Blog Archive

May 25, 2017

Omega 3 Fatty Acid Yang Terkandung Dalam Omega Guard Baik Untuk Otak

Kenapa asid lemak Omega 3 ni jadi bualan hangat akhir-akhir ni? Di cari-cari maklumat tentangnya. Kalau nak tahu, banyak manfaat yang boleh kita peroleh daripadanya iaitu;

- Omega 3 yang kita ambil akan digunakan untuk menghasilkan hormon yang mengawal  keradangan, darah beku dan "contraction & relaxation" pada salur darah.

- ia boleh mempengaruhi fungsi sel reseptor dalam membran sel

- membantu membina sel otak

- membantu menghalang penyakit kardiovaskular

- membantu mengatasi keradangan dan arthritis


Asid Lemak Omega 3  terbahagi kepada 3 bahagian yang utama iaitu;

  1. alpha linolenic acid (ALA)
  2. docosahexaenoic acid ( DHA)
  3. eico sapentaenoic acid (EPA)

ALA merupakan asid lemak perlu sebab badan kita tak dapat hasilkannya sendiri. Ia hanya diperoleh apabila kita mengambil sumber-sumber makanan yang kaya dengan ALA seperti chia seeds dan biji buah kiwi.


Masalahnya sekarang adalah walaupun ramai orang yang tahu kepentingan ALA ni namun ramai juga yang tak merasakan ia perlu diambil secukupnya.

Sumber Omega 3 Yang Terbaik Datangnya Dari Minyak Ikan yang Terbaik

Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika, pemenang nobel Price, telah menemui satu rahsia iaitu penduduk Eskimo yang berda dalam persekitaran berbeza mempunyai tahap kesihatan yang juga berbeza.


Orang eskimo yang tinggal di Greenland, Denmark yang belerja sebagai nelayan tidak mengalami masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi dan kencing manis. Manakala kaum eskimo yang menetap di Amerika Utara yang mana bekerja sebagai pemburu dan makanan utama mereka adalah daging yang mengandungi banyak kolestrol, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan dengan jantung.


Penyelidikan lanjut mengenai ikan air laut sejuk menunjukkan bahawa ikan dari air laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi iaitu EPA dan DHA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, membantu penyakit asma dan alahan kulit agar lebih baik.




Omega Guard Shaklee

Diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, achovies) di perairan negara Jepun. Ia BUKAN MINYAK HATI IKAN. Omega Guard 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.


Kalau nak dibuat perbandingan, Omega Guard Shaklee adalah yang paling tulen, mengandungi spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA dan banyak lagi.


Satu sajian Omega Guard membekalkan 905mg asid lemak Omega 3, EPA dan DHA.


Oleh kerana kaedah penyulingan tekanan tinggi hanya akan memusnahkan sesetengah nutrien. malah tidak dapat menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan, Shaklee telah menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini dalam menghasilkan Omega Guard ini. Ia melibatkan proses penyulingan proprietari tiga molukel untuk mengeskstrak asid lemak Omega 3 ini.


Selain menyediakan minyak yang paling tulen dan paling semula jadi, ia juga tidak mengandungi bahan-bahan berbahaya sepertri plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan polychlorinated biphenyl ( bahan kimia industri yang sangat bahaya)


Facebook: Attiey Mohamad
Fb Page: Mommy Ceria
WhatsApp: 0139218084


Shaklee ialah produk kesihatan semulajadi yang tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Kami bukan doktor mahupun pakar perubatan. Saranan kami adalah untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan. Sekiranya anda sakit, sila berjumpa DOKTOR YANG BERTAULIAH.

 Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...