Makan Buah Tak Ori. Apa nak buat?

Zaman kecik dulu kemain mengadap kacang hijau bersalut tepung putih tu. Tak tahulah pulak apa nama kacangnya.

Sangkaannya memang kacang tu hijau begitu dari azali. Rupanya celup warna semata-mata. Tertipu pulak rasa.

Sebenarnya macam-macam dah jadi kat buah-buahan yang kita makan ni.

Peram dengan bahan kimia
Celup dengan pewarna tiruan
Cucuk pemanis dan pewarna tiruan
Diubah genetik supaya senang dimakan

Tak hairan sekarang ni muda-muda dah kena macam-macam penyakit sebab makanan kita dah tak macam dulu. Tapi nak buat macam mana. Kena follow je perubahan teknologi dan sains ni kan.

Cuma kita boleh ubah keadaan dengan menguatkan sistem pertahanan badan kita. Pilih makanan tambahan yang terbukti berkesan dan selamat. Yang tak ada perasa tambahan, tak ada pemanis tiruan & tak ada pewarna tiruan. Satu lagi,telah diuji secara klinikal oleh saintis yang sah, bukan bancuh di belakang rumah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...