Blog Archive

February 2, 2016

Cara Mengelakkan Diri Dari Terkena Demam Denggi

Attiey ingat lagi kisah 2 tahun lepas bila adik call bagitahu dia demam panas dan tak larat sangat. Bila tahu macam tu, attiey ajak p klinik. Sampai kat klinik, doktor cuma bagi paracetamol dan cadangkan adik buat ujian denggi.

Balik dari klinik, adik dah start menggigil, muntah-muntah dan sakit sendi. Ada juga dia mengadu sakit kepala. Tapi masa tu attiey tak cenderung sangat untuk yakin yang adik terkena denggi dan berharap ianya bukan denggi.

Petang tu doktor call dan bagitahu, adik punya ujian darah memang positif denggi keputusannya.

Panik juga sekejap fikirkan apa nak dibuat sebab takde pengalaman. Yang attiey tahu, pesakit denggi kena pastikan supaya tak terhidrat.

Dalam fikiran cuma terlintas kena bagi Performance Drink sebab Performance Drink ni merupakan minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.

So, kalau biasa attiey dengar orang bagi 100 plus kan. Tapi attiey lebih yakin dengan Performance Drink ni.

Masa tu call mak dan attiey pun cadangkan adik masuk wad di KPJ (biayaan company) sebab bimbang ada komplikasi lain. Yelah, kat hospital ada doktor untuk pantau nak masukkn air ke ambik darah ke tak yah ulang alik.


Ni gambar masa adik dah bertambah baik cuma platelet masih tak stabil dan hati sedikit mengeras.

Dalam pada duk kat hospital, attiey cadangkn juga untuk adik maintain pengambilan Nutriferon Shaklee.

Mengapa?
Nutriferon kalau nak tahu adalah Immune booster' yang berperanan supaya badan mendapat signal untuk menghasilkan antibodi semulajadi untuk melawan virus denggi. Tindakan nutriferon adalah berlaku secara semulajadi. Ia nya adalah amat selamat untuk badan serta meningkatkan sistem pertahanan badan

Lagi satu, ia bantu untuk kukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari – ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi didunia.

Selain tu, Nutriferon ni setahu attiey mampu merangsang dan mempertingkat secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.

Dua benda yang attiey suggest kat adik ni sebenatnya Set Denggi Shaklee.



Alhamdulillah, selepas 2 minggu adik dah fully recovered dr demam denggi. Cuma nasihat doktor, elakkan dari terkena denggi buat kali kedua kerana keadaan akan jadi lebih bahaya.

Bagaimana nak elakkan?

1-Nampaknya adik dan kami semua juga kena cari dan musnahkan tempat-tempat pembiakan nyamuk Aedes ni.

2-Gunakan alat pembunuh jentik-jentik dan pesticide bagi menghapuskannya.

3- Sembur aerosol sekurang-kurangnya sekali seminggu untuk membunuh nyamuk dewasa.

4- Gunakan penghalau nyamuk seperti penghalau nyamuk elektrik cecair atau kepingan mat .

5- Sapu losyen penghalau nyamuk pada kulit untuk mencegah gigitan nyamuk ketika berada di luar rumah.

Kalau ada kenal sesiapa yang sedang alami demam denggi, share lah cerita attiey ni dengannya. Mungkin boleh share juga info tentang Set Denggi Shaklee ni.

Testimoni Set Denggi


Hubungi Attiey untuk pertanyaan atau pesanan segera ye.
0139218084

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...