Skip to main content

Kurangkan Kesakitan Akibat Slipped Disc Dengan Vivix Shaklee

Assalamualaikum.



Apakah Slipped Disc?

Menurut Dr Ahmad Mahyuddin, ia adalah  merujuk kepada bahagian disk atau kusyen pelapik tulang belakang yang beralih tempat, membonjol ke belakang lantas menekan bahagian saraf tunjang (spinal cord) atau saraf akar (nerve root) tulang belakang pesakit. Bagi pengamal perubatan, mereka menyebutnya sebagai Prolapsed Intervertebral Disc (PID) atau Herniated Nuclus Pulposus (HNP).


Segar dalam ingatan, tahun 2010 masa tu. Abah mengadu sakit belakang yang teramat selepas menolak batang pokok kelapa menggunakan kakinya. Kalau nak ikutkan, banyak kali dah abah buat macam tu tapi dengan pertambahan umur, tulang-tulang abah mungkin dah tak boleh nak menampung daya tolakan tu lagi.


Ingatkan sakit biasa macam tersalah urat ke tapi setelah imbasan x-ray, doktor bagitahu abah alami slipped disc dan syorkan supaya dilakukan pembedahan untuk emmbetulkan saraf yang tertekan tu.


Kalau kita sekalipun, pembedahan adalah jalan terakhir yang kita pilih. Lagi pula bila doktor kata peluang untuk pulih adalah 50/50 dan mungkin risiko lain boleh berlaku. Abah tak sanggup nak bayangkan dan terus menolak untuk bedah. Takkan...


Dua tahun pertama, abah masih boleh bertahan. Tapi masuk tahun ketiga, abah kerap sakit belakang dan tak selesa. Kaki abah kadang bengkak, kadang ok sebab menampung berat secara tak seimbang kerana nak elakkan tekanan pada pinggang yang sakit.


Tahun 2015, Atiey nampak abah jalan makin tak stabil. Senget ke kanan. Kaki seakan diseret. Solat kadang duduk kadang berdiri. Ikut kemampuan. Ada masa berdiri, susah betul nak bangun dari rukuk. Hati ni rasa nak menangis melihat keuzuran begitu.


Atiey nekad nak approach abah dengan Vivix Shaklee.


Kenapa Vivix?


Vivix ni mengandungi resveratrol dan polifenol tumbuhan yang sangat power untuk melindungi dan baiki DNA kita. Kalau dalam badan kita ni banyak radikal bebas, vivix  akan lindungi dan sel badan kita tak terkesan sangatlah.


Bila DNA kita dilindungi, pengawalan genetik badan kita berlaku dnegan lebih baik yang seterusnya dapat meningkatkan tenaga kepada sel-sel badan. Bila tenaga dalam sel bertambah, sel tu sendiri akan lambat rosak.


Jadi, bagi pesakit slipped disc, Vivix ni sangat membantu bahagian sel badan tu termasuk sraf dan sendi untuk lebih kuat dan sihat. Bila diamalkan secara konsisten sebanyak satu sudu teh setiap hari, InshaaAllah mampu melindungi sel-sel sekitarnya dan dapat meningkatkan tenaga sel-sel tersebut yang dah rosak agar lebih kuat untuk bertahan.


Dengan adanya flavonoid dalam Vivix, ia membantu untuk melegakan kesakitan dan bertindak sebagai anti radang.


Atiey rasa lega bila abah dah berjaya habiskan sebotol Vivix Ogos lepas dan abah bagitahu memang ada kesan positif. Kesakitan tu dah berkurang dari sebelumnya. kalau sebelum ni jarang nak keluar tapi sekrang ni bila call, asyik keluar je drive situ sini. Alhamdulillah dengan izin  Allah.


Bila dapat tahu Vivix juga bertindak sebagai anti-penuaan, Atiey tidaklah berharap untuk undurkan masa supaya abah jadi muda balik. Cuma, bila badan abah sihat dan bila resveratrol tu kuat kuasakan sifat anti penuaan tu, Atiey nak body aged abah meningkat. biar umur 60-an tapi body aged 40. Maksudnya susah nak dapat penyakit lain seperti sakit jantung atau diebetes tu. Badan pun kuat.


Sekarang ni mak pun dah  amalkan Vivix. Semoga kesihatan mereka menjadi inspirasi ramai orang di luar sana. Sayang mak ngan abah...





Atiey kongsikan juga testimoni pengguna Vivix yang mengalami slipped disc, kesan terjatuh 3 bulan sebelumnya. Baru amalkan  sebotol tapi dah dapat lihat kesan yang positif.



Bagi yang nak cuba Vivix ni jangan bertangguh lagi. Cuba cepat-cepat dan alami perubahannya.



Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!
Attiey Call/Whatsapps/Sms; 0139218084

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…