Blog Archive

July 29, 2015

Amalkan Secara Konsisten Untuk Tambah Darah

Hujung-hujung bulan puasa lepas ramai yang mengadu ada masalah kurang darah dan terpaksa tidur dan ambil waktu rehat yang panjang kerana keletihan dan rasa lesu. nampak pucat toksah cakapla kan. Rata-rata yang mengadu adalah dari kalangan ibu-ibu yang berusia 40-an. namun, golongan remaja juga tak lari dari masalah ni tau terutama yang tidak mengamalkan makanan seimbang.

Penyebab kurang darah/anemia/low Hb:
  • kemalangan dan kehilangan darah yang banyak
  • sel darah merah yang rosak
  • kurangnya zat besi (iron), Vitamin B-12 dan asid folik
  • penyerapan vitamin yang tidak berkesan



Video kat atas ni adalah pengalaman seorang ibu hamil yang alami masalah kurang darah namun dapat diatasi dengan mengamalkan supplemen secara konsisten.

Saya nak cadangkan 3 jenis supplemen yang memang dah ramai diamalkan untuk membantu menangani masalah kurang darah ni iaitu;

1- Vitalea Shaklee with Iron Formula
  • Vitalea merupakan multivitamin yang telah lama wujud dan telah berusia selama 100 tahun. Di dalamnya turut mengandungi Iron yang mana penting untuk berfungsi sebagai pengangkut oksigen. 
  • Tanpa pengangkut,  oksigen tidak dapat dibekalkan untuk pembentukan sel darah merah yang menjadi punca kepada anemia / low Hb.
  • Anda disarankan untuk mengambil 2 biji sehari Vitalea.

2- B-Complex untuk mendapatkan bekalan B-12 dan asid folik.
  • B-12 merupakan vitamin terpenting untuk memastikan pembentukan sel darah merah yang sihat dan sempurna.
  • Asid folik pula diperlukan untuk pembentukan, pertumbuhan dan perkembangan sel yang sempurna. Sebab tu wanita hamil akan diberi asid folic bagi setiap kali kehamilan.
  • B-Complex terkandung beberapa jenis vitamin B yang mana saling menyokong antara satu sama lain untuk keseimbangan badan.
  • Sebiji sahaja untuk sehari

3- Sustained Released Vitamin C

Kurangnya vitamin C dalam tubuh seseorang akan menyebabkan badan tidak dapat menyerap sesuatu vitamin lain yang diambil. maksudnya Vitamin C pula berfungsi untuk membentu tubuh menyerap Iron, B-12 dan asid folic tadi dengan baik .




FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!! 
Rafhati Mohamad Napi 
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram) 
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com 
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey 

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...