Tips Turunkan Kolestrol

Kalau ikutkan selera makan semuanya kita nak cubakan. Tapi bila mengenangkan takut ada penyakit di kemudian hari, itu yang kita pun berjaga-jaga.


Antara penyakit yang boleh datang bila kita tak kawal pemakanan adalah kolestrol tinggi dalam darah. Pernah dengar kan?


Tapi jangan salah faham sebab kolestrol ni ada dua.


Satu jahat iaitu LDL - Low Density Lipoprotein / ketumpatan rendah.


Kedua adalah kolestrol baik iaitu HDL- High Density Lipoprotein/ketumpatan tinggi


Kenapa LDL jahat? Kerana ia akan menyebabkan pembentukan plak lemak dalam salur darah kita. Lama-kelamaan salur darah akan jadi sempit dan boleh tersumbat. Bila tersumbat, aliran darah tersekat dan stroke atau serangan jantung boleh berlaku.


Seelok-eloknya kita menurunkan paras LDL dalam darah kita. Kita kena tahu bahawa sumber kolestrol dalam tubuh kita datangnya dari hati secara semula jadi. Jika kita mengambil makanan berlemak secara berlebihan, risiko untuk serangan stroke dan sakit jantung adalah tinggi.


Bagaimana Cara Rendahkan Kolestrol?

-Amalkan pemakanan seimbang

-Jauhi makanan rendah lemak tepu dan rendah lemak trans

-Amalkan diet tinggi serat

-Bersenam dengan kerap

-Usahakan turun berat badan


Nak cara yang lebih meyakinkan pun boleh jugak. Minum Vivix.



Vivix ni oleh kerana dia kaya dengan Resveratrol sebagai sumber antioksidan, jadi dia mampu bertindak balas dengan kolestrol dengan baik.

"Resveratrol naturally diminishes the amount of triglycerides in the blood. Resveratrol prevents plaque formation in the arteries whether the cholesterol levels are high or low. Resveratrol can prevent atherosclerosis without affecting plasma lipid levels.
Resveratrol antioxidants can disband cholesterol obtained from fat, which deposits in arteries leading to coronary heart disease. Resveratrol in red wine helps easy blood circulation in the arteries. It slows oxidation of bad cholesterol-LDL that attaches to artery walls. It provides a healthy heart by regulating pressure and arterial flow. Resveratrol also supports good HDL cholesterol within normal range.

Resveratrol’s life sustaining benefits can be exploited in full through consumption of Resveratrol supplements. This is a better alternative to consuming red wine. The recommended amount of red wine for Resveratrol benefits are two drinks per day for men and one drink a day for women. Men have a larger limit because they have more enzymes to metabolize alcohol compared to women"


 Kredit

Vivix akan memelihara jantung dengan mengelakkan pengoksidaan salur darah. pengoksidaan salur darah akan menyebabkan mendapan plak yang boleh menyempitkan salur darah kita.

Kandungan 10 kali ganda resveratrol dan 15 polyphenol membantu melindungi salur darah dan mengurangkan risiko masalah jantung.


 


Lagi cepat anda amalkan Vivix ni, lagi cepat Vivix dapat membantu anda menurunkan kadar kolestrol dalam darah tu. Jangan tunggu sampai dah terlalu lewat ye.


Cara untuk membuat pesanan:

1) Hubungi (Whatsapps/SMS) untuk pesanan sekarang:

Attiey Mohamad
0139218084


Atau 

2)Anda boleh buat belian sendiri dengan klik gambar Esell di bawah.


Klik Sini


Hubungi Atiey (0139218084) untuk pertanyaan semasa proses pembelian.

Ohh, jangan lupa, Attiey sediakan konsultansi percuma untuk anda yang jadi customer Vivix dengan Atiey tau. So, jangan lupa maklumkan nanti. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...