Blog Archive

May 31, 2017

Resipi Susu Kurma Shaklee Memang Terbaik.

Wah,  bul🥛

Wah, bulan puasa ni minum susu kurma waktu sahur memang best kan. Tapi, Shaklee ada keluarkan produk baru nama Susu Kurma ke?


Susu Kurma Shaklee ni sesiapa pun boleh buat. janji ada ESP dan kurma. Tapi kenapa terbaik?


(1) Diperbuat daripada soya non-GMO. Soya-soya  di pasaran sekarang ni kebanyakannya GMO. 

Betul ke  ESP non-GMO? Takde tulis pun kat tong dia? Ini kerana utk mematuhi syarat2 KKM - KKM kata tak boleh tulis 'non-GMO' di label. So kalau korang jumpa mana-mana  produk yg ada tulis 'non-GMO' tu sendiri fikir ye... syarat KKM kata JANGAN LETAK.


(2) Protin tumbuhan tidak meninggalkan sisa seperti protin haiwan. Sisa protin akan ditapis oleh buah pinggang. Oleh sebab itu pengidap CKD tidak digalakkan (atau dilarang terus?not sure bout this) mengambil protin haiwan kerana kegagalan buah pinggang menapis sisa protin menyebabkan ia dilepaskan ke dalam darah.


(3) Orang yg mengalami lactose intolerant tidak boleh mengambil susu berasaskan haiwan yg mengandungi laktosa. Susu soya sesuai buat mereka. Yang ni adalah punca kenapa ramai suka ESP. 


(4) Rendah indeks glisemik (GI)


(5) Bebas kolesterol dan lemak tepu.


(6) Kaya dengan kalsium dan protin dengan  9 asid amino perlu.


(7) Dihasilkan dan diaudit di bawah IPP (identity persevation program). 


Credit to: Lyna Noh

Facebook: Attiey Mohamad
FB Page: Mommy Ceria
WhatsApp: 0139218084


Shaklee ialah produk kesihatan semulajadi yang tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Kami bukan doktor mahupun pakar perubatan. Saranan kami adalah untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan. Sekiranya anda sakit, sila berjumpa DOKTOR YANG BERTAULIAH.

 Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih!

No comments:

Post a Comment

Featured Post

Bagaimana Nak Cepat Sembuh Selepas Bersalin?

Hai mommies semua. Assalamualaikum. Tengah menghitung hari turun tanda untuk bersalin ke? Dah siap segala keperluan pakaian baby dan...