Cara Betul Bancuh Soy Protein ESP Supaya Tak Berketul

Assalamualaikum dan hai.

Orang kata bancuh ape pun senang jekan tapi kalau tak kena caranya, bukan rasa je kurang sedap tapi nutrisi pun tak dapat.


Esp ni kalau nak rasa yang lebih creamy dan tak berketul, guna shaker adalah yang terbaik. Tapi kalau nak guna gelas biasa pun boleh.


Dalam shaker Shaklee ada disertakan besi bulat macam dalam gambar atas ni. Tujuannya untuk sebatikan tepung dengan air.


Masukkan dua hingga tiga sudu besar ESP ke dalam shaker.


Tuangkan air suam. Agak-agak sesuai dengan tepung ESP. Jangan terlalu banyak pulak nanti cair pulak. Jangan guna air panas tau. Kalau tak proteinnya rosak pulak.


Inilah rupanya selepas ditaruh air.


Ready untuk "shake shake".


Dua tiga kali shake, cukuplah kan


Nampak tak macam mana rupa ESP yang telah siap disediakan dengan shaker? Nampak lemak berkrim kan.


Untuk pengetahuan, ESP boleh dicampur dengan kurma, badam, jus buah yang diperah dan banyak lagi kecuali minuman berkafein dan gas.

Semoga bermanfaat.

2 comments:

  1. Sedapnya bancuhan ESP tu? Sekarang pun taste ESP baru sedap kan?

    ReplyDelete
  2. Sekarang rasa lebih creamy. Berebut dengan anak-anak. hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...