Skip to main content

Ketahui Fungsi GLA Complex Shaklee Yang Jadi Punca Rebutan Para Isteri dan Suami


Assalamualaikum ...








Situ sini orang dah bercakap pasal Shaklee.Ada yang bagus dan tak kurang yang mempertikaikan. Hurm, tapi benda ni dah lamaaa sangat dan terbukti memang semula jadi. Nak tak nak, memang kena terima. Bila sebut semulajadi, confirm la selamat dan berkesan selagi diambil mengikut peraturan yang disarankan.

Salah satu produk paling laris di kalangan para isteri ialah GLA Complex Shaklee.
Tetapi tahu tak kenapa? Antaranya ialah:
  • mengurangkan symptom biasa seperti gatal , bengkak, menggulupas, kekeringan dan sakit sendi.
  • berkesan untuk mereka yang menghadapi masalah kemurungan, kesakitan payudara dan masalahyang berkaitan PMS
  • mengimbangi hormone insulin dan juga menurunkan paras kolestrol.
Baca yang kat atas ni pun boleh buat orang teruja nak mencuba, apatah lagi kalau anda scroll ke bawah.

Faedah dan Kebaikan GLA Shaklee

  • membantu mengawal dan mengatur kitaran haid. Mereka yang ada masalah berkaitan haid patut cuba. Begitu juga yang ada masalah berkaitan PCOS dan Cyst.
  • Meningkatkan kesuburan bagi mereka yang sukar hamil.
  • Melegakan Pre Menstrual Sindrom (PMS).
  • Membantu menangani menopause. Sesuai dihadiahkan kepada ibu-ibu yang agak berumur tapi pastikan anda tidak membuat mereka berasa down.
  • Menguatkan kuku dan rambut. Ada sape sape yg nak buat iklan pegang pape, cantikkan kuku anda  dulu.
  • Menjadikan kulit sihat dan berseri-seri
  • Membantu menangani eczema
  • Legakan symptom akibat Rhematoid Artritis
  • Mengandungi  vitamin E untuk kuatkan dinding arteri..tahu apa itu arteri?
  • Menguatkan immunity badan.
  • Memperlahankan proses penuaan.
  • Mengurangkan ‘blood clot’ yang menyebabkan serangan jantung.
  • Kawal kencing manis.
  • Mengawal kolestrol.
  • Bagus untuk saraf.
  • Membaiki masalah prostat (GLA bukan sahaja untuk wanita tetapi LELAKI JUGA!)



Tahukah anda bahawa GLA Complex ni lebih baik dari EPO atau evening primerose oil? Ini kerana ia menggunakan borage seed oil yang mana kandungan GLA atau gamma linolenik asid adalah 2 kali ganda lebih dari EPO. faham tak? hehe

Sebab apa pulak orang lelaki boleh ambil GLA Complex. kang nanti kena gelak pulak ek..Sapa kata GLA Complex ni untuk wanita sahaja?

Kalau kat atas tadi saya bagitau yang ia dihasilkan dari Borage Seed. Borage Seed ni adalah herba tradisi kegemaran orang barat yang berfungsi untuk:
  1. rawat ulser
  2. mengeluarkan virus
  3. melegakan kelesuan
  4. membersihkan kahak
  5. meringankan kebas urat saraf
  6. meningkatkan stamina
Jadi, secara tak lansung fungsi di atas juga berkait rapat dengan kebaikan yang saya kongsikan pada mula-mula tadi.

Para suami yang mempunyai masalah berikut amat digalakkan untuk mengamalkan GLA Complex secara konsisten. Masalah-masalahnya adalah:

  1. Diabetes
  2. Eczema
  3. Arthritis
  4. Heart Desease
  5. Atherosclerosis
  6. COPD
Bagaimana cara pengambilan untuk GLA Complex?

Sila hubungi saya untuk dapatkan info dan saya akan kongsikan maklumat yang anda perlukan itu. Boleh? Ok, semoga anda semakin hari semakin sihat dan cergas ye.






FREE CONSULTATION BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Rafhati Mohamad Napi
♥ HP : 0139218084 ( call/sms/whatsapp/telegram)
♥ Emel : attieymohamad@gmail.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey


*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…