Skip to main content

Vitamin Untuk Hati Yang Paling Laris 2017

Dalam tubuh kita ni ada satu organ yang sangat penting yang turut berfungsi sebagai memusnahkan bahan toksin yang tidak diperlukan oleh tubuh iaitu hati. Ia juga merupakan tempat simpanan tenaga, vitamin dan mineral. Selain tu, hati turut mempunyai peranan berikut;


  • menghasilkan hormon yang baik
  • menghasilkan protein
  • memudahkan sistem penghadaman
  • mengekalkan tenaga dan menyeimbangkan kolestrol dalam badan
  • membantu sistem imun tubuh dan melindungi daripada serangan penyakit.


Nampaknya, memang terbukti sangat hati ni organ luar biasa yang mana jika tanpanya, macam-macam masalah boleh timbul nanti.


Jadi, bagaimana nak jaga hati?



Dalam Shaklee, ada sejenis makanan tambahan yang dikenali sebagai DTX Complex.

Ia mengandungi satu campuran proprietari ekstrak daripada gabungan ekstrak biji benih pokok susu tisel, schizanda, ektsrak dendalion, cendawan reishi, kunyit dan articok.

Bahan-bahan yang terdapat dalam Shaklee DTX Complex ni digunakan secara tradisional untuk tonik hati.



Kita lihat secara lebih terperinci, khasiat setiap satu bahan yang digunakan.


Dandelion

  • Kaya dengan Vitamin A, B, C, D dan zat besi
  • Mengandungi Cynarin yang melancarkan pengaliran hempedu.
  • Membantu fungsi hati, sangat berguna ketika berlaku pembengkakan hati (hepatitis) dan jaundis.
  • Membantu penghadaman dengan merangsang pengaliran hempedu dari hati dan pundi hempedu serta mencegah batu karang.
  • Membantu masalah endometris
  • Bertindak sebagai julap lembut untuk masalah sembelit
  • Meningkatkan keupayaan tubuh menyerap zat besi ( menangani maslah anemia)
  • Membantu melawan tumor dan kanser
  • Membantu merendahkan paras gula dalam darah
  • Membantu masalah kembung dan lebihan air 



Cendawan Reishi (Ling Zhi)

  • Digunakan secara tradisional sejak 4000 tahun dahulu di China sebagai sumber antioksida
  • Membantu membina pertahanan/imun- antioksida
  • Mengurangkan masalahbronkitis, sinusitis
  • Membantu maslah keletihan yang teruk
  • Membantu mencegah masalah jantung



Kunyit

  • Kandungin Curcumin yang berfungsi membantu mencegah barah hati dan kesihatan pundi hempedu
  • Membantu meningkatkan kesan antu radang dan membantu mengurangkan kesakitan
  • Mempunyai kesan anti viral terhadap HIV



Schizandra

  • Mengandungi bahan antioksida
  • Membantu merangsang sintesis protein - menggalakkan pertumbuhan sel-sel baru
  • Membantu meningkatkan jumlah enzim dalam hati untuk tujuan detoksifikasi
  • Membantu memperlahankan pembentukan toksin



Biji Milk Thistle

  • Digunaka di Eropah sejak 2000 tahun lagi
  • Mengandungi Silymarin yang berfungsi sebagai antioksida.
  • Melindungi hati daripada toksin termasuk dadah, racun dan bahan kimia.
  • Membantu masalah hati seperti hepatitis dan sirosis.

Articok (Artichoke)


  • mengandungi Cynarin yang;
  • Membantu membina semula sel-sel hati
  • Merangsang pengaliran hempedu



Untuk pengetahuan, DTX Complex ni tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, warna-warna atau bahan pengawet tambahan. Namun, ianya tidak disyorkan kepada ibu yang sedang hamil atau menyusukan bayi. Begitu juga dengan kanak-kanak di bawah umur 12 tahun. Tetapi  jika perlu  juga, dapatkan nasihat doktor anda.


Hubungi Attiey untuk dapatkan maklumat lanjut tentang DTX Complex dengan: 
Whatsapp/ Sms: 0139218084


Shaklee ialah produk kesihatan semulajadi yang tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Kami bukan doktor mahupun pakar perubatan. Saranan kami adalah untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan. Sekiranya anda sakit, sila berjumpa DOKTOR YANG BERTAULIAH. 

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…