Skip to main content

Trauma Pengalaman Sakit Perut Buat Saya Usaha Cari Ubat Gastrik Ni


Seingat atiey, masa sekolah menengah dulu selalu rasa tak selesa perut ni terutamanya bila dah masuk waktu tengah hari.

Memang dulu atiey jarang sarapan dengan makanan berat. Sekadar sekeping roti dengan air milo sebelum ke sekolah. Bila masuk waktu rehat, suka beli makanan pedas-pedas sampai kepala pusing. Tapi sedap punya pasal, tahan jugaklah.

Atiey perasan, bila dah tingkatan lima, perut senang masuk angin dan tak tahan makan pedas dah.
Tapi masa tu masih tak nak ambil kisah lagi bab jaga makan ni kecuali bila dah dekat nak exam.

Lama habit yang tak elok ni atiey teruskan sampai dah kerja pun masih lagi sama. Hari biasa mungkin lebih teratur tapi bila kerja dah menimbun dan bos nak cepat, sanggup skip lunch sampai kena tegur ngan rakan tempat kerja.

Banyak kali jgak hypo. Degil kan.

Sampai satu hari ni, rasa letih, sakit perut, pening pusing-pusing, kaki tangan rasa sejuk-sejuk. Dia punya tak selesa kat ulu hati ni tak leh nak cerita camne rasanya. Pedih. Rasa terbakar. Duduk tak kena, Baring tak kena. Bila mengerekot rasa ok sikit.

Jumpa doktor.

Gastrik.

Doktor bagi ubat dan pesan jaga waktu makan.

Kata doktor, gastrik boleh jadi punca penyakit-penyakit lain datanag termasuk migrain..Hrmmm...



Atiey dah banyak baca testimoni tentang ESP yang boleh membantu mereka yang ada gastrik. Apa lagi. Cubalah. Nampaknya, bukan cakap kosong. Bila minum ESP ni, perut rasa penuh je dan tak lapar. perut kembung? Memang takde.


Rupanya bila pesakit gastrik minum ESP, ia berfungsi untuk  meneutralkan asid perut dan menggantikan sel-sel badan yang lama, yang telah rosak kepada sel baru. Ini dapat membantu menggantikan sel perut yang telah rosak akibat terhakis oleh asid hidroklorik.


Selain ESP, Atiey amalkan Ostematrix  sampai sekarang sebagai sumber kalsium dan magnesium. Kalsium nikan sifat dia  alkali. Ia membantu meneutralkan asid dalam perut.



Lagi satu cubalah amalkan Peppermint Ginger Plus untuk membuang angin dari badan. Peppermint ni mengandungi herba asli pudina, jintan hitam, jintan manis untuk melegakan perut. Lepas makan dia, jangan terkejut kalau asyik keluar angin je..hehe.


Jadi, kat sini atiey ringkaskan hanya 3 produk sahaja untuk bantu masalah gastrik ni iaitu;


  1. ESP
  2. Ostematrix
  3. Peppermint Ginger Plus


Kalau anda rasa nak cuba, boleh dapatkan dari atiey. Selain atiey amalkan..atiey jual juga. Kongsi manfaat gitu.


Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
 Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…