Kenapa Perlu Ada Kos Penghantaran?


Situasi nya begini.


Saya jual barang A RM27.50 Kemudian saya caj kos pos RM7.


Cust pun tak jadi beli. "Saya beli kt kedai luar je la. Beli online kena bayar pos lagi"


3 hari kemudian. "Sis, PM akaun no. Saya pegi kedai luar RM30- RM40 satu. Lagi mahal. So saya nak order dua. Pos sekali yer"


Apa yg kita nk berkira sangat sekarang. Kos pos?


Beli barang RM27.50. 
Kos pos RM7 boleh beli smbil duduk tgk tv. 
Tak de tringin apa. 
Whatsapp seller bayar total RM34.50. 
Barang selamat smpai lepas 2-3 hari.


VS


Kos keluar beli kat mall. Minyak mahal pergi balik Rm20. Belum lagi Tol. Benti makan jap bihun sup RM5 kat food court. Then Beli barang RM20 yg nampak kat online. sebelum balik ehh lalu dpn starbuck, teringin chocolate cream chip blended RM15. Selamat smpai rumah. So dari x tringin ape2 tadi, terus jadi nak mcm².

Total kos melebihi RM60.

Nampak mcm biasa. Tp ni la antara penyebab duit dlm dompet menipis tanpa kita sedar. 😂

Itu la kelebihan beli di online. Dengan kadar pos RM7-10.60 barang dari KL ke kedah pun selamat sampai, tapi kita. Belom tentu sampai pahang ke KEDAH dengan nilai tu. Faham ke Faham?

Kaurier Sangat memudahkan urusan kita.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...