Skip to main content

Vivix Shaklee Untuk Kulit Cantik


" Husband amalkan hampir setahun setelah puas dipaksa. Susah betul nak suruh dia konsisten. Perubahan yang ketara, muka dia makin muda orang kata. Tahun ni umur dia 40 tapi ramai tegur ingat dia umur awal 30-an" ~ Pn. Zeti



" Jeragat makin kurang, kedut area mata dah tak ada, berat badan makin kurang & muka makin cerah"


Bila dapat kesan positif, sukar nak cerita kat orang lain berapa gembiranya rasa hati kan.
Tu baru dua feedback. Ada banyak lagi respon dari mereka yang amalkan Vivix dan kongsi cerita gembira yang diperolehi.
                                                                                                                                             
Tak susah pun. Satu sudu sehari je dah cukup. Bukan kulit je cantik malah awet muda. Bukan nak menghentikan proses penuaan tetapi biarlah umur saja yang meningkat tapi tubuh masih cergas dan boleh menikmati hari tua dengan lebih bahagia.

BAGAIMANA VIVIX BERTINDAK?

Vivix Shaklee adalah supplemen antipenuaan yang tiada seumpamanya. The one and only!
Punya bertuah sesiapa yang mengamalkannya kerana ia akan membantu melambatkan proses penuaan dan memberi kesan awet muda. Di samping tu, boleh menyihatkan tubuh badan kita dan menghindari penyakit paling digeruni iaitu kanser.

Tonik ajaib yang mampu menembusi DNA manusia ni mengandungi 10 kali ganda lebih berkuasa dari resveratrol.

Resveratrol ni mampu membuatkan kita awet muda dan merupakan agen antioksidan yang sangat power. Bayangkan kalau 10 kali ganda, macam mana?

Mesti ada yang tertanya-tanya apa lagi hebatnya Vivix ni.

Tanpa kita sedari, sel tubuh kita ni berdepan dengan hampir sejuta serangan yang merosakkan pengkalan data genetik dan ia menganggu fungsi sel dan usia kita. Di sini Vivix melindungi dan memperbaiki sel DNA kita.


Penimbunan advanced glycation end product (AGE ) akan menyebabkan berlakunya kerosakan sel. InshaaAllah resveratrol yang terkandung dalam vivix mampu melambatkan proses ini.


Paling menakjubkan, tenaga dalam sel dapat ditingkatkan dengan pembentukan mitochondria yang baru. Mitochondria tu adalah penjana tenaga dalam sel kita.


Ada kaitan tak peningkatan usia dengan masalah kecantikan? Mestilah ada. Bukan kulit je malah sendi juga turut dipengaruhi oleh usia. Jika dibiarkan akan menyebabkan  kualiti hidup kita terjejas.
Amalkanlah hanya sesudu Vivix sahaja sehari untuk merawat masalah dari dalam. Hasilnya kulit anjal berseri sehingga sukar untuk orang meneka.  Badan pula masih kuat bak si muda 30-an walaupun dah mencapai angka 50.


Semalam mak dah pesan nanti orderkan untuk mak sebotol lagi bulan ni..


Kalau anda berminat nak try Vivix, hubungi Atiey ye. nanti Atiey orderkan. 

Atiey Mohamad
0139218084


Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…