Skip to main content

Tips Turunkan Kolestrol

Kalau ikutkan selera makan semuanya kita nak cubakan. Tapi bila mengenangkan takut ada penyakit di kemudian hari, itu yang kita pun berjaga-jaga.


Antara penyakit yang boleh datang bila kita tak kawal pemakanan adalah kolestrol tinggi dalam darah. Pernah dengar kan?


Tapi jangan salah faham sebab kolestrol ni ada dua.


Satu jahat iaitu LDL - Low Density Lipoprotein / ketumpatan rendah.


Kedua adalah kolestrol baik iaitu HDL- High Density Lipoprotein/ketumpatan tinggi


Kenapa LDL jahat? Kerana ia akan menyebabkan pembentukan plak lemak dalam salur darah kita. Lama-kelamaan salur darah akan jadi sempit dan boleh tersumbat. Bila tersumbat, aliran darah tersekat dan stroke atau serangan jantung boleh berlaku.


Seelok-eloknya kita menurunkan paras LDL dalam darah kita. Kita kena tahu bahawa sumber kolestrol dalam tubuh kita datangnya dari hati secara semula jadi. Jika kita mengambil makanan berlemak secara berlebihan, risiko untuk serangan stroke dan sakit jantung adalah tinggi.


Bagaimana Cara Rendahkan Kolestrol?

-Amalkan pemakanan seimbang

-Jauhi makanan rendah lemak tepu dan rendah lemak trans

-Amalkan diet tinggi serat

-Bersenam dengan kerap

-Usahakan turun berat badan


Nak cara yang lebih meyakinkan pun boleh jugak. Minum Vivix.



Vivix ni oleh kerana dia kaya dengan Resveratrol sebagai sumber antioksidan, jadi dia mampu bertindak balas dengan kolestrol dengan baik.

"Resveratrol naturally diminishes the amount of triglycerides in the blood. Resveratrol prevents plaque formation in the arteries whether the cholesterol levels are high or low. Resveratrol can prevent atherosclerosis without affecting plasma lipid levels.
Resveratrol antioxidants can disband cholesterol obtained from fat, which deposits in arteries leading to coronary heart disease. Resveratrol in red wine helps easy blood circulation in the arteries. It slows oxidation of bad cholesterol-LDL that attaches to artery walls. It provides a healthy heart by regulating pressure and arterial flow. Resveratrol also supports good HDL cholesterol within normal range.

Resveratrol’s life sustaining benefits can be exploited in full through consumption of Resveratrol supplements. This is a better alternative to consuming red wine. The recommended amount of red wine for Resveratrol benefits are two drinks per day for men and one drink a day for women. Men have a larger limit because they have more enzymes to metabolize alcohol compared to women"


 Kredit

Vivix akan memelihara jantung dengan mengelakkan pengoksidaan salur darah. pengoksidaan salur darah akan menyebabkan mendapan plak yang boleh menyempitkan salur darah kita.

Kandungan 10 kali ganda resveratrol dan 15 polyphenol membantu melindungi salur darah dan mengurangkan risiko masalah jantung.


 


Lagi cepat anda amalkan Vivix ni, lagi cepat Vivix dapat membantu anda menurunkan kadar kolestrol dalam darah tu. Jangan tunggu sampai dah terlalu lewat ye.


Cara untuk membuat pesanan:

1) Hubungi (Whatsapps/SMS) untuk pesanan sekarang:

Attiey Mohamad
0139218084


Atau 

2)Anda boleh buat belian sendiri dengan klik gambar Esell di bawah.


Klik Sini


Hubungi Atiey (0139218084) untuk pertanyaan semasa proses pembelian.

Ohh, jangan lupa, Attiey sediakan konsultansi percuma untuk anda yang jadi customer Vivix dengan Atiey tau. So, jangan lupa maklumkan nanti. 

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…