Blog Archive

January 4, 2015

Shaklee - Teman Penyusuan dan Kesihatan Saya

Teringat 4 tahun yang dulu masa baru dapat tahu yang ati dah pregnant. Masa tu sangat teruja dan mula kumpul bahan bacaan untuk dapatkan info-info yang sepatutnya. Perkembangan, cara itu cara ini. perubahan diri dan sebagainya.

Bila dah masuk second trimester, baru terbaca tentang cabaran ibu-ibu apabila ingin meneruskan penyusuan badan. Mula tu macam takut jugak sebab ati memang dikelilingi oleh kaum ibu yang mengamalkan adat serta apa yang nenek-nek dulu amalkan.

Tapi, semua tu tak jadi hal.Masa tu ati nekad bulatkan hati walau apa yang terjadi memang ati akan bagi ekslusif bf kat bakal baby yang akan dilahirkan. Alhamdulillah, 24 Januari 2011, kakak Raisha selamat dilahirkan dengan berat 2.88 kg di HUSM.

Fitrah Allah bagi, keluar je terus cari susu. Subhanallah.

Nak dijadikan cerita, raisha ni pulak takmo nipple plastik a.k.a takmo minum pakai  botol susu. Puas sudah ati usaha sampai macam macam jenis puting ati jumpa. yang senget, yang lembut, yang besar, yang sama macam real, yang pendek...semua dahla rasanya tapi masih juga direject.



Bermula dari saat tu, Raisha jadi peneman umi kemana saja pergi mesti berkepit..takpe, umi sokaaaaa...

Genap umur kakak 7 bulan, umi perasan yang susu tak semeriah sebelumnya. Susah hati Allah sahaja yang tahu sebab Raisha memang terlalu bergantung pada bf. makan pun tak seberapa.

Ditakdirkan, suatu hari dalam kebuntuan, ati search tentang supplemen menyusu sebab semua produk yang ati cuba sebelum tu tak bagi kesan yang positif atau lambat.

Bermula dengan order Set Menyusu Shaklee, ati mohon pada Allah semoga inilah penyelesaiaannya.

Tiga hari pertama atii ambil, alhamdulillah terus menampakkan kesan. Susu makin pekat dan breast terasa penuh. Gembira tengok kakak kekenyangan. Kalau tak asyik meragam je tak puas.

Apa yang penting bila ambil Set Menyusu Shaklee ni, ati kena banayak minum air sekurang-kurangnya 3 liter tapi berbaloi la..

Tapi, ni pengalaman sayala. Sebenarnya secara tak lansung bagi khasiat lain pada tubuh seperti kurangkan stress, cantikkan kulit sebab ada alfalfa yang detox badan. papepun, memang awesomelah. 

 

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
 Rafhati Mohamad Napi
♥ sms/whatsApp: 013-9218084
♥ Emel : are_t84@yahoo.com
♥ Fb: http://www.facebook.com/attiey

*Penafian: Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...