Blog Archive

November 23, 2018

Cara Rawat Punca Sakit Sendi Dengan Omega 3


Inflamasi yang tidak terkawal dan berterusan di dalam badan anda boleh menjejaskan fleksibiliti sendi dan keselesaan dalam pergerakan anda. Akibatnya, sendi anda akan bengkak, kemerahan, kehilangan fungsi sendi dan kekejangan sendi, menggangu pergerakan anda.


Warga Emas

Apabila kita semakin berumur, kita lebih terdedah kepada inflamasi akibat penurunan tahap kesihatan dan tindak balas badan yang lebih perlahan dalam mengurangkan inflamasi berbanding usia muda. Tanda awal inflamasi yang akan anda alami adalah sendi yang sakit dan tidak selesa dengan setiap pergerakan yang anda lakukan.


Mereka Yang Aktif

Kebanyakan orang yang menjalani gaya hidup aktif, bermain bola sepak, badminton atau berjoging setiap minggu. Aktiviti-aktiviti ini memberi kesan kepada kesihatan sendi kerana anda meletakkan tekanan yang berterusan. Inflamasi berlaku apabila sendi haus dan nipis atau ketika anda mengalami kecederaan pada sendi, ligamen atau tulang rawan.


Adakah anda mendengar sendi anda berbunyi apabila anda bangun pada waktu pagi? Itu adalah salah satu tanda bahawa sendi anda mengalami inflamasi. Aktiviti fizikal harian seperti berjalan atau mengangkat barangbarang berat juga boleh menyebabkan geseran antara sendi dan menyebabkan inflamasi dan bengkak sendi. Sendi yang mengalami inflamasi melambatkan aliran darah anda, menyebabkan kekakuan otot, sehingga mempengaruhi fleksibiliti sendi anda.


Kurangkan Inflamasi dengan Asid Lemak Omega-3

Kawal inflamasi dengan Asid Lemak Omega-3, penyelesaian inflamasi semulajadi yang terbukti.
Tambah diet harian anda dengan asid lemak Omega-3 dalam untuk sendi yang lebih sihat!

Bertindak dengan memberi kelegaaan kepada sendi, Omega-3 membantu mengurangkan kesakitan anda dengan melambatkan kemerosotan tulang rawan anda dan ia terlibat di dalam proses penyenggaraan tulang rawan. 

Meningkatkan kebebasan pergerakan dengan mengurangkan tahap bahan yang boleh mencetuskan inflamasi, mengurangkan kekerapan sendi bengkak.

Meningkatkan keselesaan dan fleksibiliti pergerakan kerana Omega-3 meningkatkan peredaran darah ke sendi, membekalkan nutrien kepada otot sendi untuk menyokong aktiviti fizikal harian anda.

Ingin dapatkan Omega Guard anda?

Klik Beli Segera Di Sini

Luvs, Attiey M. Napi
013-9218084 (Klik nombor untuk wassap)

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...