Skip to main content

Ubat Darah Tinggi Tanpa Dadah

Darah tinggi ni jangan buat main-main. Bila doktor dah bagi ubat tu, kena makan ikut aturan dan jangan skip. Atiey sangat risau kalau tiba-tiba rasa sakit kepala dan atas leher sebab orang kata boleh jadi antara sipmtom atau petanda tekanan darah sedang tinggi.                                                                                                                                     

Cerita yang mungkin boleh dijadikan teladan untuk semua. Ada seorang saudara terdekat atiey, ambil lewa dengan pengambilan ubat darah tinggi. Sebabnya beliau fikir tekanan darahnya dah stabil. Suatu hari, tekanan darah terlalu tinggi dan tiada bacaan dapat diambil. Boleh faham tak macam mana panic keadaan masa tu? Mungkin Allah dan tetapkan perkara tu jadi asbab untuk beliau dipanggil “pulang”. Al- Fatihah.


Untuk membantu mengurangkan tekanan darah tinggi, ramai juga yang berusaha dengan mengambil sumber-sumber makanan tambahan seperti minyak ikan, bawang putih dan vitamin B.


Bawang putih memang berkhasiat dan mampu membantu merendahkan tekanan darah kita. Pernah ada seorang cikgu yang atiey kenal, bila stress (ada darah tinggi) dia akan makan bawang putih mentah 4 biji camtu je sebagai ulam. Katanya memang berkesan.


Minyak ikan pula untuk melancarkan darah dan menghalang pembekuan darah. Sememangnya minyak ikan ni kita amalkan untuk membantu memecahkan lemak-lemak dalam badan juga. Orang yang nak kurus cari minyak ikan lah untuk kurus.


Darah tinggi berkait sangat dengan stress atau tekanan. Btul tak? Sebab tu vitamin B termasuk dalam senarai supplemen yang boleh merendahkan tekanan darah. Ia mampu menurunkan tekanan. Bagi yang migraine, cubalah makan vitamin B, kepala akan rasa lebih ringan dan boleh bantu hilangkan sakit tu.


Kalau dalam produk Shaklee, supplemen ni boleh didapati dalam bentuk

-Garlic Complex
-Omega Guard
-B Complex


Banyak sangat ke rasanya nak telan 3 jenis ni? Kalau camtu minum satu sudu Vivix setiap pagi untuk membantu mencapai total wellness. Vivix ni memberi impak kepada 4 mekanisma utama penuaan selular. Ia meresap jauh ke dalam DNA dan membantu membaiki kesihatan sel kita. Bila sel sihat, sistem badan kita ok dan inshaaAllah badan kita sihat secara keseluruhannya.




Nasihat atiey adalah jangan tinggalkan ubat darah tinggi anda tanpa arahan dari doktor. Supplemen ini kita gunakan sebagai satu usaha untuk membantu badan kita sihat. Apabila tekanan darah dah betul-betul stabil, dan badan benar-benar sihat, pergantungan kepada ubat mungkin boleh dilepas perlahan-lahan dengan nasihat doktor.

-Garlic Complex (60 biji) RM47.50
-Omega Guard (90 kapsul) RM136.00
-B Complex (120 biji) RM43.00

Jumlah kesemuanya adalah RM226.50


Untuk lebih kesan yang optimum, amalkan Vivix (150ml) RM475.00


 Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih! Attiey : 0139218084

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…