tu. jadi, kita cuma titikkan sedikit sahaja dan akan menghasilkan buih yang banyak untuk cuci pinggan dengan lebih banyak..

I likeeee....

Saya rasa lega sebab sekarang ni saya tak perlu berlama-lama kat kaunter lagi..Cap jari dah elok... Pegang tangan suami pun tak risau kot-kot rasa kasar sebab memang tak la kan..hehe


 FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Comments

  1. Sekarang ini banyak produk yang berasaskan organik tidak membahayakan pengguna dan mesra alam.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…