Skip to main content

Bagaimana Untuk Mendapat Bentuk Badan Yang Cantik Tanpa Meninggalkan Mineral Penting Untuk Tubuh


Assalamualaikum wbt

Pening..Pening..Pening melihat orang di sana sini duk promote cara kurus tapi perlu skip lunch, skip breakfast dan kadangkala terus bagitau skip nasi… NO NO NO!
Bagi kebanyakan pengguna yang ingin kelihatan cantik dengan bentuk badan, selalunya mereka akan mengambil langkah ini:

-diet segera
-pengambilan produk pelangsingan
-diet tinggi protein
-diet rendah kalori
-diet karbohidrat
-diet sup ( semuanya nak supppp aje)
-pergi ke pusat pelangsingan badan
-pilihan yang berkos tinggi, rawatan pembedahan spt “sedut lemak” sbg contoh.

Namun begitu, walaupun mereka telah melakukan semua yang di atas, diet mereka dapati bahawa diet mereka masih gagal. Ada yang jatuh sakit, bila berhenti mengambil sesuatu produk dan badan kembali seperti sebelumnya, gastric, pengsan dan sebagainya. Tetapi kenapa ya?

Ini adalah kerana :
-Mereka mengamalkan diet yang kurang nutrisi
-Diet yang dibina merupakan diet yang tidak sihat dan sukar untuk diikuti
-Hasil yang diperolehi lambat
-Produk pelangsingan mengandungi bahan yang tidak selamat
-Diet yang keterlaluan menyebabkan kadar metabolisma badan rendah

Maka, apabila terjadinya perkara di atas,  mereka yang terlibat akan hilang kesabaran, hilang kepercayaan dan juga harapan.

Apa yang penting, anda perlu tahu bahawa kebanyakan golongan sasaran yang ingin kurus, mereka mungkin mengamalkan kitaran diet yang amat ditakuti.

Apa itu Kitaran Diet Yang Ditakuti?
Pada kebanyakan diet, anda kehilangan lemak dan otot. Apabila anda kehilangan otot, anda kehilangan keupayaan untuk membakar lemak, dan merendahkan kadar metabolism anda.

Otot = Metabolisma

Sekiranya anda berhenti mengamalkan diet tadi, anda tidak lagi boleh membakar kalori seperti sebelum ini kerana anda telah kehilangan otot-otot untuk melakukan tugas tersebut. Faham?
Jadi, bila tiada lagi otot untuk membakar kalori, maka berat badan anda semakin bertambah dari sebelumnya! Jika anda memulakan balik diet asal dari awal, maka kitaran sama akan berlaku dan ini dinamakan sebagai kesan yo-yo..

Jadi, bagaimanakah langkah diet yang selamat tanpa kesan yo-yo?


Shaklee Cinch Inch Loss Plan / Plan Mengurangkan Inci Cinch Shaklee

Dengan rasa ingin berkongsi dan membantu anda dengan sepenuh hati, ati  ingin mewar-warkan dan menghebahkan bahawa Shaklee Cinch ini dirumus khas untuk membantu anda memechkan kitaran diet. 

Jadi;
-         - Otot masih ada untuk terus membakar kalori
-          -Bakar lemak yang ditak diingini sahaja, bukan bakar otot
-          -KURANGkan INCI  ( ini yang anda mahu sebenarnya!)

Kenapa Cinch Berkesan?
1- Ia mengekalkan jisim otot tanpa lemak.
2- Menghilangkan berat dari lemak
3- Terbukti secara klinikal
4- Diperkasa dengan Leucine ( Otot yang membina asid amino yang terdapat dalam protin tertentu)

Secara ringkasnya, ati boleh katakana bahawa Cinch Shaklee
-       -Sangat membantu untuk mengawal rasa lapar
-       -Meningkatkan tenaga
-        -Menyokong metabolism dan memberi kepuasan kepada pengguna

Ada banyak lagi kelebihan Minuman Cinch dari Shaklee ni sebenarnya tau. Untuk maklumat lanjut, bolehla hubungi ati ye. Nanti ati bagi info lagi.

     

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…