Blog Archive

December 9, 2016

Vitamin E Complex Shaklee Untuk Lelaki

Dalam sehari, apa vitamin yang para suami makan?

Vitamin C
Alfalfa
B Complex
Omega Guard
Phytocol ST

Eh..eh.. banyaknya.

Sebenarnya vitamin tak terhad kepada orang perempuan je. Lelaki pun sama perlunya untuk  konsisten ambik vitamin. Konsisten maksudnya setiap hari.

Antara banyak-banyak vitamin, ada satu vitamin yang popular di kalangan suami selain zinc complex.

Ia adalah Vitamin E Complex

Dibuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dgn vitamin e, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yg aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E ( alpha, beta, gamma, delta).

"Vitamin E Complex Shaklee adalah vitamin e PALING LENGKAP DI PASARAN"

Ia mengandungi 10 mg selenium semula jadi yang membantu tubuh menyerap vitamin e, memelihara membean sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Selain itu bertindak sebagai penyahtoksik semula jadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan antioksidan serta melindungi retina.

Punca ia menjadi rebutan para suami ialah Vitamin E Complex boleh membantu meningkatkan kemampuan reproduktif. Ia berdasarkan kajian pada tahun 1924 di mana para lelaki yang mengambil 600IUv- 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.

Berita baik juga bahawa vitamin e ini meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan lebih oksigen.

Dalam  International Journal of General Medicine yang di-publish pada Januari 2011, volume 2011:4 muka surat 99-104 menunjukkan satu kajian melibatkan 690 lelaki tidak subur dengan asthenoteratospermia yang menerima tambahan harian Se(200ug) dalam kombinasi dengan vitamin E (400 unit) untuk sekurang-kurangnya 100 hari menunjukkan;

52% - Mutu sperma lebih baik
11% -  Kehamilan spontan
37% - Tiada respon

Jadi kesimpulan yang boleh dibuat adalah tambahan Se dan vitamin E boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat serta perlindungan terutamanya pada motilitas sperma.

Best tak?

Hrm....so, orderlah vitamin E untuk anda yang bergelar suami tu cepat-cepat. Moga-moga boleh jadi usaha yang membuahkan hasil.

Attiey Mohamad
Pengedar Shaklee Anda.
013.9218084
013.9218084



No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...