Blog Archive

August 18, 2015

7 Cara Yang Perlu Kita Tahu Untuk Mengesan Barah


 Assalamualaikum

Sebelum ni saya pernah kongsikan tentang tanda-tanda amaran yang badan kita boleh tunjukkan sekiranya ada sesuatu yang tak normal sedang berlaku dalam tubuh kita.

Sekiranya selepas berjumpa dengan doktor dan dinasihati supaya dirujuk kepada pihak yang lebih pakar, janganlah bertangguh kerana jika sel barah dapt dikesan pada peringkat awal sebelum ia merebak ke bahagian tubuh yang lain, rawatannya lebih mudah dan penyembuhan lebih mudah berlaku.

Kadangkala tak dinafikan, ketakutan akan mengatasi segalanya dan ia melengahkan kita dari mendapat kepastian.

Antara cara yang akan dilakukan untuk mengesan barah adalah;

  1. Sinar X dan imbasan
  2. Biopsi atau mengambil secebis tisu dan diuji
  3. Ujian cairan/ lelehan dari tubuh seperti air dan lelehan pangkal rahim
  4. Pemeriksaan pada tubuh terutamanya kelenjar-kelenjar limfa
  5. Pemeriksaan darah untuk menguji fungsi hati dan tulang
  6. Isotope iaitu bahan radioaktif dimasukkan ke dalam tubuh kemudian dikesan melalui sinar X.
  7. Termografi iaitu mengesan suhu pada setiap bahagian yang terlibat. Sel barah biasanya menunjukkan suhu yang lebih tinggi dari sel normal.
Jika terdapat sel barah dikesan, barulah dapat dipastikan jenis barah yang dihidapi dan rawatan yang tepat perlu dimulakan.  Tujuan rawatan adalah untuk menghapuskan sel barah.


Sebagai pengguna Shaklee, saya amat  berbesar hati untuk berkongsi dengan semua sahabat dan pembaca semua tentang kabaikan vivix serta kaitannya dengan kanser.

Sebagai contoh  Pn Noraini yang telah berhadapan dengan kanser payudara tahap 4. Setelah mengikuti program anti kanser ditambah dengan penggunaan Vivix selama 2 minggu, terdapat peningkatan pada kesihatannya.





=====================================
Harapan Pesakit Kanser Dengan Vivix
=====================================

Nasihat saya, amalkan pemakanan yang sihat dan kawal apa yang kita makan setiap hari. Jika rasa perlu, ambil langkah penting untuk mengamalkan beberapa makanan tambahan untuk top up apa yang kurang dalam diet seharian kita.


FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...