Perbezaan Anggur Muscadine Dengan Anggur Biasa




Anggur muscadine yang sebelah kiri manakal anggur biasa sebelah kanan. Beza kan dari segi fizikal pun dah boleh nampak.

Antara perbezaan lain adalah:


  • Saiz sebenar anggur muscadine menyamai saiz bola golf


  • Anggur muscadine mempunyai lebihan satu pasangan kromosom berbanding anggur biasa


  • Kulit anggur muscadine lebih tebal daripada anggur biasa


  • Anggur ini hidup di kawasan yang tak menentu cuacanya dan boleh menyesuaikan dengan keadaan cuaca yang panas dan lembab.Ia juga tak musnahjika keadaan sangat panas atau sangat sejuk.


  • Untuk ia berbunga tak memerlukan cuaca sejuk yang lama.


Atas sebab-sebab di atas nilah anggur muscadine ni tahan lasak dan tahan serangan kulat serta perosak. Kalau anggur biasa yang berada di kawasan habitatnya tu mungkin dah rosak.

Paling istimewa ia kaya dengan polifenol dan memberi khasiat antioksidan yang tinggi kepada pengamalnya.

Agak susah nak dapat buah ni kat Malaysia. Setahu atiey, sebiji anggur muscadine harganya mencecah RM100+. Mahal tuu.

Alaaa...tak yahla susah-susah nak p cari anggur  ni sebab Vivix kan dah ada. Tinggal buka penutup dan minum je satu sudu setiap hari.

                                           

Untuk dapatkan Vivix, boleh hubungi Atiey ye.

Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...