Blog Archive

April 30, 2015

Cinch Shake Mix ; Kini Boleh Diet Tanpa Perlu Berlapar Lagi

Salam semua pembaca

Tahu tak anda selain daripada ESP, produk minuman yang berasaskan soya keluaran Shaklee ialah Cinch Shake Mix. Cinch Shake Mix mempunyai 3 perasa iaitu Vanilla, Chocolate dan Caffe Latte berbanding ESP yang hanya mempunyai satu perisa sahaja iaitu Vanilla.

Keistimewaan Cinch Shake Mix Shaklee ialah diformulasikan mengandungi  LEUCINE  maka sebab itu ianya sesuai bagi mereka yang serius untuk menurunkan berat badan. Selain daripada itu ianya juga boleh dijadikan sebagai minuman sarapan pagi yang berkhasiat.


Cinch ni kaya dengan protein jadi ianya boleh menahan rasa lapar. Jadi secara tak lansung membantu mengurangkan pengambilan makanan antara waktu makan.

Contohnya bila kita ambil waktu sarapan, percayalah yang Cinch ni akan buat kita rasa kenyang hingga kita tak rasa pun nak mengunyah sampai waktu lunch. Bagus tak?

Bagi mereka yang memiliki gaya hidup yang sibuk dan tak sempat bersarapan di waktu pagi, boleh juga amalkan Cinch Shake Mix Shaklee. Ianya sangat mudah dan ringkas sebagai meal replacement di waktu pagi. Hanya bancuh dengan air sejuk atau susu segar sahaja. Sedia di minum sebelum bekerja..



Sekilas fakta mengenai Cinch Shake Mix ialah setiap hidangan Cinch ialah membekalkan tubuh badan kita dengan 24 gram protein, 24 jenis vitamin dan mineral penting serta 6gm serat larut. Kandungan index glisemiks juga rendah sebanyak 22, oleh itu dapat membekalkan tenaga serta mengekalkan paras gula di dalam badan. Jadi bagi mereka yang mempunyai diabetes, anda boleh mengambil Cinch ni dan pastikan dapatkan nasihat doktor sekiranya perlu.

Faedah Utama Cinch Shake Mix 
  • indeks glisemik- 22; sesuai untuk penghidap kencing manis
  • dengan Cinch Pro, campuran ekslusif protin dipertingkatkan dengan leucine-asid amino
  • powered by leucine untuk memelihara otot semasa anda menurunkan badan
  • 24 gram protin setiap hidangan untuk membantu anda berasa kenyang
  • tinggi kandungan serat- 6mg serat setiap hidangan
  • glycemic yang rendah untuk mengekalkan tahap gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  • memberikan 35% atau Nilai Harian kepada 21 vitamin dan mineral penting
  • penggunaan soya bebas GMO - ditanam dan diproses secara semulajadi dan selamat
  • tiada perasa tiruan, warna atau pemanis

Apa sebenarnya Leucine ni?
Leucine ini adalah salah satu sumber protein, yang bagus untuk memelihara otot. Cara bekerja leucine ni ialah, dia akan mengekalkan kekuatan otot kita, selepas kita berlapar, diet, ataupun lepas kita senaman membasuh kereta ataupun mengejar biawak.

Mengikut kajian yang dibuat, para atlet biasanya akan mengalami lemah otot, dan ini menyebabkan jisim otot berkurang. Dengan adanya leucine ini, jisim otot cuba dikekalkan, dan ini membantu otot meningkatkan metabolisme, dan seterusnya membakar lemak yang ada. Jadi, pentingnya Cinch Shake Mix ini ialah kandungan Leucine protein yang bagus untuk orang yang berdiet.






Bagaimana nak dapatkan kesan macam pengguna di atas?

Anda boleh cuba Cinch Shake Mix dengan Lecithin

Tapi...tapi.....tapikan. Untuk kesan yang lebih mengujakan, saya syorkan anda cuba Set Asas Slim iaitu terdiri daripada: 
  1. Alfalfa/ Herbalax
  2. Lecithin/ Omega
  3. ESP/ Cinch


 Jom baca testimoni salah seorang pengguna Shaklee Cinch di Malaysia. Credit to Cery.



28 Nov 10, 08:21-nani:
ingat x yang beli cinch inch +lecithin tu..hehe..progress so far so good....cinch tu best gak..saya minum ngan low fat milk..ok..nani minum cm akak ajar tu antara breakfast n lunch..pastu kan akak suruh makan sikit2 kan..ade 1hari tu saya mmg xmakan ape2 after minum tu...xlapar..xrasa nak makan.but i take dinner b4 7pm..just a very light dinner.n b4 tdo saya makan lecithin..pastu, saya nyer digest mmg lancar,buang air besar a few times a day..buang air kecik mmg byk kali pon sbb minum air min 2L per day.so i really hope it works 2loss weight

29 Nov 10, 04:14-nani:

hari ni nani minum cinch around 11.30am, and xmakan ape2 until 6pm baru minum sup.coz xlapar pun...

30 Nov 10, 08:33-nani:

akak,smlm nyer progress, minum dalam kol 11am,lunch mkn popia 3kg je sbb dah kenyang.. eh..makan popia 3ketul je..hehe..slah type..pastu kenyang sampai kul7.30pm baru dinner makan sup sayur without rice.hirup sup je.hehe.yg bestnyer cinch ni,wat perut nani xlapar giler pg2.sbb biasa perut bgn dulu....kdg2 kul6pg tu dh lapar giler.sbb perut bangun dulu.tp skang xdah.dh ok.hehe..i like

1 Dis 10, 05:30-nani:

gud news..i lost 1.5kg..hehe.. in about 1week la..ok la tu akak kan?hihi

4 Dis 10, 09:00-nani:
pinggang dah kurang 1inch la akak..hehe


Berminat?

Rafhati Mohamad Napi
♥ sms/whatsApp: 013-9218084
♥ Emel : are_t84@yahoo.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey
 *Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...