Blog Archive

June 17, 2015

Set Berpantang Untuk Bersalin Normal atau Ceaserean

Sukar atau tidak, wanita yang telah selamat melahirkan tetap akan berpantang selama 44 hari. Ada yang meneruskan hingga 60 bahkan pantang 100 juga ada.



Walaupun ada sesetengah yang merasakan ia merupakan satu tempoh yang agak lama, namun ia bukan sekadar suka-suka tau. Antara sebabnya adalah untuk memastikan tubuh badan ibu kembali kepada bentuk asal dengan sihat dan cantik. Ini penting juga untuk mengekalkan minat suami terhadap mereka.


Sesungguhnya, amalan-amalan berpantang adalah satu proses menyeluruh, bertujuan untuk memeliharakan kesihatan dan kewanitaan perempuan Melayu.


Tapi, saya pernah diberitahu yang wanita India serta Cina juga turut mengamalkan berpantang selepas bersalin ni. bagus!

Kini, wanita Melayu di bandar tidak dapat melakukan kesemua amalan berpantang kerana tiada ahli keluarga dan masyarakat sekeliling yang dapat memberi sokongan sebagaimana kehidupan masyarakat di kampung dahulu. Mengikut tradisi, ibu baru akan dibantu dan ditemani oleh:
  • bidan kampung;
  • pengasuh khusus;
  • emak sendiri atau ibu mertua.
 Memang diakui bahawa tanpa orang lain membantu, ia akan sukar untuk mengamalkan pantang dengan lengkap dan sempurna selama 44 hari.

Tetapi dengan adanya bantuan dari Set Berpantang Untuk bersalin Normal atau Ceaserean ini, saya rasa ibu akan lebih bertenaga dan mampu untuk membantu mempercepatkan proses penyembuhan.


Fungsi setiapnya adalah:


ESP

 Membantu menguatkan rahim, milk booster, kulit cantik, berikan lebih tenaga, hilangkan stretch mark, kawal selera makan untuk jaga badan bagi slim balik 😘
.
VITAMIN  E:

Hilangkan parut stretch mark dgn lebih berkesan, untuk kulit lebih flawless & glowing, juga utk mereka yg nak hilangkan parut jerawat jeragat semua yg mungkin naik disebabkan perubahan hormon semasa hamil.
.
VITAMIN  C:

Kuatkan sistem imun agar tak mudah dijangkiti penyakit, untuk baby juga dapat disalurkan melalui susu badan, juga untuk kulit cerah gebu halus mulus
.
OSTEMATRIX: 

Calcium supply, milk booster, lawas, elakkan sakit kaki lutut pinggang cramp
.
ALFALFA

Buang angin dlm badan, lawas, detox, milk booster, mengetatkan kembali miss V, atasi masalah keputihan
.
VITA LEA

Penambah tenaga, pelengkap nutrisi, untuk kesihatan dan kecantikan keseluruhan
.
ZINC

Merawat dan mengeringkan luka bersalin lebih cepat
.
OMEGA GUARD: 

EPA DHA utk perkembangan minda baby disalurkan melalui susu badan, bakar lemak berlebihan, buang lemak selulit, atasi masalah perut buncit
.
Sebagai tambahan untuk ibu yg mengalami masalah bengkak susu, boleh tambah LECITHIN. Juga sebagai PEMECAH LEMAK.




FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...