Blog Archive

August 30, 2015

Sakit Belakang dan Lenguh Pinggang Lega Dengan Vitamin B-Complex Shaklee



Saya nak kongsikan pengalaman saya sendiri apabila saya mengambil B-Complex setiap pagi selepas sarapan. Kalau sebelum ni memang saya tahu B-Complex adalah sjenis vitamin yang orang akan ambil apabila rasa badan letih dan penat tapi masa tu saya sangkakan cukup dengan hanya pengambilan ESP sahaja.

Tapi betul kata orang, walaupun kita amalkan makanan tambahan tapi masih juga tak tinggalkan cara pemakanan yang tak sihat, badan kita masih tidak lari dari risiko tidak sihat.

Saya tahu badan saya alah pada makanan sejuk dan benda yang boleh menyebabkan angin. Jika makan juga, badan saya akan rasa penat, letih dan lesu. Rasa nak baring jer.

Itulah yang berlaku bila saya tak jaga makan dan semuanya saya bedal. Air pula kurang saya minum.

Pada suatu pagi, saya tergerak untuk mengambil alfalfa dan B-Complex bersama Vitamin C. Saya telan sebiji B-Complex, sebiji vitamin C dan 5 biji alfalfa. Alfalfa ni untuk detox dan saya ambil 5 dulu sebab ianya herba kan.

Tengahari tu, saya rasa perbezaannya. Pinggang dah kuirang lenguhnya walaupun amasih terasa lagi. Angin pula pantang sentuh badannya asyik nak sendawa dan keluar angin. Tapi badan rasa legalah. Kurang sikit rasa mencucuk dalam perut.

Saya amalkan sehingga hari ke 4 dan badan rasa makin ringan.

Bila fikir balik, patutlah... Alfalfa kan herba. Jadi, ianya bertindak membersihkan usus saya dengan baik sekali. memang lawas. Perut rasa ringan.


B- Complex pula bantu badan saya dalam sistem pertahanan tubuh dan saraf yang sihat serta bantu dalam mencegah stress selain memberi tambahan tenaga.

Haish, memang saya tak tinggal B-Complex ni skarang malah dah jadi sarapan encik suami juga.

FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

1 comment:

  1. Vitamin B Komplex sudah diketahui khasiat untuk mereka yang sibuk, stress dan letih. Dapat menambahkan sel darah merah.

    ReplyDelete

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...