Ketahui 6 Punca Semakin Ramai Alami Alahan



Assalamualaikum

Satu masa dulu, attiey pernah makan nasi berlaukkan ikan tongkol singgang. Masakan Kelantan. Mungkin ada yang pernah rasa.

Sejam selepas mata mula rasa gatal-gatal dan bengkak. Susahnya nak melihat masa tu.
Rupanya attiey alahan sesetengah ikan.

Alergi ataupun alahan adalah reaksi yang disebabkan oleh sistem imun sebagai tindak balas terhadap bahan kimia di sekitaran yang adakalanya tak bahaya pun pada orang lain.

Mengapa semakin ramai pula yang mengalami alergi ni?

✨Kurang pendedahan pada jangkitan atau mikrob pada kehidupan awal/ waktu kecil

✨Pendedahan yang agak lewat kpd pemakanan pencetus alahan seperti telur dan kekacang. Attiey pun ambil masa nak kenalkan telur pada Adib tapi alhamdulillah, Adib ok.

✨Kaedah berbeza dalam prnyediaan makanan juga memberi kesan tau macam kacang yang terlebih panggang lebih memberi kesan berbanding yang direbus.

✨Kekurangan vitamin D

✨Alergi ni biasanya boleh muncul selepas terdedah pada sesuatu benda yg badan kita tak boleh terima. Macam produk susu atau minyak kacang pada pelembap kulit boleh menyebabkn radang pada kulit.

✨Jika kita kerap sangat ambil antibiotik dan jarang makan sumber serat, ia juga boleh memberi kesan pada reaksi alergi. Mengapa? Sebab ia mempengaruhi jenis bakteria dalam usus kita.

Apa yang attiey amalkan adalah B-Complex, Vitamin C SR, dan Alfalfa Complex untuk mengurangkan simptom2 alahan tu. Gatal makin kurang dan rasanya dah agak lama tak kena selsema.

Untuk anak-anak, attiey sediakan Chewable Vitamin C. Selain untuk tingkatkn sistem imun diorang, tujuan attiey bagi tu sebab anak2 attiey susah nk makan buah setiap hari. So, inilah pilihan terbaik bagi attiey.

Jadi, kalau mommies ada anak2 yg susah nk makan buah dan selalu selsema, mommies boleh order vitamin C kunyah ni.

Hubungi Attiey untuk sebarang pertanyaan dan pesanan tentang produk Shaklee.

0139218084 (whatsapps)

Cod sekitar Shah Alam/ self pick up/ pos seluruh Malaysia.

1 comment:

  1. Juga add on Ostematrix sebagai sumber vitamin D.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...