Blog Archive

February 24, 2017

KAROTENOID Warna Yang Melindungi Tubuh Kita, Bagus Untuk Masalah Mata Rabun

Apakah Karotenoid?



Perasan tak  dengan pelbagai warna dalam tumbuh-tumbuhan, buah -buahan dan sayur-sayuran di sekeliling kita? 

Daripada warna kuning yang bersinar-sinar sehingga ke warna labu oren dan lada hijau serta tomato yang merah menyala dan sayuran hijau yang berdaun gelap. Tetapi tahu tak apakah yang membuatkan ianya begitu kaya dengan warna warni? 

Karotenoid lebih dikenali sebagai “Krayon Semulajadi” untuk tumbuh - tumbuhan dan mikroorganisma yang bertanggungjawab untuk warna-warna kuning, oren dan merah. 

Warna-warna krayon ini tidak hanya wujud untuk menjadikan tumbuh-tumbuhan ini kelihatan cantik tetapi ianya melindungi tumbuhan ini terhadap sinaran matahari yang terik, menstabilkan sel membran dan membantu dalam proses fotosintesis. Sama saperti karotenoid yang melindungi tumbuhan, ianya juga boleh melindungi kita! 





Rasa-rasanya mampu tak untuk ambil semua sayur-sayuran dan buahan yang pelbagai warna ni dalam masa satu hari?

Kalau rasa tak mampu, saya ada berita baik. 



Carotomax Shaklee


Manfaat Utama ;

Adalah lebih selamat untuk kita ambil beta karotena iaitu satu prekursor Vitamin A berbanding kita mengambil Vitamin A sepenuhnya kerana telah didapati  pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti.


Dengan mengamalkan Carotomax, ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia membantu meningkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophtalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata.


Bukan setakat masalah mata je tau. Pengambilan yang konsisten dan berpanjangan akan membantu melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur dan jerawat. Penggunaan secara luaran juga boleh untuk membantu masalah pustule, scabies, akne dan ulser kulit.


Ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu dan memmbantu ulser saluran usus semakin baik.


Kalau anda lihat balik gambar yang saya sertakan di atas, anda akan perasan fungsi antioksidan yang juga ada dalam Carotomax ini. Pengambilan secara berpanjangan akan membantu mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Secara tak langsung ia mengurangkan risiko kanser terutama kanser paru-paru dan breast cancer. Sebagai antioksida, ia juga mengurangkan kesan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.


Fakta seterusnya, ia membantu merangsang enzim pembunuh kuman, menyekat dan membantu meningkatkan keadaan penyakit sistem respiratori paru-paru ( batuk, hepatitis, asma, flu dan selsema) kepada keadaan yang lbih baik.

Selain tu boleh juga diamalkan untuk merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi, gusi dan reproduksi.


 Apa yang terkandung dalam Carotomax?



Apa kata mereka?




Harga sebotol Carotomac Shaklee hanya RM74.00. 
Mengandungi 30 kapsul.



Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih! Attiey : 0139218084

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...