Skip to main content

Omega 3 Fatty Acid Yang Terkandung Dalam Omega Guard Baik Untuk Otak

Kenapa asid lemak Omega 3 ni jadi bualan hangat akhir-akhir ni? Di cari-cari maklumat tentangnya. Kalau nak tahu, banyak manfaat yang boleh kita peroleh daripadanya iaitu;

- Omega 3 yang kita ambil akan digunakan untuk menghasilkan hormon yang mengawal  keradangan, darah beku dan "contraction & relaxation" pada salur darah.

- ia boleh mempengaruhi fungsi sel reseptor dalam membran sel

- membantu membina sel otak

- membantu menghalang penyakit kardiovaskular

- membantu mengatasi keradangan dan arthritis


Asid Lemak Omega 3  terbahagi kepada 3 bahagian yang utama iaitu;


  1. alpha linolenic acid (ALA)
  2. docosahexaenoic acid ( DHA)
  3. eico sapentaenoic acid (EPA)


ALA merupakan asid lemak perlu sebab badan kita tak dapat hasilkannya sendiri. Ia hanya diperoleh apabila kita mengambil sumber-sumber makanan yang kaya dengan ALA seperti chia seeds dan biji buah kiwi.


Masalahnya sekarang adalah walaupun ramai orang yang tahu kepentingan ALA ni namun ramai juga yang tak merasakan ia perlu diambil secukupnya.


Sumber Omega 3 Yang Terbaik Datangnya Dari Minyak Ikan yang Terbaik

 Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika, pemenang nobel Price, telah menemui satu rahsia iaitu penduduk Eskimo yang berda dalam persekitaran berbeza mempunyai tahap kesihatan yang juga berbeza.

Orang eskimo yang tinggal di Greenland, Denmark yang belerja sebagai nelayan tidak mengalami masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi dan kencing manis. Manakala kaum eskimo yang menetap di Amerika Utara  yang mana bekerja sebagai pemburu dan makanan utama mereka adalah  daging yang mengandungi banyak kolestrol, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan dengan jantung.

Penyelidikan lanjut mengenai ikan air laut sejuk menunjukkan bahawa ikan dari air laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi iaitu EPA dan DHA  yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, membantu penyakit asma dan alahan kulit agar lebih baik.





Omega Guard Shaklee

Diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, achovies) di perairan negara Jepun. Ia BUKAN MINYAK HATI IKAN. Omega Guard 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.

Kalau nak dibuat perbandingan, Omega Guard Shaklee adalah yang paling tulen, mengandungi spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi  termasuk EPA,  DHA dan ALA dan banyak lagi.

Satu sajian Omega Guard membekalkan 905mg asid lemak Omega 3, EPA dan DHA.

Oleh kerana kaedah penyulingan tekanan tinggi hanya akan memusnahkan sesetengah nutrien. malah tidak dapat menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan, Shaklee telah menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini dalam menghasilkan Omega Guard ini.   Ia melibatkan proses penyulingan proprietari tiga molukel untuk mengeskstrak asid lemak Omega 3 ini.

Selain menyediakan minyak yang paling tulen dan paling semula jadi, ia juga tidak mengandungi bahan-bahan berbahaya sepertri plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan polychlorinated biphenyl ( bahan kimia industri yang sangat bahaya)



Harga sebotol Omega Guard (90 Kapsul) adalah hanya RM136.30 sahaja.


Jika anda berminat, boleh hubungi saya melalui whatsapp/ sms : 0139218084


Facebook: Attiey Mohamad
Fb Page: Mommy Ceria
WhatsApp: 0139218084


Shaklee ialah produk kesihatan semulajadi yang tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Kami bukan doktor mahupun pakar perubatan. Saranan kami adalah untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan. Sekiranya anda sakit, sila berjumpa DOKTOR YANG BERTAULIAH.

 Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…