Blog Archive

February 27, 2016

Berita Gembira Bila Ada Peluang Untuk Lebih Sihat Walaupun Disahkan Menghidap Kanser Rahim

Assalamualaikum...

Kanser ni jarang kita dengar dapat dikesan pada peringkat awal. Memang pun kerana petanda atau simptomnya tak jelas dan bagi pesakit yang datang jumpa doktor pun hanya setelah mengalami tekanan pada abdomen atau rasa seperti kembong. Ada juga yang rasa tak boleh nak menahan diri apabila nak buang air kecil.

Antara lain gejala bagi kanser rahim ni adalah berlaku gangguan yang kerap  pada sistem pencernaan kita dan buat kita rasa mual. Selain tu, terjadinya sembelit, hilang selera makan atau mungkin kita makan sikit tapi dah kenyang. Maksudnya kenyang dengan cepat.

Apabila melibatkan rahim, sudah tentu akan membuatkan seorang wanita tu rasa tidak selesa atau sakit ketika melakukan hubungan intim. Bila ada rasa macam tu, even kalau bukan kanser ovari sekalipun, kita seorang wanita perlu aware dan terus jumpa doktor.

Rasa letih dan lesu yang berpanjangan serta sakit di sekitar pinggang dan pinggul boleh dikaitkan dengan kanser ovari juga. Perhatikan kitaran haid dan sekiranya berlaku perubahan yang ketara atau kita tahu ianya tidak normal tanpa sebab-sebab yang kita boleh jangka, maka harus bersedia untuk bertemu doktor.

Sebaik-baiknya, sekiranya masalah di atas berpanjangan lebih dari beberapa minggu, jangan bertangguh lagi untuk dapatkan pemeriksaan dari doktor.

Bagaimana dengan tahap dalam kanser rahim ni?
  • Tahap 1- Kanser hanya pada 1 atau 2 ovarium
  • Tahap 2- Kanser merebak ke organ lain di pinggul seperti rahim
  • Tahap 3- Kanser merebak ke selaput perut atau kelenjar di dalam perut
  • Tahap 4- Kanser merebak ke organ lain di luar perut

Pembedahan

Secara umumnya, pesakit kanser rahim memerlukan pembedahan yang merangkumi pembedahan kedua-dua ovari, saluran dan rahim serta kelenjar yang berdekatannya dan lipatan tisu lemak perut yang dikenali sebagai omentum, di mana kanser rahim sering merebak.

Kimoterapi

Setelah pembedahan, kemungkinan besar pesakit akan menjalani kemoterapi untuk membunuh sel-sel kanser yang berbaki. Rwatan awal untuk kanser rahim merangkumi kombinasi antara carboplatin (Paraplatin) dan paclitaxel (Taxol) yang disuntikkan ke dalam saluran darah (intravena). Kesan sampingan yang mungkin akan berlaku dari rawatan ini seperti sakit perut, mual dan muntah.

" Suzie, ingat tak saya pernah ambil Vivix promo dgn suzie? Customer tu mak dia barah rahim, dh nak operate dah..dia jumpa doctor semula lepas ambil vivix..miracle berlaku... cancer dia hilang..doc pun terkejut..semalam dia call husband beritahu..Alhamdulillah"




Testimoni di atas adalah setelah menggunakan Vivix Shaklee


Vivix ni lebih dikenali sebagai minuman awet muda tetapi menjadi pilihan nombor satu bagi pesakit kanser. Ini kerana keberhasilannya dengan izinNya membantu pesakit kanser kembali menikmati hidup yang lebih sihat.



Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...