Kenapa Saya Masih Pilih Untuk Minum Soya ESP?

Assalamuaalikum

Sebelum attiey kenal minuman soya yang paling kontroversi ni dulu, memang attiey tak terfikir langsung dan tak tahu akan khasiatnya. Mengapa  kontroversi? Sebab ianya SOYA. Ada apa dgn soya pulak?


Macam2 benda yg dikata tentang soya. Bahaya, punca kanser, lemah tenaga bat!n dan sebagainya.
Bila keluar fakta bahawa orang Jepun, China dah berzaman makan soya tapi sihat je. Katanya pula itu sebab soya mereka menjalani proses penapaian (fermentation) dulu. Soya yg tidak jalani fermentation adalah bahaya!

Sebaliknya beberapa kajian dibuat terutama ke atas penduduk Asia & mendapati mereka lebih sihat drp penduduk amerika yg tak makan soya... Manakala separuh dr soya yg diambil oleh penduduk Asia adalah tidak menjalani proses penapaian. Ada juga beberapa jurnal dikeluarkan mengatakan tak ada beza pun soya samada ditapai atau tidak.

Soya adalah salah satu sumber protein utama bagi orang2 Vegan (tak makan benda2 dari sumber haiwan). Diorang ada buat banyak study berikutan kontroversi soya ni terutama kaitannya dgn kanser dan  mereka dapati kalau makan daging lagi tinggi risiko nak kena kanser... Kenapa? Yelah, banyak haiwan dan tanaman kita sekrang dipaksa untuk membesar dengan cepat. Ayam cucuk, lembu dah tak makan rumput, cucuk juga, dsb.

Soya bukan makanan sunnah? Habis tu pisang cheese, brownies kedut, asam pedas bagai tu sunnah habis ke?

Apa yang kita semua wajib tahu dan ambil tahu adalah sama ada ianya soya GMO atau Non-GMO.

Oleh itu minumlah ESP sebab ia dibuat dari soya non GMO dan  pulak proses pembuatannya tak menggunakan bahan kimia. Dahla ditanam secara semula jadi, tak guna racun pun untuk basmi ulat-ulat tu semua.

Kalau tanya attiey sekarang, memang takmo soya lain dah. Lagipun boleh try macam-macam resipi dengan ESP ni..sedap untuk buat smoothie. Rasa fresh.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi 
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram) 
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com 
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey 

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...