Blog Archive

October 16, 2015

Bersedekahlah...

Dari Abu Hurairah r.a. katanya;

Rasulullah bersabda,

"Siapa yang bersedekah dengan sebutir kurma daripada usaha yang halal, maka Allah akan menerimanya dengan baik, lalu dipelihara-Nya seperti kamu memelihara anak kambing atau anak unta, sehingga sedekahmu itu tambah besar menjadi sebesar gunung atau lebih besar dari itu"

~sahih muslim~

Kadangkala kita diuji saat kita susah dan sempit, kita jadi ragu-ragu untuk mengeluarkan sedikit pendapatan kita untuk disedekahkan. Tapi percayalah bahawa makin kita memberi, makin kita akan menerima.

Bersedekahlah ikut kemampuan. Lima puluh sen pun tak jadi masalah asalkan seikhlas hati.

Jom bersedekah.


FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!! Rafhati Mohamad Napi ♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram) ♥ Emel : attieymohamad@gmail.com ♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...