Blog Archive

October 30, 2015

Adakah Semua Anak Yang Demam Berisiko Untuk Terkena Sawan?

Assalamualaikum

Tahun lepas adalah tahun yang agak merisaukan attiey kerana Raisha banyak kali sangat demam. Boleh kata setiap bulan mesti demam sekurang-kurangnya sekali.

Bila demam. bukan panas yang 37-38 drjah tu tau tapi 39 dan pernah tiba-tiba menggigil padahal sebelum tu elok je main lari-lari.

Susah hati dan kurang tidur tu perkara biasa bagi attiey dan suami. Bimbang kalau-kalau terkena sawan waktu kita tidur.


Persoalannya, adakah semua anak-anak yang demam ni berisiko untuk terkena sawan? 

Omega Guard ; Minyak Ikan Yang Jadi Pilihan Keluarga Saya

Assalamualaikum


Pengambilan minyak ikan yang mempunyai kepekatan tinggi dan bebas dari logam berat sangat membantu meningkatkan dan memelihara kesihatan kita. Jika anda ada mempunyai masalah yang attiey senaraikan ni, attiey syorkan untuk anda cuba.

October 29, 2015

Tip Penjagaan Pusat Bayi Baru Lahir

Assalamualaikum

Menyambut kehadiran orang baru dalam keluarga memang pengalaman yang sangat indah dan merupakan saat yang yang sangat-sangat ditunggu oleh pasangan suami isteri. Dalam keterujaan menanti tarikh kelahiran, attiey pun tak terlepas dari memikirkan perkara-perkara baru yang wajib dipelajari .


October 28, 2015

7 Sebab Badan Cepat Letih dan Mudah Rasa Mengantuk

Assalamualaikum

Hari ni attiey rasa pening-pening dan asyik menguap je. Pagi tadi dah agak dah. Kalau sekejap pun boleh lelap ni. Tapi nak juga bertahan. Malangnya tertewas juga bila mata ni akhirnya terlelap.
Kenapa ye rasa badan penat camni..asyik nak tidur je..

Sebab-sebab Badan Letih dan Mengantuk;


Tak Cukup Tidur
Tidur yang disarankan adalah 6-8 jam untuk mengembalikan semula tenaga kita. Attiey tidur agak lewat sebab si bam-bam pun baru bangun pukul malam tadi. Tak silap jam dah 12,30 tu masih melayan Adib. Lepas tu, terjaga malam tu benda biasa sebab Adib nak susu kan. Mungkin sebab tu.

October 26, 2015

Panduan Menjaga Kebersihan Miss V Untuk Elakkan Keputihan Menyerang

Mengikut kajian pakar kesihatan kelamin, 99.9 % (peratus) wanita menghidap penyakit keputihan akibat jangkitan kulat kandida yang terdapat pada dubur dan juga faraj wanita. Jangkitan boleh disebabkan oleh sikap tidak prihatin atau cermat wanita di dalam soal kebersihan anggota sulit mereka.


Keputihan yang disebabkan oleh keluaran lendir dari faraj selalu menimbulkan kerunsingan dan ketakutan . Kenapa? Kerana keputihan ni boleh mengundang jangkiman kuman dan menyebabkan masalah-masalah lain. Attiey ada juga terima persoalan dari pembeli beberapa perkongsian tentang masalah ni.

Bagi gadis-gadis yang belum mendirikan rumah tangga, attiey nak bagitahu ye.  Pengeluaran keputihan ni jangan pandang ringan kerana risau-risau jika mengidap penyakit yang mengancam kesuburan mereka di masa hadapan kelak.

Jadi, bagaimana nak mencegah masalah keputihan ni?


Antaranya ialah menjaga kebersihan Miss V. Bagaimana?

October 22, 2015

Tip Ajak Anak Bertudung

Assalamualaikum

Tajuk sensitif sikit kali ni..bagi sesetengah orang. Attiey bukanlah yang terbaik untuk bercerita tentang hukum tapi cuma nak berkongsi bagaimana kita sebagai ibu nak menanam rasa suka untuk bertudung kepada anak-anak.

Ada yang berpendapat, cuaca di negara kita ni menyukarkan mereka untuk merealisasikan niat murni tu. Nak sangat tengok anak-anak pakai tudung tapi kesian kat depa nanti berpeluh-peluh. Malah ada juga yang yakin, anak-anak akan bertudung bila akil baligh nanti..sebelum cukup umur ni, biarla diorang berfesyen2 sikit. Itu terpulang kepada pendapat masing- masing dan kita harus berlapang dada cuma attiey percaya pada peribahasa "melentur buluh biarlah dari rebung."..

Cara Mahu Mengatasi Masalah Gastrik Buat Selama-lamanya


Assalamualaikum

Zaman belajar dulu, attiey jumpa ramai kawan-kawan yang alami masalah sakit perut sebab gastrik. Bila gastrik, semuanya terkesan termasuk terpaksa skip kelas.

Dah masuk alam pekerjaan, masalah sama masih lagi attiey jumpa di kalangan rakan sekerja kerana tak sempat nak makan. Kenapa? Kerja menimbun, masa tak teratur dan sebagainya.

Fahami dulu bagaimana gastrik ni muncul ye.

October 21, 2015

Apa Nak Buat Bila Sakit Sendi dan Tulang ?

Assalamualaikum

Usia muda adalah usia di mana seluruh tubuh berfungsi dengan baik, biasanya. Apabila umur semakin meningkat ditambah faktor-faktor lain seperti bersalin bagi wanita, pemakanan untuk lelaki contohnya, sedikit sebanyak menurunkan potensi badan untuk bekerja dengan baik.

Attiey sangat perasan bila mana waktu umur berada pada awal 20 an, kita seakan-akan tiada halangan langsung untuk berbuat apa yang kita suka dan mahu. Namun, sebaik sahaja menginjak ke lewat 20 an ditambah faktor bersalin, kerja dan sebagainya, attiey mula merasakan yang badan ni mula tak fix dan rasa letih tu lebih cepat dan mudah hinggap. hehe.

Apa pilihan yang kita ada bila rasa lenguh-lenguh badan menjelma? Biasanya kita berurut kan? Kadang-kadang tu tak cukup orang yang urutkan, kita pula yang letak minyak sendiri kat rumah. Usahakan tilam panas dan kerusi berurut.

Cuba perhatikan punca kita jadi begitu? Adakah kita stress dan tertekan? Bekerja hingga lewat petang dan terpaksa pula mengharungi trafik yang padat sepanjang jalan? Atau kita sememangnya tak sempat dan tak suka minum susu untuk mendapatkan sumber kalsium? Boleh jadi sendi-sendi kita sudah kurang keanjalan dan perlu mendapatkan rawatan? Mungkin juga faktor pemakanan yang kurang sihat menyebabkan kalsium yang kita ambil tidak dapat diserap dengan baik.

Apa nak buat apabila sakit sendi menyerang?

Jom kita fahami sedikit sebanyak tentang sendi.
Sendi terbentuk apabila 2 atau lebih tulang bertemu dan ianya berfungsi untuk melicinkan pergerakan. Sendi manusia terdapat di tulang belakang dan bahagian lain seperti bahu, siku, pergelangan tangan, punggung, lutut, buku lali, jari kaki dan tangan.

Jadi, bagaimana nak selesaikan masalah ni?

Attiey cuba bantu anda ok.

Apabila badan menunjukkan keadaan yang tak normal seperti penat, bahu kaku, cepat stress, mudah letih dan mengantuk, Jangan biarkan tanpa mengambil sebrang tindakan.

Apa yang perlu difahami adalah badan kita sedang memberi signal bahawa ada sesuatu yang kurang di dalam tubuh kita.

Ostemetrix

Bagi anda di luar sana yang kurang gemar minum susu atau tak sempat untuk minum susu bagi mendapatkan sumber kalsium, attiey cadangkan supaya anda amalkan Ostemetrix. Ia bukan sahaja  untuk menguatkan tulang kita tetapi juga mengurangkan gejala-gejala osteoarthritis.  

Apa tu?

Ia merupakan penyakit dimana lapisan rawan pada permukaan tulang-tulang sendi menjadi haus, nipis dan rosak. 

Ini mendendahkan permukaan tulang lalu menyebabkan geseran antara permukaan tulang, serta pembentukan 'duri' tulang (spur) pada hujung-hujung tulang tersebut.

Tanda-tanda Penyakit Osteoarthritis
  • Pesakit biasanya mengalami bengkak sendi, rasa panas dan sukar untuk digerakkan.
  • Aktiviti-aktiviti harian menjadi terbatas seperti mencangkung, melutut, duduk diatas bangku.
  • Merasa sakit dan sukar bergerak apabila ingin bangun dari kerusi dan mula berjalan.
  • Apabila membuat pemeriksaan doktor didapati sendi menjadi sakit apabila disentuh atau digerakkan. Terasa geseran dan bunyi kasar semasa bergerak. Semua ini menunjukkan kehilangan lapisan rawan pada sendi lutut.
Selain tu, Ostematrix juga
  • Menggalakkan komposisi tulang dan tulang rawan
  • Menghalang pereputan tulang
  • Mengandungi Vitamin D yang meransang penyerapan kalsium
  • Mengandungi Boron yang membantu metabolisme tulang 
Omega Guard


Manfaat Omega Guard Untuk Sendi

  • Pengambilan asid lemak omega 3 dengan glukosamine dapat meningkatkan kesihatan sendi berbanding pengambilan glukosamine sahaja.
  • Melambatkan penyusutan tulang rawan
  • Mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi
  • Bertindak sebagai pelincir agak pergerakan sendi-sendi lebih bebas.
Omega Guard juga telah dikenal pasti dapat melancarkan peredaran darah dan mengurangkan infalamasi. Baik untuk anda yang selalu mengalami kejang dan lenguh-lenguh kaki.

Bagaimana pula untuk mereka yang stress? Attiey tak nak recommend pape ke? Jangan risau, attiey faham bagaimana stressboleh buat kita rasa lenguh dan lamau satu badan. Berat je rasa.

B-Complex 

Attiey amalkan B-Complex untuk

  • mendapatkan tenaga segera serta membuatkan diri ni lebih bertenaga. Lemau-lemau dan berat tubuh terus hilang.
  • mengurangkan rasa tertekan dan terbukti lebih relaks sejak makan B-Complex ni. Bagi ibu menyusu sangat bagus sebab stress boleh mengurangkan susu kan. 
  • meningkatkan tahap konsenstrasi dan dapat berfikir dengan baik serta fokus. Betulla sebab bila kita dah tak tertekan, idea sennag dapat. Fikiran pun clear kan.
  • psstt...B-Complex ni boleh melambatkan proses kemunculan uban di kepala tau. (^-^)


Untuk mendapatkan sendi sihat seperti orang muda, selalu kita duk sebut pasal collagen. Betul tak?
Bagi yang ada bajet lebih, add on Collagen Powder  Shaklee juga.

Attiey nak share ye. Kehilangan kolagen dalam tubuh juga menjejaskan kesihatan tulang dan sendi kita. Memang biasa kalau ianya terjadi dan berlaku kepada golongan pertengahan dan ke atas. Kolagen ni akan mula berkurangan apabila umur kita menginjak 20 tahun dan ke atas.

Badan boleh menghasilkan kolagen dengan sendiri, bagaimanapun masalah berlaku apabila bilangan kolagen yang dihasilkan oleh badan tidak dapat lagi menampung keperluan menggantikan bilangan kolagen yang rosak tadi.

Collagen Powder Membantu merawat Sakit Sendi
  • Bila kita sakit sendi, Collagen Powder ini akan diserap oleh tubuh dan meresap ke bahagian sendi seperti lutut tadi.
  • Bila sendi menyerap Collagen, secara perlahan Collagen akan memperbaiki bahagian-bahagian yang rosak dan menggantikan Collagen yang rosak.
  • Secara perlahan-lahan juga bengkak akan dipulihkan dan tulang yang terkeluar daripada rangka lutut akan masuk semula ke dalam rangka.
  • Collagen bersifat elastik dan sangat kuat. Menurut kajian, dengan penggunaan selama 8 minggu boleh nampak kesan penggunaan Collagen Powder ni, ada yang kurang daripada itu atau seawal 3hari.
  • Collagen Powder bukanlah drugs, tidak mengandungi bahan-bahan berbahaya dan tiada kesan sampingan.
Jadi, pilihan yang attiey sebutkan  adalah

  1. Ostematrix dan Omega Guard
  2. Ostematrix dan Omega Guard + B-Complex
  3. Ostematrix dan Omega Guard + B-Complex + Collagen Powder
  4. Ostematrix 
  5. Omega Guard
  6. B-Complex
  7. Collagen Powder
  8. ---- dan seterusnya (^_^)


Attiey akan bantu anda buat pilihan kombinasi yang terbaik dan mengikut bajet semasa. Khidmat nasihat selepas jualan juga disediakan khusus untuk anda yang beli dengan attiey tau.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Rafhati Mohamad Napi 
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram) 
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com 
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey 

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

October 19, 2015

Tip Menurunkan Tahap Lemak Viseral Untuk Menghindari Penyakit Berbahaya

Assalamualaikum

Bila nampak orang sihat, mesti kita kata orang tu banyak lemak kan. tapi tahu tak sebenarnya lemak ni ada 2 jenis?

Lemak Perlu
Lemak Perlu  ni penting untuk fungsi tubuh yang normal. Ia disimpan dalam jumlah yang kecil dalam sum sum tulang, organ, sistem saraf dan otot.

Lemak Tersimpan
Lemak Tersimpan pula ialah lemak yang terkumpul di bawah lapiosan kulit, beberapa kawasan spesifik di dalam badan dan otot. Lemak inilah yang menyebabkan kenaikan berat badan dan perlu dikurangkan untuk menurunkan berat.

Lemak Viseral
Lemak badan tersimpan di bahagian abdomen dan organ dalaman seperti hati, pankreas dan usus. Tahap lemak yang tinggi meningkatkan risiko masalah kesihatan termasuk diabetis jenis 2. kajian menunjukkan ukuran lilit perut berkait rapat dengan risiko menghidapi penyakit-penyakit berkaitan lemak viseral.


  1.  Amalkan aktiviti bersenam dengan kerap
  2. Amalkan gaya hidup dan pemakan yang seimbang dan sihat
  3. dapatkan kualiti tidur malam yang lena dan berkualiti
  4. Kurangkan tahap tekanan/ stress
  5. Kurangkan pengambilan alkohol
  6. Berhenti merokok
  7. Pengambilan Omega-3 setiap hari
Lecithin dan Omega Guard Shaklee boleh membantu kita untuk mengurangkan lemak badan dan lemak viseral.



Ok, mula-mula attiey nak cerita bagaimana Lecithin ni berfungsi.

Pengambilan lecithin 3-6 biji sehari membantu mengurangkan lemak badan yang terselindung di sebalik kulit dengan memecahkan lemak dan kolestrol di dalam badan. Seterusnya lemak tersebut dibuang dari tubuh kita.

Bagaiman dengan Omega pula? Omega Guard lebih kepada menjaga tubuh kita daripada kolestrol yang tinggi, mengelakkan pembekuan darah di dalam badan serta menyingkirkan lemak berlebihan daripada organ dalaman kita. Dengan kata lain, Omega Guard juga membantu untuk menghapuskan lemak-lemak yang telah lama mendapat di dalam badan kita. Ia bertindak menghasilkan omega -3 yang diperlukan oleh badan seseorang.





Meh dapatkan Omega Guard dan attiey juga sediakan service panduan pengambilan selepas pembelian secara PERCUMA. Khas untuk anda yang membuat pembelian dengan attiey sahaja.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey
 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

October 16, 2015

Kenal Pasti Musuh Utama Diet Kita

Assalamualaikum

Bulan Oktober dah pun berada di pertengahan. Adakah ada antara kita yang sedang diet tapi merasakan sesuatu yang tak kena dengan dietnya? Berat tak turun-turun walaupun dah dua hari ikat perut?

Sebenarnya kita perlu berhati-hati dengan beberapa jenis makanan yang menjadi musuh dalam diet kita. Macam mana tu?


Musuh-musuh diet adalah;

Pemanis Tiruan
Bukan hanya makanan, tapi juga minuman yang mengandungi pemanis buatan. Sebelum membeli sebarang jenis minuman bertin atau berbotol, cuba lihat dulu kandungan gula yang ada pada label. Attiey memang kalau sebelum beli, tengok dulu. Biasanya kandungan yang mula-mula ditulis, itulah yang plaing banyak. Bahkan minuman teh hijau dan sari buah pun mengandungi banyak gula dan berkalori tinggi.

Bungkusan Kecil
Cuba elakkan daripada membeli makanan dalam bungkusan yang bersaiz besar kerana ia mendorong anda untuk menghabiskan makanan ini. Walaupun ketika itu anda sedang lapar atau sudahpun kenyang.

Mengunyah
Jika anda sedang bekerja atau dalam keadaan tertekan, pasti ada yang rasa nak makan je ye tak? Elakkan memilih mekanan yang tinggi gula dan garam secara berlebihan. Sebaliknya cari makanan yang lebih berkhasiat seperti sayur dan buah-buahan sebagai pilihan.

Diri Sendiri
Musuh terbesar adalah diri sendiri. Apabila diri anda dikelilingi dengan pelbagai jenis makan yang enak dan lazat, tahan nafsu makan kerana anda tak seharusnya perlu membeli pun. Jadilah pengguna bijak. Lagi satu adalah rajinkan diri untuk bersenam untuk mengeluarkan peluh.

Turunkan berat badan anda secara sihat dan elakkan berdiet dengan cara yang keterlaluan sehingga meninggalkan lunch dan dinner. Tahu tak bahawa sekiranya kita tidak mengambil sebarang sumber yang boleh memberi tenaga untuk badan, tubuh kita akan memproses otot untuk dijadikan tenaga. Maka, terhasillah badan yang lebih kurus tetapi kulit yang menggeleber.

Apa kata cuba diet bersama pengambilan Cinch Shake Mix?

• Diperkaya dgn LEUCINE untuk memelihara otot semasa proses penurunan berat badan (hanya lemak yg dibakar bukan otot). Ia juga megandungi asid amino perlu.
• Mengandungi 24g protein bagi setiap hidangan utk rasa kenyang yg lebih lama.
• Tinggi kandungan serat iaitu 6gm setiap sajian
• Memberi 35% atau lebih nilai harian bagi 21 jenis vitamin dan mineral penting.
 Berat: 765g


FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Bersedekahlah...

Dari Abu Hurairah r.a. katanya;

Rasulullah bersabda,

"Siapa yang bersedekah dengan sebutir kurma daripada usaha yang halal, maka Allah akan menerimanya dengan baik, lalu dipelihara-Nya seperti kamu memelihara anak kambing atau anak unta, sehingga sedekahmu itu tambah besar menjadi sebesar gunung atau lebih besar dari itu"

~sahih muslim~

Kadangkala kita diuji saat kita susah dan sempit, kita jadi ragu-ragu untuk mengeluarkan sedikit pendapatan kita untuk disedekahkan. Tapi percayalah bahawa makin kita memberi, makin kita akan menerima.

Bersedekahlah ikut kemampuan. Lima puluh sen pun tak jadi masalah asalkan seikhlas hati.

Jom bersedekah.


FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!! Rafhati Mohamad Napi ♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram) ♥ Emel : attieymohamad@gmail.com ♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

October 13, 2015

Mengapa Ibu Hamil Perlukan Asid Folic?

Hilai tawa anak-anak adalah penyeri rumah tangga. Kehadiran mereka ibarat pelengkap kepada sebuah perkahwinan.

Imbas kembali saat-saat mula mengetahui kehamilan, apa yang kita fikirkan? Kalau attiey dulu sibuk nak tahu apa yang perlu dimakan dan apa yang kena elakkan.

Antara makanan yang kena elakkan tu biasalah macam nenas, belimbing buluh, minuman bergas, dan semua yang tajam dan panas.

Bagaimana pula dengan apa yang kita perlu makan untuk kesihatan kita dan si kecil dalam tu?

Mengapa Ibu Hamil Perlukan Asid Folic?


Bagi attiey, asid folic akan attiey ambil seawal kehamilan tu diketahui. Kenapa?

Asid folik menolong melindungi bayi dalam kandungan anda daripada kecacatan dalam sistem sarafnya (kecacatan tiub neural) seperti spina bifida.
Sebelum attiey bercerita lebih lanjut, Jom kenali dulu apa asid folik sebenarnya.

Asid folik adalah salah satu vitamin dalam kumpulan B. Ia wujud secara semulajadi sebagai folat dalam kekacang, sayuran hijau, beberapa buah, dan juga yis and ekstrak daging lembu. Sesetengah makanan seperti roti dan bijirin sarapan diperkuat dengan asid folik.

Bagaimana pula spina bifida berlaku?

Spina bifida berlaku apabila pelindung yang melitupi saraf tunjang bayi tidak tertutup dengan sempurna. Ini boleh menyebabkan kerosakan saraf kekal.

Dalam masa 12 minggu pertama kehamilan, otak dan sistem saraf bayi terbentuk dan berkembang dengan pesat. Oleh sebab itu, adalah sangat penting untuk mengambil folik asid setiap hari pada masa itu.

Dalam trimester kedua, iaitu dari minggu ke-13 kehamilan, anda sudah boleh berhenti mengambil asid folik. Namun jika anda terus mengambil asid folik sepanjang kehamilan, ia tidak akan menjejaskan kesihatan anda ataupun bayi anda. 

Risiko Spina Bifida
Tahu tak apabila seseorang wanita telah mempunyai seorang anak dengan kecacatan tiub neural (NTD), wanita tersebut mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mendapat seorang lagi anak dengan kecacatan yang sama. Dalam kes ini, doktor akan mempreskripsikan dos asid folik yang lebih tinggi. 

Ambillah langkah pencegahan dari awal dan dapatkan bekalan asid folic yang mencukupi semasa hamil.

Apabila anda merancang atau bersedia untuk mengandung, adalah dinasihatkan untuk mengambil asid folik 3 bulan sebelum mengandung, untuk mengelakkan spina bifida dan juga birth defetcs kepada bayi yang bakal dilahirkan. Sekurang-kurangnya 400 mcg asid folik diperlukan oleh badan si ibu.

Asid Folic ini boleh didapati dalam bentuk supplemen.


B-Complex Shaklee

B-Complex Shaklee istimewa kerana
  • mengandungi 8 kompenan penting vitamin B
  • B1, B2, B3, B6, biotin dan asid
  • 100% biotin dan asid folik 
  • membekalkan 200mcg asid folik disetiap hidangan

Kelebihan B-Complex Shaklee Untuk Ibu Hamil
  1. membantu menukarkan lemak, karbohidrat dan protein kepada tenaga
  2. mengurangkan masalah keletihan yang sering dialami oleh ibu hamil 
  3. membekalkan 200mcg asid folik disetiap hidangan
  4. membantu tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi 
  5. membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru yang sihat
  6. mengurangkan risiko kecacatan bahagian otak (anencephaly) atau tulang belakang (spina bifida) semasa proses perkembangan bayi
  7. membantu pembentukan sel darah merah dan antibodi yang kuat
  8. mampu merawat dan mencegah anemia, sakit kepala, keletihan dan muntah-muntah
Tetapi ada juga yang bertanya, cukupkah sebiji B-Complex Shaklee tersebut, kerana kandungan asid foliknya cuma 200 mcg.
 
Oleh sebab itu, attiey cadangkan tambahan Vita-Lea Iron Formula (Shaklee Multivitamin) sebagai pelengkapnya. Mengapa?

Vita-Lea Iron Formula


Di dalam sebiji Shaklee Vita-Lea, turut terdapat 200mcg folic acid.

Maka, jika kita buat pengiraan,

200mcg folic acid dari Shaklee B-Complex + 200mcg folic acid dari Shaklee Vita-Lea = 400mcg folic acid.

Setiap botol mengandungi kandungan seperti berikut;
  1. B-complex dengan Asid Folik – 120 tablet
  2. Vitalea dengan Iron Formula – 120 tablet
Bagaimana cara pengambilannya? Jangan lupa simpan nombor whatsapp attiey dan kita sembang-sembang untuk ketahui lebih lanjut...

Oh ye..lupa nak share satu benda penting. Gabungan B-Complex dan Vitalea juga adalah set yang terbaik untuk membantu masalah tekanan rendah sewaktu hamil. Wow..bonus tu!

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey
 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

October 12, 2015

Awas !! Adakah Anda Termasuk Dalam Senarai Individu Yang Memerlukan Vitamin?


Assalamualaikum

Perasan tak suasana dan corak hidup zaman sekarang ni yang serba mencabar serta berada dalam keadaan tertekan sikit sebanyak mempengaruhi kesihatan fizikal dan dalaman kita?

Kalau dulu zaman muda, kita masih ada masa untuk bersenang lenang tetapi anak muda sekarang kena bersedia untuk berdepan dengan pelbagai cabaran dari segi akademik mahupun ekonomi. Tak hairan bila jumpa di dada akhbar umur baru 30-an tapi dah disahkan menghidap diabetis, kolestrol tinggi, darah tinggi dan sebagainya.

Attiey rasa corak pemakanan kita perlu dilihat semula. Mungkin diet kita tak macam yang disarankan. Apa yang ada kita sebat tak fikir dah baik buruk. Tak masuk tentang apa yang anak-anak makan kat luar lagi.

Jadi, attiey menyeru anda semua untuk fikir-fikirkan bahawa mungkin kita sebenarnya perlu "letak" beberapa makanan tambahan dalam menu harian untuk memastikan nutrisi yang diambil adalah cukup demi kesihatan keluarga kita.

Perlu ke makanan tambahan atau vitamin ni?
Jom semak senarai di bawah sama ada anda termasuk atau tidak dalam senarai tersebut.


  • Penghidap penyakit yang tenat
  • Orang yang memelihara diet makanan
  • Orang yang terlalu banyak alahan atau elergi terhadap makanan harian
  • Kanak-kanak yang sedang membesar
  • Remaja yang sedang meningkat usia atau pelajar sekolah
  • Ibu  hamil
  • Wanita 
  • Golongan berumur
  • Mereka yang mudah stress dan terlibat dalam pekerjaan yang memberi tekanan
  • Ahli sukan
  • Individu yang baru menjalani pembedahan
  • Pekerja shift
  • Mereka yang inginkan perlindungan kesihatan dengan makanan tambahan

Anda tersenarai atau tak? Jika ada, teruskan membaca. Kalau tak ada, pun boleh teruskan baca. Hihi.

Di pasaran sekarang ni ada macam-macam jenama dan produk yang boleh kita pilih. nak yang berwarna, ada. Mempunyai rasa, ada. Berbentuk comel, ada. Semua adalah.

Namun, harus kita peka bahawa adakah vitamin2 itu benar-benar selamat, semula jadi, halal atau sebaliknya.

Oleh itu, perlu anda semua tahu satu fakta iaitu Shaklee telah memikirkan hal tersebuat lama dahulu dengan mengambil kira sumber semulajadi yang ditanam di kawasan yang bersih dan dijaga serta diproses tanpa melibatkan bahan kimia. Sudah tentu selamat dan pastinya dah dapat sijil Halal bagi tahun 2015 seperti tahun-tahun sebelumnya.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

October 9, 2015

Kelebihan Bila Daftar Ahli Shaklee Bulan Ni!

Jika anda adalah pengguna Shaklee, apa kata anda daftar je sebagai ahli bulan ni? Bulan Oktober. 
Sebabnya bila anda jadi ahli bulan ni, anda dapat banyak keistimewaan berbanding bulan-bulan lain. 

Apa untungnya jadi ahli?
Macam malas je nak register...

Haaa tau tak, sebenarnya bulan ni Shaklee masih tawarkan beberapa perkara yang takkaan mengecewakan anda. Bulan depan mungkin dah takde peluang macam ni.

Apa yang bestnya?
#1 Percuma sebotol Vita-Lea

Vita-Lea iron formula ni kan, harganya lagi mahal dari yuran keahlian tau. Untung kan? Dapat free pulak tu. Cara nak mendapatkannya, beli apa-apa produk semasa mendaftar, dan bawalah balik sebotol Vita-Lea.


#2 Diskaun 50% untuk 2 botol Vita-E

Umpamanya ni, beli 1 dapat 1 lagi PERCUMA! Hah, siapa nak kasi.


#3 Sertai YES Program

Haaa program keusahawanan Shaklee ni super-best tau! Siap ada award dengan hadiah cash lagi untuk mereka yang berjaya menjadi Master Coordinator di sepanjang program ni.


#4 Melawat Bangkok!

Kalau baru join Shaklee, ini memang peluang sangat. Lawatan percuma ke Bangkok khas untuk Supervisor dan Senior Supervisor yang baru dilantik! Haaa yang baru2 join tu memang sesuai sangat lah.



Tak payah fikir panjang-panjang dah, cepat-cepat grab! Sebelum offer ni habis tau.

Sumber dari mommy cantik


FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Rafhati Mohamad Napi (SID: 869588)
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey


*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

October 4, 2015

Beli 2 Botol dan Dapatkan Potongan Harga Sebanyak 50%


Jualan penghabisan stok untuk Vitamin E ni Shaklee buat kaw-kaw punye Sales.
Ada ke patut dengan harga sebotol, boleh dapat 2 botol vitamin yang sama. Sekali tengok macam buy 1 free 1 la kan.

Rasa macam "Biar Betui Shaklee Nih!"

Tapi, tularr realitinya. Kenapa nak kena beli vitamin E?
Untuk Siapa?

Ok, Vitamin E ni manfaatnya adalah;

  • Tinggi antioksidan untuk elakkan risiko mendapat kanser
  • Melambatkan proses penuaan sekaligus menjadikan diri awet muda.
  • Melicinkan kulit dan menghilangkan parut
  • Melembapkan kulit yang kering
  • Mengelakkan terjadinya jeragat dan memudarkan jeragat yang ada.
  • Menjadikan rambut cantik, sihat dan lebat.
  • meningkatkan kesuburan lelaki dengan meningkatkan fungsi sperma
  • Menggalakkan hubungan seksual dan dikenali sebagai vitamin cinta. 

Sementara stok masih ada, jom oder (^_^)

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com ♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

October 3, 2015

Tip Amalan Murah Rezeki



Assalamualaikum

Perasan tak kadangkala kita rasa kita dah buat semua dan banyak benda tapi masih rasa kurang dah tak pernah cukup.

Kenapa ye?

Cuba cek balik ada tak kita buat perkara2 di atas ni.

Kalau belum, jom mula laani juga.

Selamat mencuba
Semoga istiqomah.

Aamiin

Promosi Lumayan Yang Jarang Nak Jumpa Pada Syarikat MLM Lain

Assalamualaikum

Selamat pagi dan salam Sabtu. Hari ni dah 3 Oktober dan masih awal untuk Attiey kongsikan sereta sebarkan PROMOSI yang sedang berlangsung di Shaklee untuk para pengguna tersayang. Attiey percaya tak banyak syarikat yg akan buat promosi berganda macam ni. Dahla kalau jadi ahli bayar sekali je seumur hidup. Yuran pun tak sampai RM100. Kalau tak nak buat sebagai sumber pendapatan, boleh je untuk makan sendiri dan still ada peluang untuk dapat money cashback dalam bentuk bonus kan.

Banyak bebel pulak. Hehe.

Apa promosinya?


Vitamin E ni membantu menyuburkan sel-sel dan organ reproduksi lelaki serta melancarkan peredaran darah. Ia juga dikenali sebagai "sex food".

Baca Fungsi Omega Guard

4 produk ada promo bulan nih.  Untuk dapatkan lebih penerangan macam mana nak kira dan berapa harga asal boleh contact Attiey untuk pertanyaan.

Oh ye, Pakej YES masih berlansung ye untuk Set Hamil dan Set Berpantang.  Dapat FREE Vitalea lagi untuk bulan ni..


FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Jangan Terlepas Pengakuan Sebenar Selepas Guna Shaklee Yang Dah Jadi Viral !

Klik untuk baca


FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

October 2, 2015

Testimoni Eksklusif Omega Guard Shaklee


Assalamualaikum

Bulan Oktober ni ada promosi hebat untuk Omega Guard. Beli 2 Botol dapat 5% Diskaun.
Mesti nak tengok apa pendapat mereka yang dah pun cuba Omega kan?

Jom!



Apa lagi manfaat Omega Guard ni?
  1. Membantu mengurangkan kolestrol jahat/triglycerides dan membantu meningkatkan aras kolestrol yang baik (HDL) yang diperlukan oleh badan.
  2.  Membantu menurunkan tekanan darah tinggi.
  3.  Membantu mengurangkan risiko serangan jantung, membantu mengelakkan sakit jantung.
  4.  Membantu mengawasi aras diabetes
  5.  Membantu mengurangkan kesakitan akibatarthritis.
  6.  Membantu misi mengurangkan berat badan
  7.  Membantu melindungi daripada osteoporosis.
  8.  Membantu mengurangkan risiko penyakit berkaitan mental seperti tekanan, schizophrenia, ‘bipolar disorder’
  9.  Membantu mencairkan kahak
  10.  Membantu meningkatkan sistem pertahanan secara keseluruhan
  11.  Bagus untuk perkembangan IQ yang sihat
  12.  Membantu kanak-kanak ADHD
  13. individu yang mengalami asthma
Baca lagi Bagaimana Bapa Turunkan darah Tinggi dengan Omega Guard Shaklee

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Pengedar Sah Shaklee Alam Avenue, Shah Alam


Assalamualaikum

Saya adalah pengedar sah Shaklee anda yang bersedia untuk memberi khidmat Cash On Delivery (COD) sekitar Alam Avenue, Seksyen 16 Shah Alam. Juga di kawasan sekitarnya termasuk Padang Jawa, Sekesyen 17, Shah Alam.

Bagi yang nak dapatkan produk Shaklee ataupun sekadar nak bertanya, boleh hubungi saya sama ada nak sms, whatsapp atau telegram di 013-9218084. Saya cuba untuk menjawab semua persoalan tentang produk Shaklee secepat mungkin.

Bagi pelanggan yang membuat pesanan /pembelian dengan saya akan mendapat khidmat servis selepas pembelian (berkaitan penggunaan produk) dari saya dan saya akan guide cara pengambilan serta apa sahaja yang berkaitan dengannya.

Simpan no telefon saya ye. Saya akan jadi pengedar Shaklee anda yang TERBAIK dan DIPERCAYAI.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Featured Post

Selamatkah Untuk Ibu Hamil Berpuasa?

Pada tahun 2018 ni, bulan Ramadhan  jatuhnya  pada bulan Mei. Tak sabar rasanyakan. Suasana bulan puasa ni lain macam. Cuma mungkin pada ma...