Blog Archive

October 28, 2015

7 Sebab Badan Cepat Letih dan Mudah Rasa Mengantuk

Assalamualaikum

Hari ni attiey rasa pening-pening dan asyik menguap je. Pagi tadi dah agak dah. Kalau sekejap pun boleh lelap ni. Tapi nak juga bertahan. Malangnya tertewas juga bila mata ni akhirnya terlelap.
Kenapa ye rasa badan penat camni..asyik nak tidur je..

Sebab-sebab Badan Letih dan Mengantuk;


Tak Cukup Tidur
Tidur yang disarankan adalah 6-8 jam untuk mengembalikan semula tenaga kita. Attiey tidur agak lewat sebab si bam-bam pun baru bangun pukul malam tadi. Tak silap jam dah 12,30 tu masih melayan Adib. Lepas tu, terjaga malam tu benda biasa sebab Adib nak susu kan. Mungkin sebab tu.



Tenaga Tak Cukup
Bila sebut pasal tenaga, attiey ada skip makan tengahari rasanya. Bila badan kita kekurangan glukosa, boleh jadi pitam tau. Selalunya, attiey ambil B-Complex Shaklee tapi sibuk buat apa la ye semalam sampai vitamin lupa nak makan. Lepas ni janji tak buat. hehe.

Tinggalkan Sarapan Pagi
Selalu tergesa-gesa di waktu pagi sampai tinggalkan sarapan pagi anda? Ada kajian menunjukkan abhawa jika kita tak sarapan, bekalan oksigen yang diperlukan oleh otak akan berkurangan dan akan memberi kesan kurang fokus terhadapa satu-satu perkara yang kita lakukan.

Kurang Darah Merah/ Anemia
Tanpa kita sedari, tubuh kita memberi tanda-tanda sesuatu yang tidak normal sedang berlaku dalam sistem badan kita. rasa letih, lesu dan mudah mengantuk juga antara simptom kurangnya darah merah oleh tubuh. Boleh dilihat pada tapak tangan kita tau. Jika tapak tangan tu nampak pucat lesi, better p check kat klinik sama ada adakah kita ni menghidap anemia. Sel darah merah ni penting untuk membawa oksigen ke seluruh badan kita. Jika ia berpunca dari kekurangan zat besi dalam darah, seharusnya amalkan supplemen yang boleh membekalkan iron kepada kita atau dapatkan makanan seperti daging merah dan juga kekacang.

Tekanan Emosi
Dalam keadaan sekarang ni, tak hairan kalau kita sering dilanda stress dan rasa tertekan kerana banyak faktor yang memerlukan kita untuk struggle sekarang ni. Cuma, mungkin kita merasakan ia hanya berlaku pada emosi sahaja kan? namun sebenarnya ia turut memberi kesan kepada fizikal kita. Orang yang sering tertekan, akan merasakan badan cepat penat dan selalunya suka tidur.

Kandungan Kafein Yang Tinggi
Dulu attiey suka minum minuman berkafein sehinggalah suatu hari attiey perasan seolah-olah minuman tu dah tak serasi untuk attiey. Kenapa? Attiey susah nak buat kerja, lebih suka baring dan rasa nak lelap je. Kemudian attiey terbaca bahawa jika tubuh kita mengambil terlalu banyak kafien, ia kana melemahkan badan kita.

Dehidrasi
Apabila kita kurang minum air, ia boleh jadi punca kepada beberapa penyakit lain. Kekurangan air juga membahayakan buah pinggang dan beberapa organ dalaman kita. Dehidrasi memang memberi kesan dan mengakibatkan badan kita rasa tak larat, tak bertenaga seolah-olah kita berpuasa la kan.

Jadi, anda ada alami 7 perkara yang attiey senaraikan tak?

Nak tahu macam mana cara atasinya selain pengambilan air, tidur yang cukup dan jaga pemakanan?

Untuk masalah sukar tidur, attiey amalkan Ostematrix Shaklee. Ostematrix ni mengandungi kalsium dan magnesium yang sangat berkesan untuk membantu menangani masalah tidur.

Pengalaman pertama kali mengamalkan B-Complex Shaklee membuatkan badan ni rasa cergas dan kurang stress. Lagipun, B-Complex tersohor dengan pembekal tenaga segera kepada kita tau.
B-Complex elok juga untuk anda yang menghidap anemia kerana ia membantu pembentukan sel darah merah yang sihat untuk antibodi anda.

Baru-baru ni attiey baru kenalkan Performance Drink kepada suami. Suami attiey ni kadang-kadang lupa nak minum air kat rumah. Jadi, attiey gantikan dengan pengambilan Performance Drink Shaklee ni. Senang je cara bancuh. Attiey taruk dalam 2-3 sudu besar dan tambah segelas air camtu. Simpan dalam peti ais untuk rasa yang lebih segar. Perisa oren semulajadi sangat sedap. Fungsi PD ni adalah untuk mengekalkan cairan dalam tubuh kita bagi mengelakkan berlakunya dehidrasi.

Jadi, semua sekali adalah

Ostematrix 


B-Complex


Performance Drink

=======================================
Jumlah Harga:
=======================================

Ostematrix (120 biji/ 4 bulan) = RM61.00
B-Complex (120 biji/ 1 bulan) = RM53.75
Performance Drink (539 g/ 1-2 bulan) = RM82.50

Jadi, jumlah kesemuanya adalah RM197.25. Tetapi, anda boleh dapat harga yang lebih jimat lagi tau jika daftar keahlian. 

Hubungi kami  dan buat pesanan sekarang kerana kami sediakan konsultasi PERCUMA khas untuk anda yang buat pembelian dengan kami.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...