Bagaimana Nak Hindari Gigi Rapuh?

Assalamualaikum

Senyuman yang cantik dengan gigi tersusun putih bersih memang jadi idaman semua orang. Kalau boleh nak senyum sepanjang masa. Bila selfie, takde malu-malu nak tunjuk gigi.


Gigi ni penting. Boleh meningkatkan keyakinan kita. Ingat tak dulu-dulu masa kita kecik, kalau gigi depan tu patah dua batang, malu kita nak senyum kat kawan kan..


Haa..jangan ingat masa kecik je kena jaga gigi ni. Orang dewasa apatah lagi sebab itulah gigi yang satu-satunya gigi yang kita ada bagi setiap jenisnya. tak ada ganti dah kecuali tanam balik.


Tapi kalau tanam balik tu, tidaklah sekuat yang semula jadi tau. Jadi kena jaga betul-betul.
Selain patah, kita risau bila gigi ni rapuh. Patah sumbing jadinya.


Selain daripada susu, keju dan yogurt juga membekalkan kalsium kepada kita. Begitu juga dengan kekacang, sayuran hijau, makanan laut dan pasta juga memberi manfaat kalsium kepada pengamalnya.




Kalau refer gambar kat ats ni, kita boleh tahu keperluan kalsium mengikut peringkat umur. Tak sama tau. Jangan pukul sama rata je. Kalau anak-anak 1 hingga 3 tahun cuma ambik 700 mg, mak ayah dia kena ambik lagi banyak.


Kalau rasa malas nak fikir dan malas nak bancuh susu dan kunyak-kunyah bagai, apa kata ambik je Ostematrix?


Ostematrix ni dibuat dari mineral semula jadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosfores dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang terutamanya wanita yang telah berumur secara berkesan.


Maknanaya, dalam pada nak gigi kita kuat dan kukuh, tulang kita juga akan terpelihara. InshaaAllah.


Sebotol Ostematrix  mengandungi 120 biji tablet yang senang ditelan dan cepat hancur apabila memasuki badan. harganya cuma RM61 sahaja.


Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih! Attiey : 0139218084

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...