Skip to main content

Tips Lumayan Awet Muda Bagi Wanita dan Ibu-Ibu Yang Mengutamakan Kecantikan.


Perkongsian dari blog kengkawan shaklee... 

 

 

Rahsia awet muda dan anti penuaan dengan VIVIX Shaklee

Pernahkah anda berada dalam situasi, ada orang yang tak dikenali menyapa anda dengan panggilan adik kerana rahsia awet muda anda? Walaupun sebenarnya anda lebih tua dari orang itu. Sebaliknya, pernahkah orang sekeliling memanggil anda kakak walhal anda sebenarnya lebih muda dari mereka?

Anda pasti tidak selesa jika anda kelihatan tua sebelum waktunya. Atau pun anda seorang yang makin berusia dan mencari informasi tentang anti-penuaan?
EIN SHAKLEE ( 012-994-4503 )
RAHSIA AWET MUDA


Menurut kamus kesihatan, definisi penuaan adalah sel-sel tubuh manusia yang semakin berusia seiring usia yang meningkat. Namun, dalam kehidupan serba moden ini, penuaan sel ini tidak lagi menggambarkan usia seseorang. Dalam bahasa mudahnya, ramai orang muda hari ini yang kelihatan tua dari umur sebenarnya. Saya ada seorang kawan yang baru berusia awal 20-an tetapi sering disangka berusia pertengahan 30-an! Bacalah jika anda ambil berat tentang ini.

Kenapa ini semua terjadi?

Menurut sains, unit asas tubuh manusia adalah sel. Daripada sel kemudian menjadi tisu,organ dan akhir sekali sistem. Sel yang mengalami penuaan ini adalah sel yang mula rosak. Di zaman moden ini ada pelbagai faktor yang menyebabkan sel mula rosak atau mengalami penuaan dengan cepat. Antaranya kerana stress (tekanan), diet yang tidak seimbang dan toksin dari alam sekitar yang semakin tercemar. Kesan dari sel yang rosak ini menyebabkan tisu,organ dan sistem juga terjejas. Akhir sekali,kita pun kelihatan lebih tua dari usia sebenar!

Anda juga perlu tahu, apabila kita semakin berumur, mitochondria atau “kilang penjana tenaga” dalam sel kita semakin merudum. Akibatnya, tenaga sel semakin lemah dan metabolisma pun turut menurun. Keadaan menjadi lebih kritikal kerana setiap hari sel-sel tubuh kita sering terdedah kepada serangan berjuta-juta radikal bebas yang merosakkan DNA sel kita. Pada kebiasaannya, tubuh kita akan menghasilkan antioksidan sebagai mekanisme pertahanan daripada serangan radikal-radikal bebas ini. Malangnya, sel-sel tubuh yang terjejas tadi menyebabkan tubuh tidak mampu untuk menghasilkan antioksidan secukupnya bagi melawan serangan radikal perosak sel tersebut.

Cukuplah dengan penerangan ringkas tersebut. Kesimpulannya, untuk tubuh kita kembali normal dan sel-sel tubuh kembali sihat, tubuh memerlukan antioksidan secukupnya untuk mengatasi masalah penuaan ini. Antioksidan ini boleh diperolehi dari sumber pemakanan yang kaya dengan aktioksidan.

Saintis Shaklee menghabiskan bertahun-tahun kajian tentang fenomena ini. Akhirnya, setelah percubaan demi percubaan dilakukan, maka terhasillah Vivix Shaklee, supplemen yang mengandungi kombinasi resevratrol dan phytonutrient. Sumber resevratrol dan phytonutrient ini adalah dari anggur muscadine, sejenis anggur yang jarang ditemui dan terbaik kerana ianya tumbuh secara semulajadi dalam cuaca yang ekstrem. Menurut saintis, semakin anggur itu terdedah kepada cuaca yang ekstrem, semakin tinggi penghasilan resevratolnya.




Ia telah melalui ujian klinikal yang ketat dan hasilnya telah membuktikan ianya memperlahankan proses penuaan sel dari 4 aspek berikut:
  • Mengoptimumkan potensi sel-sel tubuh.
  • Membaikpulih sel-sel tubuh.
  • Mempertingkat tenaga sel-sel tubuh.
  • Mempertingkat sistem pertahanan sel-sel tubuh.

Apa yang istimewa sangat Vivix ini selain daripada yang di atas?
  • Semulajadi! Bebas dari pewarna tiruan, perasa, pemanis dan pengawet.
  • Ramuan yang digunakan berpotensi lebih 10 kali dari resevratrol biasa dan hanya bertujuan untuk memperlahankan penuaan sel.
  • Mengandungi lebih dari 15 polyphenol termasuk ellagitannins iaitu antioksidan semulajadi!
  • Vivix telah dipatenkan khas eksklusif hanya untuk Shaklee!

Siapa perlu ambil Vivix?
  • Mereka yang berisiko sakit jantung
  • Mereka yang mempunyai risiko kanser
  • Mereka yang dikatakan ada keturunan kanser
  • Mereka yang tua sebelum masanya
  • Mereka yang ingin menjaga kecantikan kulit
  • Mereka yang menghidap diabetes jenis 1
  • Mereka yang tinggi kolesterol dalam darah
  • Warga Emas

*Tolong! Jangan ambil Vivix andainya anda sedang dalam rawatan kimoterapi
Andainya anda faham tentang konsep ini. Sudah pasti anda akan teruja untuk dapatkan Vivix hari ini juga. Belikan juga Vivix untuk bapa, ibu dan adik-beradik anda sebagai tanda kasih-sayang anda kepada mereka! Untuk maklumat lanjut mengenai produk Shaklee, keahlian Shaklee atau menjana pendapatan dari rumah, sila hubungi saya

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

 :::Sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, sila hubungi saya di are_t84@yahoo.com | SMS 013-9218084 untuk tips kesihatan/kecantikan

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…