Blog Archive

November 22, 2016

Bisnes Modal Kecil Ini Dah Beri Pulangan Hebat Sehingga 5 Angka

Dengan keadaan ekonomi dan kewangan sekarang ni, rasanya ramai betul yang mula mencari peluang untuk buat perniagaan demi mencari pendapatan sampingan.

Atiey  juga percaya ramai yang sedang mencari apa bentuk bisnes dan bisnea yang macam mana perlu dimulakan.

Ada yang tengah buat plan untuk menjalan bisnes modal tinggi, modal kecil bahkan tanpa modal juga. Yela, kalau bagi suri rumah sekurang-kurangnya dapat membantu suami dan dapat juga cari duit sendiri.

Masa mula-mula Atiey nak berniaga dulu, atiey pernah cuba buat dropship dan juga simpan stok. Dah rasa dah macam mana nak pusing modal dan berurusan dengan pembekal tu. Bagus bukan tak  bagus tapi bila buat dropship ni, masalah timbul bila lambat dapat respon daripada pembekal. Masalah stok yang tak cukup tu satu hal jugak.

Kemuadian Atiey terjumpa dengan satu bisnes yang boleh dilakukan di rumah secara online dengan hanya bermodalkan RM69 sahaja. Seumur hidup.

Business apa?

Shaklee

Masa tu fikir kenapalah tak buat benda ni lagi awal. At least masa belajar dulu ke kan. Huhu. Kalau buat awal-awal lagi untung.


So, modal dia memang kecik. Tak perlu borong sampai 3k baru boleh jadi ahli. Hanya RM69 sahaja. Kalau melibatkan pos dan berada di Semenanjung, kena tambah RM10. Kalau di Sabah Serawak pula tambah RM20 untuk kos penghantaran.


Dengan bayaran sebanyak itu, kita layak dapat member kit. Kat dalam member kit ada beberapa buku panduan dan perihal produk Shaklee.


Kemudian, Shaklee sediakan satu platform untuk kita berurusan secara online iaitu website Shaklee2u . Dalam nilah pesanan belian secara maya boleh dilakukan. Tekan-tekan, pilih-pilih, bayar dan Shaklee hantarkan.


Konsep seperti dropship diguna pakai dalam bisnes ni. Kita promote menggunakan blog, facebook, instagram dan Wechat atau Whatsapps. Bila ada customer yang nak beli, buat order kepada HQ dan proses penghantaran diuruskan oleh HQ.


Bagaimana Dengan Stok?
Untuk permulaan, Atiey tak simpan stok kat tangan. Atiey hanya order bila ada permintaan. Cuma bila lama-lama ada jiran-jiran yang nak beli, mula dari situ Atiey dah simpan stok kat rumah untuk memudahkan mereka yang nak beli. Lagipun Shaklee ni ada masa promosi untuk produk-produk tertentu mengikut bulan. Jadi time tu, Atiey top up stok yang berkurang.


Mudah ke Mudah?

Rugi sangat kalau masih tak nak cuba bisnes ni sebab untung retail pun ada, bonus Shaklee pun ada! Kalau serius nak business, anda berpeluang dapatkan car bonus dan free trip tau! Untuk trip tu, semuanya FREE Shaklee tanggung! 


BAGUSNYA SHAKLEE NI..kerana

Produk bagus! Dah 50tahun + di dalam pasaran tau.
Produk ada sijil  HALAL! 
Produk ada kelulusan KKM! 
Produk terkenal! Terbukti Berkesan!
Group coaching ONLINE. 
Tak perlu keluar rumah untuk belajar!




Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...