Blog Archive

March 2, 2018

Borage Seed Oil Lebih Baik Dari Evening Primrose Oil

Pertama kali saya tahu tahu tentang Evening Primrose Oil (EPO) ni masa terdengar ada akak-akak duk bincang tentang supplemen yang bagus untuk wanita. Senang cakap, untuk kesuburan. Masa tu saya belum kawen lagi, so tak ambil pot sangatlah. tahu minyak masak je.


Tapi, lepas bertahun-tahun dai hari tu, saya sekali lagi terbaca tentang Evening Primrose Oil ni . Ia tentang asid gamma linolenic yang dihasilkan darinya. Ia tak berhenti kat situ je. Kemudian saya dapat tahu lagi info best iaitu Gamma Linolenic Acid (GLA) yang terhasil dari borage mengandungi 2 kali ganda lebih GLA dari EPO. Banyak beza tu.


Biji benih borage starflower’s dari keturunan Borago Officinalist ni merupakan tumbuhan yang ditemui di seluruh Eropah dan Amerika Syarikat. Ia dijadikan minyak dan dikenali sebagai Borage Seed Oil.

Maksudnya kalau nak cari sumber GLA yang bagus, kena pilih yang terhasil dari borage seed oil la kan? Lagipun borage ni dari segi bioavailabiliti, ia 3 kali lebih baik dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Wah, hebat betul borage ni ek.



Kerana keistimewaan borage seed oil ni, Shaklee memilihnya menjadi antara bahan utama untuk produk GLA Complex. Malah, borage yang Shaklee gunakan ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.

Untuk bagi lebih berkesan dan stabil, Shaklee gabungkan pula dengan minyak sunflower dan vitamin E. Hasilnya terhasillah GLA Complex yang terbukti secara klinikal mampu diserap ke dalam sel dan tisu dengan baik.


Berminat dapatkan GLA Complex Shaklee?


Atiey Mohamad Napi
013-9218084 (Whatsapp) Klik untuk terus whatsapp tanpa simpan nombor.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...