Blog Archive

July 25, 2018

Bila Hamil, Nak Makan Supplemen Mana?

Penjagaan dari segi pemakanan amat penting terutama di awal kehamilan. Vitamin yang paling popular sudah tentunya asid folik yang sangat penting untuk perkembangan janin dalam kandungan.


Tapi, cukupkah hanya dengan asid folik?

Sebagai tambahan, anda juga boleh amalkan Set Hamil Shaklee. Bukan sahaja senang dan mudah untuk diamalkan,malah mencukupi semua nutrien yang ibu serta bayi perlukan sepanjang tempoh hamil.

Ketika hamil, ibu perlukan nutrisi untuk 2 orang. Nutrisi ye, bukan makan 2 pinggan  untuk 2 orang. Semakin membesarnya bayi, semakin tinggi nutrisi yang diperlukan. Tahu tak, ramai ibu hamil yang mengalami anemia kerana kekurangan zat besi.

Set Hamil @ Pre Natal Shaklee

Bagaimana set hamil dari Shaklee boleh membantu?

Semasa hamil, cecair darah bertambah dan lebih banyak zat besi diperlukan. Untuk menyokong perubahan ini, Shaklee menyediakan multivitamin yang mengandungi zat besi.Ia adalah;


1-Vita-Lea with Iron Formula

Sebiji tablet vita-lea mengandungi 9mg zat  besi. Jadi, oleh kerana ibu hamil memerlukan 27mg zat besi ketika mengandung, maka 3 tablet amat disarankan.

Selain zat besi, ia juga mengandungi 28 nutrisi penting lain yang membantu dan menyokong kesihatan ibu termasuk meningkatkan hb.

Ada kajian mengatakan kekurangan zat besi semasa hamil  menyumbang kepada masalah baby autisme.


2. SR Vita-C

Vitamin C diperlukan untuk membantu meningkat sistem pertahanan ibu. Ketika hamil, jika ibu dijangkiti demam atau penyakit lain, mengambil masa untuk sembuh. Jadi, pengambilan vitamin C ni sangat penting.

Bagus juga untuk menghindari masalah gusi berdarah kerana vitamin C membantu penghasilan kolagen. Ada juga kaitan dengan multivitamin di atas di mana vitamin C membantu penyerapan zat besi dalam vitalea dengan lebih optimum.


3. Ostematrix

Selain dari minum susu, Ostematrix merupakan pilihan utama ramai ibu hamil sekarang untuk mendapatkan sumber kalsium bersama magnesium. Bezanya ostematrix adalah kerana ia mengandungi magnesium yang boleh mengelakkan "cramp" dimana ia membantu membuat otot lebih relaks.

Pembentukan tulang dan gigi bayi dalam kandungan memerlukan sumber kalsium dari ibu. Jika ibu tidak mengambil makanan tambahan secukupnya, bayi akan mendapatkannya dari tubuh ibu. Sebab itulah ramai ibu hamil mengadu gigi mula mereput dan pinggang sakit-sakit.


3 produk di atas merupakan Set Hamil Shaklee yang asas. Harga setiap satunya adalah seperti berikut;

Vita-Lea (120 Tablets)  RM93.75
SR Vita-C (180 Tablets) RM97.50
Ostematrix (120 caplets) RM61.25

Jumlah RM252.50 sahaja.

Kos penghantaran melalui khidmat kurier terus dari gudang Shaklee hanya RM10 sahaja. Lebih selamat.


Untuk membuat pesanan, hubungi saya di 0139218084



Luvs, Attiey M. Napi

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...