Blog Archive

December 3, 2017

Lelaki 80 tahun Datang Cari Ostematrix Kerana Tulang Retak Dah Patah

Tengah duduk - duduk depan tv layan Adib pagi tadi, tiba -tiba datang seorang lelaki bagi salam. Mulanya tanya tentang suami, rupa-rupanya datang nak beli Ostematrix.





Senang saya namakan lelaki tadi Wak J ye. Wak J ni umurnya dah 80 tahun. Kerjanya adalah sebagai tukang rumah. Dari muda lagi buat kerja berat-berat. Masa muda jugalah Wak J pernah angkat konkrit dalam longkang. Suatu hari katanya konkrit tak berganjak, Wak J yang terlentang. Kesan dari insiden tulah tulang pinggulnya retak.

Tak sakit ke wak? 

Masa kena tu sakitlah tapi Wak J bagitahu, sakitnya kemudian hilang. Bila dah rasa sihat, dia keje macam biasalah. Panjat bumbung, masuk dalam syiling semua dia buat demi mencari rezeki.

Tiba-tiba selepas berpuluh tahun, kaki Wak J tak boleh pijak lantai. Jalannya senget dan pinggang sakit yang tak boleh nak cerita kat orang katanya. Ditanya-tanya, Wak J bagitahu tulang yang retak dulu tu dah patah. Dalam hati ni rasa sedih jugak sebab dah  lama retak, sekarang dah patah baru nak cari Ostematrix.

Sepatutnya, minumlah susu dan ambik Ostematrix ni sebelum sakit tau.

Apapun, saya nasihatkan Wak J untuk cuba dahulu. Kalau bukan beri kesembuhan, mudah-mudahan dapat beri kelegaan pada sakitnya tu. Lepas ni kena follow up, nasihatkan Wak J pergi juga jumpa doktor. Risau saya bila orang tak nak jumpa doktor ni.


Kaitan Ostematrix dengan Kalsium

Ostematrix memang berkait rapat dengan tulang sebab ia diformulasi khas dengan campuran 7 nutrien  penting iaitu kalsium, vitamin D, magnesium, zink, kuprum, mangan dan boron.

Setiap satu bahan yang digunakan mengandungi fungsi masing-masing.


Kalsium; Sebagai bahan asas untuk membina tulang
Magnesium; Membantu menghantar kalsium kepada tulang
Boron ; Membantu metabolisme tulang
Vitamin D ; Merangsang penyerapan kalsium
Kuprum, zink & mangan ; Mengaktifkan enzim yang membantu meningkatkan kepadatan tulang.


Testimoni 

Assalammualaikum..Saya Muhammad Faiz Bin Ahmad berusia 23 tahun. Saya ingin kongsikan#ShakleeEffect saya kepada semua. Sebenarnya saya sebelum ni anti-supllemen tau! Tu lah orang cakap, bila tak sakit memang kita tak cari supplemen-supplemen ni..Bila dah kena sendiri baru rasa kepentingannya. 

Jom ikuti kisah saya..
.
.
Saya terlibat dalam kemalangan jalan raya awal bulan 3 tahun ni. Semasa tu saya menunggang motosikal. Badan saya tercampak dalam gaung setelah saya cuba mengelak daripada sebuah kereta yang ‘makan’ jalan laluan saya. (Masa tu rasa macam superman plak badan melayang terbang). Akibatnya saya mengalami patah tulang belakang dan juga patah tulang di atas telapak kaki saya.
.
.
Menurut doktor tulang belakang yang patah tu tulang yang no 2 seperti carta di atas. Doktor cakap akan ambil masa untuk sembuh dan akan baik dengan sendiri sebab usia saya masih muda lagi baru 23 tahun. Tapi, ambil masa tu berapa lama? Doktor pun tak dapat nak pastikan dan saya pula takkan nak menunggu sahaja tanpa usaha apa-apa..
.
.
Sampai bila saya nak berkerusi roda dan terbaring atas katil sahaja tunggu tanpa buat apa-apa. Perlukan usaha juga kan sebab doktor hanya bagi ubat tahan sakit sahaja. Takkan boleh sembuh dengan ubat tu ja..Jadi, saya meminta kakak saya yang kebetulan pengedar Shaklee memberi cadangan supplemen yang mana boleh membantu mempercepatkan proses penyembuhan tulang saya ni.
.
.
Jadi, kakak saya cadangkan ESP, Zinc, Ostematrix dan AJHT. Alhamdulillah setelah mengamalkan supplemen tersebut dengan konsisten selama sebulan tanpa culas, tulang patah yang dialami oleh saya sudah bercantum semula!!. Dengan izinNya jua. Alhamdulillah...Menakjubkan!!
.
.
Doktor pun berkali-kali tengok xray macam tak percaya. Siap tanya dah berapa lama accident ni sehinggakan doktor tu pun panggil doktor yang dari pemerhatian saya lebih senior dari dia untuk mengesahkannya. Jadi balutan simen di kaki doktor terus buka dan menyuruh saya menggunakan tongkat pula sebab katanya tulang baru bercantum dan tak mau bagi tekanan yang kuat sangat ke atas kaki saya..
.
.
Lagi pula untuk menampung tulang belakang saya sebab doktor minta untuk teruskan pakai bengkung keras tu sekurangnya selama 6 bulan untuk memastikan tulang tu betul-betul kukuh dan bercantum dengan baik sebab melibatkan tulang belakang takut menekan saraf yang akan beri kesan buruk pada badan saya nanti.
.
.
Bulan ke -3 iaitu temujanji ketiga saya dengan doktor, doktor kata bengkung keras yang membalut badan saya tu dah boleh dibuka. Katanya tulang saya dah bercantum elok cuma dalam masa setahun ni saya tidak dibenarkan untuk angkat benda-benda yang berat dan juga menunggang motor.
.
.
Alhamdulillah gembira lah saya. Saya dah boleh bergerak dengan bebas tanpa perlu rasa seperti “Iron Man” lagi!! Saya juga tak perlu jumpa dengan doktor lagi dan hanya diberikan ‘open appoinment’ sekiranya terjadi apa-apa seperti rasa sakit dan sebagainya.
.
.
Alhamdulillah!!Sekarang ni saya masih konsisten mengamalkan Ostematrix dan juga ESP sahaja. Saya perlu mengambil bekalan kalsium secukupnya untuk pastikan tulang saya betul-betul kuat.
.
.
Syukur Alhamdulillah. Terima Kasih








Alhamdulillah, gembira sangat bila akhirnya dengan izin Nya, beliau sembuh kan. Berbalik pada Wak J, memang beliau sedang amalkan Ostematrix lah sekarang ni. Sama-sama kita doakan keadaan beliau lebih baik lepas ni.


Bagi yang nak mencuba, boleh hubungi saya melalui whatsapp 0139218084. Klik sahaja pada nombor, dan anda boleh terus berwhatsapp dengan saya tanpa perlu simpan nombor terlebih dahulu.


Semoga jumpa lagi.

Featured Post

VIVIX boleh membantu untuk Kurus

Sempena bulan promosi Vivix beli 6 dapat percuma 1 botol lagi, saya nak kongsi sedikit info bagaimana si tonik merah ini boleh membantu kit...