Skip to main content

Cara Rawat Anak Demam, Selsema dan Batuk Tanpa Bergantung Pada Ubat

Dalam sebulan, pasti akan ada sekurang-kurangnya sekali anak-anak terkena sama ada demam, selsema atau batuk. Kalau bukan salah satu, ketiga-tiganya sekaligus.

Kalau kena kat Raisha dan Adib memang Attiey susah hati sebab panas badan diorang susah nak turun. Adakalanya turun tapi akan naik secara tiba-tiba terutama sekali waktu lewat malam. Memang tak boleh tidur nyenyakla kami.

Sekejap -sekejap buat water spongy, sekejap-sekejap gosokkan badan.

Itu baru demamkan. Kalau selsema pulak, diorang merengek susah nak menyusu dan sukar tidur. Ini biasa tapi memang bikin kita susah hati kan. Kesian kat anak-anak.

Kalau boleh nak tanggung bagi pihak mereka.

Selalunya, dah demam n selsema..akan masuk fasa seterusnya. Kahak dari selsema buat mereka batuk. Lebih teruk akan membawa ke semput.

Adib yang belum pandai keluarkan kahak buat Attiey susah hati. Tapi, Raisha yang besar pun masih tak bebas dari semput. Bila dah terkena, sampai sedut nebulizer lah.

Boleh ke perkara ni dikurangkan dengan harapan terus berhenti?

Demam tu penyakit yang tak boleh dijangka kan tapi Attiey percaya kita boleh usaha untuk mengurangkannya serta ambil langkah awal.

Begitu juga dengan selsema dan batuk.

Attiey nak yang terbaik untuk anak-anak dan cari makanan tambahan buat mereka.


Attiey mulakan dengan Chewable Vitamin C yang tak ada perisa serta pewarna tiruan. Attiey masukkan dalam susu botol diorang sebiji sehari untuk kuatkan sistem imun tubuh mereka lawan virus.


Pastikan anak-anak ni minum air dengan cukup tau.


Sekali seminggu Attiey up dengan Nutriferon sebagai imune booster.


Omega Guard sentiasa ada dalam simpanan untuk bantuan bila Raisha atau Adib mula selsema dan batuk. Omega Guard ni mampu mencairkan kahak dan mengelakkan semput.


Malam ni bagi, kesan boleh nampak dengan segera keesokkan harinya.


Kalau bukan kunyah, Attiey masukkan dalam susu diorang.


Sekarang Attiey ada pembantu khas untuk turunkan suhu badan Raisha dan Adib bila demam. Bukan hanya lapkan badan dengan air tetapi juga sapu Krim Herbal Blend seluruh badan.


Terbukti ia menyebabkan suhu badan semakin turun dan turun. Cepat sejuk. Selamat untuk kanak-kanak sebab tak ada paraben.


Adib dah terbiasa dengan krim ni sejak badan dia kena campak tempoh hari. Masa tu setiap hari berkepit dengan herbal blend untuk kurangkan miang. Lani pantang nampak terus minta sapu..huhu


Jadi, Attiey cuma gunakan ;

Chewable Vitamin C 
Nutriferon
Omega Guard
Herbal Blend


Testimoni Omega Guard#1

"Anak kedua saya Humaira start kena nebulizer masa umur 5 bulan lepas demam selsemanya sangat teruk kali pertama. Situasi berulang setiap 2-3 bulan sekali. meronta-ronta bila kena neb. Trauma tengok topeng dan mesin neb kalau ke klinik. Masuk usia setahun paed suggest ambil fish oil untuk bantu masalah dia. Ikhtiar katanye. jangan terusan nebulizer sebab tak bagus untuk jangka panjang.

Alhamdulillah lepas survey rasanya Omega Guard Shaklee yang terbaik untuk dia. 

Konsisten beberapa bulan pengambilan. Usia setahun setengah dia dah tak pernah neb lagi sampai sekarang dah nak masuk usia 4 tahun awal tahun depan. Alhamdulillah."





Testimoni Omega Guard #2




Untuk sebarang pertanyaan dan pesanan, hubungi Attiey

Whatsapps/Sms : 0139218084

Konsultansi PERCUMA khas untuk anda yang buat pesanan dengan Attiey.

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…