Skip to main content

Pengalaman Ibu Muda Bersama Set Berpantang Shaklee

Assalamualaikum.. 

Saya Yaya.. Ibu kpda sorg ank.. Sy nk buat testi sndri pasal Esp & Set Pantang Shaklee.. Mcm mana sy blh jatuh cinta & percaya dgn produk Shaklee ni..

Masa tahun 2013 sy baru tahu pasal kewujudan Shaklee ni.. So,sy pon Tanya dgn Kak Aziyana masa tu pasal esp.. Tujuan sy semata2 nakkan tenaga masa mengandung n masa bulan puasa.. Saya bli esp shja masa tu.. Sepanjang saya minum, sy rasa perubahan pada diri saya.. Dahla blh buat resipi sndri..mcm2 sy try buat,semua sedap.. X rasa lapar Sgt..mampu untuk buat kje lagi.. Tp masa tu sempat skjap je dlm bulan puasa sbb nk habis da..
(Sbb masa tu x terfikir nk tambah lagi)


Lpas bersalin, saya beli full set berpantang Shaklee.. Tp masa tu brg dpt lambat..da seminggu lbih bersalin baru dapat set Shaklee.. 100% mkn Shaklee shja..x mkn Jamu pon sbb masa tu baby sy kne kuning.. Nak cite pasal kuning baby ni, anak sy masa hari ke-3 camtu kne kuning. Sy x blh mkn Jamu, sbb panas. Mak sy suh minum air susu kambing yg piau tu ok..fuh! Kembang jgk la nk menelannya..sy kne minum air pegaga..mcm2 la kene mkn..tp kuning baby ttap x turun..😥.. Bila Shaklee smpi je terus sy x minum semua tu sbb loya tekak nk telan dah..

Sy mkn je Shaklee, next appt MasyaAllah..tekjut sy terus turun mendadak..doc kata tak payah amik darah da.. Doc Tanya sy mkn ape, sy ckp mkn Shaklee..die kata oooo..gud2! Teruskan mkn! 😀 Syukur Alhamdullilah..klu x sedih saya tgk tgn baby yg kecik tu kne amik darah.. Dah la payah nk Cari urat.. Hmm..
Lpas tu, part sy pulak Alhamdulillah nak membuang tersgt la mudah.. Lega je..

Hihi..rahim cepat kecut, luka Alhamdulillah cepat baik.. Dan yg ketaranya kulit sy masa mngandung jd hitam disesetngah tmpat terus hilang..jd sekata dah..smpi adik Ipar dok tnya2 mkn ape..hihi.. Kuku jd kilat n pink2 gitu..rmbut kurang gugur, badan rasa bertenaga, x lesu la.. Susu badan Alhamdulillah melimpah ruah.. Kdang tu asik kne tukar baju je.. Ermm..

Dan yg paling2 sy suka Berat badan sy turun .. Padahal sy mkn jgk nasi..mngkin sbb pembuangan toksin yg lancar.. So,berat badan sy maintain. Bila 1st time cek Kat klinik, nurse tu smpi suruh saya timbang lg skali die nk tgk..sbb turun bnyak.. Smpi die kata, klu camni die pon nk mngandung lg..xyah risau Katanya..hihi..

Bila da Ada pngalaman sndri mcm ni kan, kita x takut nk share dgn org lain..dalaman yg pling penting untuk kita jaga.. Alhamdulillah skrang da 34 minggu..da siap da beli set Shaklee awal2... ESP beli lebih untuk minum waktu pregnant ni..HB ok..normal..11 ke atas..semua ok..

Alhamdulillah..




FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…