Blog Archive

May 5, 2017

Mana Nak Cari Ubat Tiroid Dari Sumber Tumbuh-tumbuhan?



TIROID  adalah kalenjar yang terletak di bahagian hadapan leher dan ia menjaga beberapa fungsi utama badan. 


Jika berlaku sesuatu pada kalenjar tiroid, ia boleh mengganggu sistem badan dan memberi beberapa masalah kepada penghidapnya.


Kalau diperhatikan, penyakit tiroid ni banyak berlaku pada kaum wanita dan boleh terjadi sewaktu hamil atau selepas bersalin. Biasanya penyakit tiroid ni mudah untuk dirawat sekiranya dikenal pasti pada peringkat awal lagi.



 



Kenapa Vivix?

Dalam banyak-banyak produk, Vivix merupakan sumber resveratrol polifenol yang paling power. Ia mengandungi ciri-ciri antioksidan, anti radang dan apoptopic iaitu ia memberikan manfaat untuk membantu mencegah penyakit berbahaya seperti kardio dan kanser.


Dalam masalah Tiriod ini, Vivix boleh membantu;

  • Mengawal metabolisma, penuaan sel dengan memperbaiki enzim SIRT1
  • Berkeupayaan mengaktifkan mitogen yang mengaktifkan protein kinase (MAPK), enzim P53 serta penfosforilan, seterusnya membantu mencegah pertumbuhan sel dalam papilari dan folikel kanser tiroid.
  • Membantu meningkatkan fungsi tiroid dengan meningkatkan rembesan TSH melalui pengaktifan enzim sirtuin (SIRT1), phosphatidylinositol, fosfat dan kinase yang akhirnya memberikan kesan baik ke atas metabolisme.
  • Membantu menormalkan sistem imun (tiroid berkait rapat dengan penyakit autoimun – SLE)
  • Membantu memperbaiki tenaga pada peringkat sel (mitokondria)
  • Membantu mengurangkan keradangan dan mencegah keradangan


Vivix adalah minuman kesihatan botanik yang bersumberkan bahan semula jadi. Ia mengandungi campuran unik  Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan lobak ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan



Fan Page: Mommy Ceria 
WhatsApp: 0139218084 


 Shaklee ialah produk kesihatan semulajadi yang tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Kami bukan doktor mahupun pakar perubatan. Saranan kami adalah untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan. Sekiranya anda sakit, sila berjumpa DOKTOR YANG BERTAULIAH. 

 Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...