Blog Archive

February 1, 2018

Manfaat dan Kelebihan CoQ Trol Plus Shaklee


Awal tahun 2018 ini, Shaklee telah mengeluarkan satu produk yang telah lama ditunggu-tunggu iaitu CoQ Trol Plus. Sebelum ini ia dikenali sebagai CoQ10. CoQ Trol Plus merupakan sejenis supplemen yang penting untuk memastikan kita sentiasa bertenaga dan aktif.


Apakah kaitan CoQ10 dengan tenaga dalam badan kita?

CoQ10 adalah nutrien utama dalam menghasilkan tenaga. Ia bertindak sebagai palam pencucuh, yang menghidupkan enjin dengan memulakan penghasilan tenaga dalam setiap sel. Apabila sel-sel menghasilkan lebih banyak tenaga, badan kita berfungsi pada tahap optimum yang membolehkan kita melakukan apa yang kita suka setiap hari.


Penjana Tenaga Terbaik Meningkatkan Kekuatan Otot 
Kajian telah menunjukkan bahawa CoQ10 dapat membantu meningkatkan kekuatan otot dan jisim otot fast-twitch (type-II) (otot yang menjana kuasa dan kekuatan). Ia juga bertindak sebagai antioksida untuk mengurangkan kerosakan oksidatif kepada sel-sel otot.


Mempercepatkan proses pemulihan luka.
CoQ10 menyokong penghasilan semula tisu yang rosak dengan meningkatkan penghasilan sel, pembaikan tisu dan proses penyerapan oksigen ke dalam tisu, mempercepat penyembuhan luka.3 CoQ10 juga berperanan sebagai anti-radang dalam pemulihan luka


Menyokong gaya hidup aktif kita
Pelbagai kajian telah menunjukkan bahawa CoQ10 memberi manfaat kepada orang dewasa, dari atlet yang kerap melakukan latihan sehingga kepada orang biasa yang cuba mengekalkan jantung yang sihat dan kekal cergas. Hasil kajian menunjukkan bahawa CoQ10 membantu ramai orang untuk kekal aktif secara fizikal dan meningkatkan prestasi dengan menggalakkan penghasilan tenaga selular.  Kini jantung kita dapat mengepam darah ke seluruh badan dengan lebih cekap, kita boleh berjalan lebih cepat dan berlari lebih jauh, dan  dapat memberi lebih tumpuan.


Memastikan kita bertenaga sepanjang hari 
CoQ10 adalah asas dalam penjanaan tenaga badan. Ia berfungsi sepanjang masa untuk memulakan dan menghasilkan tenaga. Apabila sel-sel menghasilkan lebih banyak tenaga, badan kita mempunyai tahap tenaga yang tinggi, stamina kita meningkat, meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan keseluruhan tubuh , menjadikan kita berasa lebih bertenaga sehingga boleh melakukan pelbagai perkara dalam sehari.


Berapa Banyak CoQ10  Yang Kita Perlukan?

Kajian telah menunjukkan bahawa 100mg Coenzyme Q10 memberikan pelbagai manfaat kepada badan. Walaupun CoQ10 secara semulajadi dihasilkan oleh badan kita, ianya merosot seiring dengan gaya hidup dan usia. 

Seawal usia 20 tahun, tubuh kita mengalami kesukaran untuk menghasilkan CoQ10. Mereka yang mengambil statin, ubat untuk merendahkan kolesterol, memerlukan jumlah CoQ10 yang lebih tinggi kerana ubat tersebut mengurangkan penghasilannya dalam badan sebanyak 40%.


Tak laratkan nak makan semua ni



Bahan utama CoQ Trol Plus

Nutritional Facts :1 Kapsul (678.789 mg)


RAMUAN JUMLAH SETIAP KAPSUL

  • Coenzyme Q10 (Ubidecarenone) = 100mg
  • Campuran Tokoferol = 5.5mg
  • Resveratrol (dari ekstrak Polygonum cuspidatum root) = 2mg


Jangan susah-susah, telan je sebiji CoQ Trol Plus untuk dapatkan jumlah CoQ10 yang disarankan.



Kelebihan CoQ Trol Plus

  1. Mengandungi campuran unik CoQ10 dan resveratrol yang berfungsi untuk membantu menghasilkan tenaga dan menguatkan jantung anda
  2. Mengandungi minyak zaitun sebagai sebahagian daripada sistem penyerapan
  3. Semua semulajadi daripada Shaklee.


Siapakah yang memerlukan CoQ Trol Plus?
Mereka yang ingin :

- Kekal bertenaga sepanjang hari.

- Menguatkan otot jantung, memperbaiki peredaran darah dan mengurangkan risiko masalah jantung.

- Kesihatan kesuburan. CoQ10 bertindak sebagai antioksidan untuk melindungi sperma daripada kerosakan radikal bebas dan MENINGKATKAN JUMLAH SPERMA. Ia juga melancarkan pergerakan sperma menuju ke arah ovum. Ia juga memperbaiki kualiti ovum.

- Kulit berseri kerana CoQ10 bertindak sebagai pelindung uv.

- Ketajaman minda. CoQ10 juga mengurangkan risiko berkaitain dengan penuaan seperti Alzheimer dan Parkinson.


Bagaimana nak dapatkan CoQ Trol Plus ni?

Klik : Beli sekarang (anda akan ke shopping cart untuk pembelian )

atau 

Hubungi:

Attiey Mohamad Napi
Pengedar Shaklee Anda




No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...