Skip to main content

Tips Untuk Kekal Cergas Selepas Pulang Dari Outstation


Assalamualaikum wbt

Tuuu dia. Intro terus bagi gambar orang penat. Sape penat ni? Hurm, cuba check diri kita sendiri , penat atau tidak. Macamane nak tahu? Ok, jika anda rasa berat dan sangat malas untuk memulakan tugas walau di pagi hari, fikiran rasa buntu dan tak produktif, asyik nak tidur, mungkin itu salah satu tanda bahawa anda kepenatan.

Tapi tahukah anda bahawa keletihan yang diakibatkan oleh kesibukan kerja sehari-hari memang sangat mengganggu konsentrasi dan prestasi kerja. Sehingga kadangkala terbawa-bawa sehingga pulang ke rumah. Makanan dan vitamin yang sesuai adalah petua bagi mengatasi masalah ini.  Masalah keletihan, penat dan kurang bertenaga ini boleh menjadi kronik dan meningkatkan risiko serangan penyakit.

Oleh itu, di sini ati nak cadangkan beberapa makanan tambahan yang boleh diambil sebagai pilihan untuk mengekalkan corak dan gaya hidup yang sihat. Namun, jangan lupa untuk terus mengamalkan diet yang betul di samping senaman -senaman ringan yang baik untuk tubuh.

Energising Soy Protein (ESP)


ESP
  • menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
  • membantu mengurangkan kolestrol
  • mengandungi 5 vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian.
  • membekalkan asid amino untuk mengekalkan kulit muda dan bantu kepejalan otot.
  • memulihkan fungsi prostat bagi lelaki
  • menguatkan ingatan, kecergasan dan keupayaan seksual .
  • glisemik rendah yang membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal.

Vita-Lea
  • ia merupakan multivitamin + multi mineral
  • meningkatkan kecerdasan mental dan ketahanan dari jangkitan
  • membekalkan folic asid untuk wanita hamil
  • menolong fugsi normal penghadaman dan selera makan
  • penting untuk pertumbuhan sel dan pembiakan.
  • memberi perindungan menentang kerosakan akibat radikal bebas.
  • penambah tenaga segera

B-Complex

  • dikenali sebagai supplemen mengurangkan stress
  • gabungan daripada beberapa vitamin larut air
  • bantu dalam fungsi sistem pertahanan tubuh dan saraf yang sihat.
  • bantu menghasilkan sel darah merah dan dalam masa yang sama mencegah anemia.
  • bantu dalam menghasilkan tenaga dan berperanan dalam meningkatkan kemampuan berfikir. 
  • penting untuk aktiviti sel genetik 

Vitamin C Sustained Released


  • membentuk kolagen dan seterusnya mengurangkan kedutan dan menghalang otot mnjadi lembik
  • membaiki simptom dan penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, mempercepatkan pemulihan kecederaan, baiki kulit kering, ruam dan kasar.
  • meningkatkan sistem imun badan dalam menentang bakteria dan kuman dan memendekkan waktu pemulihan serta mengurangkan simptom selsema
  • mencantikkan kulit ( semua orang nak ) seperti kulit yang lebih cerah, lambatkan penuaan dan lambatkan pembentukan pigmen.
  • memperbaiki insomnia, stress serta masalah berkaitan mental seperti keresahan.
  • mengekalkan kolestrol sihat, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan srebral dan skurvi.

Jadi, begitulah serba sedikit penerangan tentang cara untuk anda kekal fit dan cergas tidak kira sama ada anda pulang dari bercuti ke luar negara, outstation yang melibatkan hal kerja atau mungkin anda tergolong dalam mereka yang workoholic, supplemen di atas adalah sesuai untuk anda.

Namun begitu,sila hubungi saya untuk dapatkan info lebih lanjut yang anda perlukan. Ingat, konsultasi saya adalah percuma.

Sebelum mengundur diri, dengarkan dulu apa pandangan dan pendapat dari pengguna "Lyna Noh" yang sangat menarik dan sangat berharga untuk saya kongsikan dengan anda semua.



Minah Ni Cepat Penat & Pancit Kalau Balik Travel. Nasib Baik... from iReach HD on Vimeo.

Rafhati Mohamad Napi
♥ sms/whatsApp: 013-9218084
♥ Emel : are_t84@yahoo.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Comments

  1. Alhamdulillah, suka sgt ESP shaklee...sedap & memberi tenaga utk smbg kerjaya sebagai surirumah plak

    Rahsia Pengantin Baru Berseri Di Hari Persandingan

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…