Blog Archive

December 16, 2018

Omega 3 Bantu Jantung Jadi Lebih Sihat

 

Baru-baru ni saya berbual melalui telefon dengan seseorang yang sangat rapat dengan saya. Beliau dah menjangkau umur 65 tahun. Dah sedia maklum dengan umur yang sebegitu, memang wajib jalani pemeriksaan kesihatan di hospital secara berkala. Beliau cerita pada saya, pemeriksaan terbaru yang beliau pergi, doktor ada buat ujian darah dan keputusannya tak berapa cantik.

Tak cantik yang beliau maksudkan adalah memandang beliau dah meneruskan pengambilan ubat kolestrol bertahun lamanya, jadi ia telah memberi kesan pada kesihatan hati.

Susah hatinya bertambah bila doktor memberitahu bahawa bacaan kolestrol jahat juga bertambah.

Sebut pasal kolestrol, ia ada kaitan dengan kesihatan jantunglah. Bila bacaan kolestrol lebih dari paras normal, untuk usia begitu memang doktor akan bagi ubat kolestrol. Ubat ni bila diambil dalam jangka masa lama, memang telah dimaklumkan oleh doktor juga yang ia boleh memberi kesan pada hati. 

Namun, jika dibiarkan ia boleh memudaratkan jantung. Jadi, atas sebab jantung lebih penting maka biasanya bubat kolestrol diteruskan.

Untuk masalah beliau, saya cuba nasihatkan supaya beliau tidak terlalu stress dan bertenang kerana tekanan bolen menyebabkan kolestrol tinggi tau.

Selain tu saya syorkan juga agar beliau kurangkan makanan yang manis-manis seperti biskut krim, roti coklat dan kuih muih.

Untuk lebih membantu, saya galakkan beliau lakukan sedikit exercise setiap hari. Berjalan-jalan dalam 10-15 minit pun takpelah asalkan konsisten memandangkan usia yang agak berumur.

Beliau ada bertanya tentang supplemen yang Shaklee boleh bantu sihatkan jantung. Memandangkan beliau ada masalah kolestrol dan beliau nak usaha turunkan bacaan kolestrol jahat serta naikkan kolestrol baik,saya cadangkan Omega Guard dan Phytocol-ST serta Vivix.

Kenapa saya syorkan sekali Omega Guard?







Untuk anda yang ada ada masalah yang sama, boleh juga masukkan Omega Guard dalam senarai anda.

Luvs, Attiey M. Napi

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...