Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2014

Sesi Galakan Kreatif Kakak Raisha

Semalam punye cerita ni.Petang tu otw balik dari skool, Attiey saje2 nak melawat..hehe..melawat Mr. DIY di aeon bukit raja.
Katanya besar dan bnyak pilihan.

Bila sampai, jenuh jugak mncari sbb x pernah masuk situ walaupun adala dua tiga kali sampai kat aeon ni.

Hasilnya seperti gambar di atasla.
Dalam bnyak2 barang, mmg bnyak yg Raisha berkenan tp ini saje yg umi bagi. Takmo biasakan kakak ni dgn habit setiap kali g kedai mesti nak beli barang.

Balik rumah, jenuh jugak melayan kakak buat macam2 bentuk. Itupun lpas bg kata kata smngt yg dia boleh buat. Kalau tak...kakak tak pandaila, umi tolongla...hihi.

Ok, selamat melayan kerenah anak anda :-)

Membesarlah Anak anak Umi Dengan Yakin

Demi anak anak umi ni, umi baru bincang ngan abi untuk buat satu langkah perubahan yg agak besar yg umi azamkan selama ni. Umi akan cuba mnjadi seorang surirumah aka fulltime business housewife dan akan cuba menjayakan bisnes Shaklee umi demi keluarga kecil umi yg perlukan perhatian di zaman yg mencabar ni.

Doakan umi raisha dan adib ni boleh mengharungi segalanya dengan tabah di samping sokongan abi raisha dan adib.

Berita Gempar ! Minyak Ikan Mampu Mengurangkan Masalah Asma Anak Anda.

Sepetang Bersama Keluarga Di Hari Cuti Malaysia

Cuti Hari  Malaysia yg lepas, tiba tiba rasa nak ajak encik suami p Pantai Morib. Adik2 pun join sekali. Saje nak meramaikan.
Gerak waktu Zohor, sampai dalam hampir jam 3 petang. Lama kot ek..tak jugak sebab berhenti masjid dulu sebelum turun serang pantai.
Pic yang lain lain ade dlm hp, x transfer pulop. Harap2 lepas ni dapat dtg lagi :-).

Vitamin Hebat Untuk Wanita Kekal Cergas Dari Shaklee

Wanita sekarang bukan lagi setakat menghayun buaian dan juga berada di ceruk dapur.Tetapi, wanita era moden sekarang turut memikul tanggungjawab yang pelbagai malah ada yang menjawat jawatan tinggi dalam satu-satu organisasi.
Namun begitu, kesibukan dan kepadatan jadual di tempat kerja bukan sebagai satu alasan bagi wanita bekerjaya untuk melepaskan tanggungjawab di rumah sebagai isteri dan ibu. Sudah pasti ada yang mengeluh betapa penatnya mengharungi seharian yang sibuk di pejabat, perlu menyambung tugas pula sekembalinya ke rumah.
Perlu difahami bahawa wanita melalui pelbagai fasa dalam kehidupan mereka. Wanita juga mengalami pelbagaisimptom yang berkaitan dengan kesihatan di  setiap peringkat hidupnya:


·Akil baligh ·Sebelum hamil ·Semasa hamil ·Menyusukan anak ·Pra-menopos ·Menopos ·Selepas menopos
Selain pengorbanan besar wanita melahirkan umat Muhammad SAW, wanita juga sering dilanda masalah sengugut, haid tidak teratur, masalah kulit, rambut gugur, sakit sendidan sebagainya.