Skip to main content

Set Lengkap Ibu Mengandung Trimester 1, 2 & 3

Assalamualaikum semua

Bakal ibu yang masih mencari - cari set hamil atau supplemen juga dikenali sebagai makanan tambahan sewaktu hamil yang lengkap sepanjang tempoh kehamilan, anda memang berada di tempat yang betul untuk menemuinya.

Baca sampai habis ye ibu ibu cantik..


Set ni memperkenalkan anda dengan
-ESP
-Vitalea (multivitamin)
-B- Complex (asid folic)
-Vitamin C Sustained Released
-Omega Guard
-Ostematrix (kalsium)

Kenapa banyak sangat?
Jom saya bawa anda teliti satu- satu kepentingan serta fungsi setiap supplemen ini.


PROTEIN (ESP)
.
.
♡membina dan memperbaharui sel2 tisu ,hormon dan enzim
♡milkbooster
♡membekalkan tenaga
♡pembentukan kuku,rambut dan kulit.
♡mengelakkan janin cacat.
♡protein yg membentuk otot dan organ bayi.
♡membantu pertumbuhan plasenta,uterus
♡ membantu aliran darah ibu yang bertambah
.
.
MULTIVITAMIN (VITA LEA)
.
mengandungi 12vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula.
♡penting bagi ibu yang mengadung dan menyusukan anaknya.
♡mengelakkan ibu lemah,mudah nak pitam atau pengsan
♡elakkan Hb rendah dan pucat lesu.
.
.
FOLIC ACID (B COMPLEX)
.
♡Folic acid,Biotin
♡pembentukan darah dan kestabilan hormon ♡membantu pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.
.
.
VITAMIN C SUSTAINED RELEASE
.
♡Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen
♡menguatkan sel-sel tisu dalam badan ♡untuk gusi dan gigi yang sihat
♡membantu dalam penghadaman zat
♡meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.
♡membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi
♡untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah. .
.
OMEGA 3 (OMEGA GUARD)
.
♡membantu pembentukan otak bayi ♡Mengandungi DHA untuk otak
♡ membantu memecahkan lemak kita.
♡mengawal berat badan ketika mengandung.
.
.
KALSIUM (OSTEMATRIX)
.
♡pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi.
♡untuk darah membeku dengan sempurna
♡membaiki ransangan urat saraf
♡mengelakkan kekejangan otot,sakit pinggng,lenguh-lenguh dan kebas kaki/tangan
♡menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi. .

Lengkap kan ? Setiap satu memberi manfaat dan fungsi yang sangat berguna untuk ibu dan bayi.

Tapi, jika anda rasa ada pertanyaan, hubungi saya untuk saya jelaskan kerana konsultasi saya untuk anda adalah percuma.

Saya juga boleh cuba cadangkan mengikut keperluan dan bajet anda.

Semoga ibu cantik kekal cantik dan bertenaga ok.

Rafhati
Id: 869588
Whatsapps/Sms: 0139218084
are_t84@yahoo.com
Fb: Attiey Mohamaf
Page: Chantiq Shop

Comments

Popular posts from this blog

Tanda - tanda Jahitan Episiotomi Anda Terbuka dan Komplikasinya

Jahitan terbuka memang menakutkan. Bagi yang pernah mengalaminya mesti akan panik dan trauma. Ini biasa berlaku kepada yang baru pertama kali bergelar ibu.


Sebenarnya episiotomi dan ceasarean adalah dua jenis luka yang memerlukan penjagaan sepanjang waktu. Tempoh yang memberi risiko untuk jahitan itu terbuka adalah dalam dua minggu selepas bersalin dan ianya hanya jika tidak dijaga dengan teliti.


Menurut Pakar Perunding O&G dari Pusat Bersalin Barakah, Bandar Puteri Klang, Dr Khairiah Seman menyatakan bahawa kebanyakan kes jahitan terbuka adalah disebabkan jangkitan kuman pada luka bersalin.


Tanda-tanda Jahitan Terbuka

Ibu akan berasa sakit yang amat atau melebihi dua hingga tiga hari. Seingat Atiey, sakit akibat episiotomi hanyalah sekitar 2  hari sahaja. Jika kesakitan tu berlarutan, mungkin jangkitan kuman dah berlaku. Jumpa doktor segera untuk pastikan adakah jahitan tu dah terbuka atau sebaliknya.

Sekiranya ada tanda-tanda seperti bengkak, merah, bernanah atau keluar apa saja…

Cara Makan Sustained Release Vitamin C Yang Betul dan Selamat Supaya Lebih Berkesan

Berapa biji sepatutnya pengambilan vitamin c kita setiap hari? Pernah tahu tak atau cukup sekadar makan sebiji oren sehari je?

Kalau ikut saranan dari FDA, kita memerlukan 75mg vitamin c setiap hari untuk mantain kesihatan.

Bagaimana nak dapatkan bekalan vitamin c yang optimum? Kalau nak tahu, vitamin c ni sensitif pada suhu panas tau. Buah yang duk ada kat pokok dengan buah yang kita dah petik tu pun dah berbeza kandungan vitamin c nya. Sangat sensitiflah.

Sebab tu saya suka untuk syorkan supaya kita amalkan Sustained Release Vita-C Plus ni.

Sebotol mengandungi 180 tablet.
Satu tablet pula mengandungi lebih kurang 1000mg dan berat satu tablet adalah 992mg.


Tadi kata FDA sarankan ambik cuma 75mg. Tapi ni dah sampai 1000mg satu tablet. Tak lebih ke?


Ok, sebenarnya dalam satu tablet tu Absorbic Acid hanyalah 500mg manakala selebihnya adalah Bioflavonoid untuk penyerapan yang lebih berkesan.


Tapi 500 mg masih banyak kan.


Vitamin C Shaklee ni diformulasikan dengan teknologi pe;epasan sec…

Air Kencing Berbuih? Ketahui Cara Kawal Protein Dalam Urin

Assala,mualaikum

Hari ni dah berapa kali u'olls buang air kecil? Pastikan minum air masak secukupnya untuk melancarkan proses pembuangan air kecil tau.

Apasal tanya pasal air kecil pulak ni kan..

Sebelum terhasilnya air kencing (atau air kecil), dah jadi tugas buah pinggang kita untuk menapis cairan tubuh dan nutrisi termasuk protein sama ada untuk dikeluarkan melalui urin atau disimpan.

Umumnya, molekul protein adalah lebih besar namun adalah normal jika sesekali terdapat dalam urin kita.

Namun, sekiranya berlebihan ia adalah berbahaya kerana boleh menyebabkan jangkitan pada ginjal/saluran tertentu. Apabila terjadinya perkara ini, langkah seterusnya perlu diambil iaitu dapatkan rawatan.

Bagaimana nak tahu sama ada protein dalam urin kita tu normal atau berlebihan?

Pernah dengar air kencing berbuih? Ya, itu adalah antara petanda bahawa terdapatnya protein yang berlebihan dalam urin anda.

Apa penyebabnya?
-Masalah berkaitan  buah pinggang
-Diabetes
-Hipertensi
-Masalah jantung yang…

Bagaimana Cara Mengatasi Masalah Mudah Pening dan Mudah Pitam Tanpa Perlu Makan Hati Lembu ?

Pernah tak rasa macam nak pitam atau pun pening bila nak bangun lepas duduk lama sangat. Kadang-kadang bila tundukkan kepala dan angkat dengan cepat?


Agak-agakla kan....kenapa jadi camtu ek? Rasa cam gelap mata sekejap.. Ada kaiatan dengan masalah kesihatan ke?


Biasanya bila jadi camtu, rata-rata kita anggap tu benda biasa je dan selalunya takkan berpanjangan. Betul tak? Tapi, sebenarnya kita kena tahu bahawa perkara yang kita anggap biasa tu boleh mengundang risiko di luar jangkaan.

Ini kerana ia sebenarnya  menandakan tekanan darah ketika itu adalah rendah. Jika kita mengalami tekanan darah rendah, ia menandakan bahawa anda mungkin menghidap penyakit-penyakit tertentu yang boleh memudaratkan.

Macam mana nak tahu tekanan darah kita rendah ke tak? Selalunya kita akan periksa tekanan darah kan. So, kalau salah satu bacaan bahagian atas (sistolik) kurang daripada 90 dan tekanan bawah (diastolic) kurang daripada 60 mmhg atau kedua-duanya kurang daripada angka tersebut, makan maks…

Bagaimana Cara Banyakkan Susu Badan Sampai Melimpah Ruah Meriahnya?

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakaatuh

Ada tak ibu-ibu di luar sana yang tengah susah hati sebab rasa macam susu badan tak cukup untuk anak sedangkan anak baru nak masuk 2 bulan.. Tak lama lagi dah nak naik kerja (bagi yang keje la)..Hurm...kalau boleh nak bagi ekslusif breast feeding la kan...


Sebenarnya, persediaan untuk menimang cahaya mata perlu seiring dengan keterujaan untuk memberi bayi anda menikmati susu badan yang sangat berkhasiat. Bukan sahaja memberi kebaikan kepada bayi bahkan juga kepada ibu sendiri.


Cara Tambah Susu Badan Supaya Tak PANIK Anak Menangis Kelaparan from iReach HD on Vimeo.

Untuk memastikan si kecil benar-benar memperolehi segala kebaikan penyusuan susu ibu, anda digalakkan memberi susu ibu sepenuhnya secara ekslusif tanpa dicampur dengan makanan atau minuman lain sehingga bayi berusia 6 bulan.Kemudian diteruskan sehingga bayi mencapai 2 tahun.
Kebaikan Susu Ibu Untuk bayi: Susu ibu membekalkan nutrien yang terbaik untuk bayi andaIa mengandungi nutrien d…