Vivix Bantu Sel Manusia dan Elakkan Penyakit Kronik

Selalu sangat kita dengar nasihat untuk cantikkan kulit adalah dengan mendapat tidur yang cukup. Ada juga yang kata jangan berjaga sampai lewat malam. Kesannya proses penggantian sel kulit kita akan terganggu. Nanti kulit bermaya dan tak cantik katanya.


Proses penggantian sel ni berlaku dengan berpecah, mengganda dan mati. Biasanya ia adalah keadaan semula jadi sebab memang dah sampai masa ia mati. Nanti keluar sel baru yang lebih baik.


Tapi, ada jugak sel yang mati disebabkan faktor lain seperti terdedah pada radikal bebas, bahan kimia berbahaya, radiasi dan kecederaan. 


Bila sel tu mati bukan disebabkan proses semula jadi @ mati secara abnormal, timbullah keradangan kat situ. Merah, bengkak, sakit. Macam kaki pesakit diabetes yang jadi hitam. Itu contoh apabila sel dipaksa mati.


Boleh ke sel-sel yang dah mati akibat tercedera tadi pulih balik?


Tubuh kita ni sangat ajaib. Sebab tu Allah bagitahu bahawa manusia ni sebaik-baik kejadian. Bila DNA sel kita ada kerosakan, ia akan kesan kerosakan tu. Dah jumpa, ia akan cuba repair. Seandainya tak boleh nak repair, sel tu akan mati dengan sendiri.


Tetapi macam mana kalau sel tu degil dan tak sedar diri untuk mati? Haaaa...yang ni bikin kacau. Sel yang dah mengalami kerosakan DNA tapi tak mati, ia akan membiak dan copy sel-sel dia yang tak sihat tu.Jadi apa? Kanser.


Bila dah jadi kanser, macam-macam makanan dan herba akan dicuba untuk "cure" dan betulkan balik apa yang dab terjadi. Sememangnya bukan sembarangan produk yang boleh bagi kesan apa yang nak berlaku dalam badan kita ni.


Kena cari sumber nutrisi yang boleh lakukan 4 benda ni;


1- Pembaikan sel

2- Perlindungan sel

3- Beri tenaga kepada sel

4- Meningkatkan prestasi sel


Bila makan nutrisi tu mampu tolong sel kita terus hidup dengan 4 cara ini, organ badan kita boleh berfungsi dengan baik.


Mana nak cari sumber yang boleh bagi kesihatan pada sel? 


Jawapannya Vivix kerana hanya Vivix yang dapat memberi kesan kepada empat mekanisma utama penuaan pada tahap sellular.. (4 point tadi)


Kena faham yang sel kita juga perlukan tenaga. Selain dapat tenaga, kena dapat oksigen juga. Tak ada dua tu, sel mati jugak. Macam api, tak ada oksigen..padam.


Jadi, marilah kita bantu tubuh kita ni untuk sihat dan mampu baiki kerosakan DNAnya. Dengan itu sel yang rosak sepatutnya boleh mati bukan disalin kembali dan menjadi punca munculnya  penyakit kronik.


Kesimpulannya, bila datang benda luar seperti pencemaran/bahan kimia, sel akan mati kerana cedera. Akan berlaku keradangan dan menyumbang kepada penyakit kronik.


Tapi InshaaAllah bila kita amalkan Vivix, anasir jahat yang datang tu dapat dilawan dan dikalahkan. Sel-sel kita pun akan melalui proses penggantian dengan tenang dan normal.


Yang dah ada Vivix, jangan tinggal dan buat-buat lupa minum setiap hari. Yang belum cuba, dah tiba masa untuk mulakan segera.


Cuba hari ni?

013.9218084
Atiey Mohamad

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...