Kenapa Pesakit Diabetes Kena Pilih Vitamin Shaklee Untuk Turunkan Bacaan Gula?

Ketakutan pesakit kencing manis adalah bila berlaku luka dan luka sukar untuk sembuh. Orang kata boleh bawa kes potong kaki. Mula- mula sebelah dan kemudian terpaksa juga buat untuk lagi sebelah. Ada seorang makcik ni sellau bagitahu saya yang dia kerap telek kaki sendiri. pelik jugak tapi katanya dia bimbang kalau-kalau ada luka di kaki dan susah sembuh. Bimbang ada kencing manis.



Gambar: ADAM.Inc


Selain meneruskan pengambilan ubat yang diberikan oleh doktor, tak salah untuk mengamalkan makanan tambahan. Vitamin ni bila kita ambik, ia menyokong mana-mana  keperluan nutrisi tubuh yang tak mencukupi. Perlu diingat, vitamin bukan ubat.


Antara barisan produk Shaklee yang banyak tu, ada 7 jenis vitamin yang sangat sesuai dan membantu pesakit kencing manis untuk lebih kuat.


 1. Zink
Kecik saja tablet zink ni tapi ia membantu dalam pembentukan insulin dalam tubuh kita.
Insulin ni penting untuk kita kerana ia menukar gula dalam darah menjadi glukosa dan membawanya ke sel-sel untuk menjalankan fungsi badan. Insulin ni juga bertindak sebagai termostat. Bila kandungan gula dalam kita banyak mungkin kerana pengambilan secara berlebihan, kurang bersenam dan sebagainya, insulin akan menukarkannya kepada glukosa untuk menstabilkan kembali darah.

Apa yang berlaku pada pesakit Diabetes;


Gambar: Mr Google




Jenis 1
insulin tak ada dalam badan untuk menjalankan fungsi ini sebab tu diorang perlu cucuk insulin sendiri.

Jenis 2
insulin ada tapi tak mencukupi atau tak dapt berfungsi dengan baik untuk menukarkan gula kepada glukosa.


2. Vita-Lea

Sejenis multivitamin  yang sangat berbeza kerana mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral yang penting. Vita-lea mengandungi satu bahan yang dikenali sebagai kromium yang membantu untuk toleransi gula. Pesakit diabetes memerlukan manfaat ini dimana bila kromium mencukupi dalam badannya, ia membantu fungsi insulin supaya lebih berkesan sebanyak 10 kali ganda.

Dalam multivitamin Shaklee ini mengandungi

-"Mangan"
ia menjadi faktor supaya enzim bekerja dalam metabolisma gula. Kandungan mangan dalam satu tablet vitalea adalah 1mg. Biasanya pesakit kencing manis mengalami kekurangan kandungan mangan dalam badan mereka.

-"Magnesium"
membantu penghasilan insulin seperti zink juga. Kebanyakan pesakit kencing manis mengalami kesusustan magnesium. Magnesium ni penting kerana ia membantu menurunkan komplikasi akibat kencing manis.


3. GLA Complex

Pesakit diabetes biasanya mengalami rasa kebas tanga. Ini kerana saraf yang menjadi kurang sensitif. Oleh itu, GLA Complex akan membantu meningkatkan fungsi saraf dan mesalah kebas kaki serta tangan. Jangan lupa, GLA Complex juga membantu penghasilan hormon insulin yang kritikal tadi.


4. Protein Soya ESP 

Jangan abaikan pengambilan protein tau kerana ia penting untuk bina semula kulit jika berlaku luka. Selain tu penting juga untuk hormon badan kita. Dalam memilih protein, cari yang paling berkualiti kerana bila kita pilih yang terbaik, maka barulah dapat betul-betul bantu proses pemulihan dan dalam masa yang sama kandungan gulanya rendah dan lemaknya juga rendah. Barulah berat badan tak bertambah!

Dalam banyak-banyak soya, saya cadangkan ESP untuk pesakit kencing manis kerana ia adalah soya terbaik. Diperbuat daripada kacang soya yang diproses hingga menjadi sangat halus dan mudah diserap oleh badan. Ia juga tak membebankan buah pinggang. Kadar glisemik indeks yang rendah (39) adalah satu keistimewaan sebab gula akan dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam saluran darah.

Lagipun, pesakit diabetes ni kena hindari peningkatan gula secara mendadak kan.


5. Vivix

Vivix  merupakan botanikal supplemen yang terkenal dengan sifat tinggi antioksidan. Kenapa? Kerana ia kaya dengan resveratrol. Satu fakta penting adalah resveratrol ni membantu menurunkan rintangan terhadap insulin.

Banyak kalidan ramai pengguna yang kongsikan kesan selepas minum Vivix ni, bacaan gula dari 23 drop sehingga berlas-belas. Jadi, ada peluang untuk dapatkan bacaan yang cantik jika terus diamalkan secara konsisten kan?


6. Alfalfa Complex

Supplemen yang dihasilkan daripada tumbuhan hebat Alfalfa ni membantu membuang toksin dan menurunkan paras gula dalam darah. Kandungan kromonium dalamnya membantu insulin untuk menjadi 10 kali lebih berkesan.


 7. SR Vitamin C Plus

Ramai dah yang tahu vitamin C Shaklee diperkaya dengan bioflavonoids. Tapi tak semua sedar iaitu Quercetin yang merupakan salah satu elemen dalam bioflavonoids ni berfungsi untuk menyekat enzim yang membawa kepada pengumpulan ofsorbitol , yang dikaitkan dengan saraf mata dan kerosakan buah pinggang dalam diabetes.

Satu masalah yang selalu dialami pesakit kencing manis adalah luka yang lambat sembuh. Berlaku perkara ni kerana  vitamin tak boleh nak sampai pada sel yang rosak adalah kerana insulin tidak berfungsi.

Dalam hal ini, cara yang boleh diambil adalah dengan mengamalkan lebih vitamin C supaya luka lebih cepat baik.



Sekarang jelas kan sebab-sebab kenapa sesetengah pengedar menggelarkannya Set Turunkan Bacaan Gula. Bukan sekadar untuk kami menjual semata-mata tapi kami nak pastikan kesan yang optimum dapat diperolehi kerana setiap satu vitamin tu mempunyai peranannya masing - masing untuk menyokong kesihatan anda.


Nasihat saya, belilah dengan pengedar yang mampu memberi rundingan sebelum dan selepas jualan serta bersedia memberikan tunjuk ajar sekiranya ada sebarang pertanyaan selepas belian.



Shaklee ialah produk kesihatan semulajadi yang tidak boleh digunakan untuk tujuan diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Kami bukan doktor mahupun pakar perubatan. Saranan kami adalah untuk mereka yang ingin menjaga kesihatan. Sekiranya anda sakit, sila berjumpa DOKTOR YANG BERTAULIAH.

 Free Consultation istimewa untuk customer Attiey…terima kasih! Attiey : 0139218084



1 comment:

  1. perlu ambik serius dengan gejala diabetes ini...

    sangat bahaya

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...