Skip to main content

Phytocol-ST ™ Membantu Menurunkan Kolestrol Secara Semulajadi



Jangan  sangka orang bertubuh gempal sahaja yang mempunyai kolestrol yang tinggi tetapi golongan kurus juga tak terkecuali. Ramai orang bertubuh kurus yang saya kenali disahkan mempunyai kadar kolestrol yang tinggi. Kenapa? Tak lain tak bukan kerana mereka sangka orang kurus memrlukan lemak untuk gemuk. Jadi, semua benda berlemak dibantainya termasuk kulit ayam, makanan berminyak, masakan bersantan dan macam-macam lagi.


Di sini, saya temukan anda dengan info mengenai Phytocol-ST ™ yang boleh membantu untuk menurunkan kolestrol anda secara semulajadi.

Phytocol-ST ™ adalah formulasi proprietari dengan bahan-bahan yang terbukti secara klinikal membantu penyerapan kolestrol dan menurunkan kolestrol LDL.

  


Keistimewaan Phytocol-ST ™ Shaklee
  • Dibuat dengan gabungan kuat sterol dan stanol yang wujud secara semulajadi di dalam tummbuhan, buahan, sayuran dan bijirin.
  • Membekalkan 2 000 mg sterol dan stanol tumbuhan setiap hari.
  • Sterol dan stanol tumbuhan telah dibuktikan secara klinikal di dalam lebih dari 80 kajian untuk menurunkan kolestrol LDL
  • Membekalkan 100% saranan National Institutes of Health's (NIH) untuk sterol dan stanol tumbuhan setiap hari.
  • Bebas dari kandungan Gluten
  • Disahkan dengan Star-K Kosher


Info Penting
Sterol dan stanol yang wujud secara semulajadi di dalam tumbuhan, buahan, sayur-sayuran dan bijian, telah terbukti di dalam banyak kajian, mampu menurunkan kolestrol LDL (kolestrol jahat).

Bagaimana Sterol dan Stanol Berfungsi?
Sterol dan stanol tumbuhan dimakan dari makanan atau supplemen. Oleh kerana struktur mereka sama dgn kolestrol, sterol dan stanol akan bersaing untuk penyerapan di dalam usus.


Sterol dan stanol tumbuhan akan terikat kpd reseptor di dalam usus dan meninggalkan kolestrol di belakang.
Keputusannya adalah hanya sedikit kolestrol akan diserap oleh tubuh dan juga sedikit kolestrol akan dibebaskan di dalam salur darah.

Phytocol-ST ™ membekalkan 2000 mg sterol dan stanol tumbuhan setiap hari. Untuk mendapatkan amaun yang sama, apa yang perlu anda makan setiap hari adalah


Jadi, untuk memudahkan kita maka Shaklee telah membawakan Phytocol-ST ™  pada  hari ni. Jimat masa kan.




Kolestrol Adalah Faktor Risiko Untuk Penyakit Jantung


Tahap kolestrol yang tinggi adalah faktor utama untuk mendapat penyakit jantung dan satu daripada cara untuk mengurangkannya adalah dengan mengurangkan jumlah kesemua kolestrol baik dan jahat. Terdapat kajian yang menunjukkan sebatian semulajadi yang dipanggil sterol dan stanol tumbuhan, apabila ditambah ke dalam diet akan mengurangkan kolestrol dengan amat ketara sekali.

Sterol dan stanol wujud secara alam semulajadi di dalam tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin. Oleh kerana struktur mereka sama dengan kolestrol maka mereka bersaing untuk proses penyerapan dan seterusnya membantu untuk menurunkan tahap kolestrol di dalam tubuh.

Siapa Perlukan Phytocol-ST ™?

Ianya adalah untuk mereka yang mempunyai tahap kolestrol yang tinggi dan mahu cara yang semulajadi untuk menurunkan kolestrol mereka.

 



 

Testimoni di atas adalah bukti bagaimana Phytocol-ST ™ dapat membantu dalam menurunkan paras kolestrol seseorang sehingga 22%. Banyak tu.



Ya, disarankan untuk mengambil  Phytocol-ST ™ bersama dengan hidangan bukan semasa perut kosong. Untuk tip dan panduan selanjutnya, boleh hubungi saya tau.

 
FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…